Er det noen kakebakere her??

lenemor

Forumet er livet
I dag har jeg nemlig laget min første runde med mmf, og nå skal jeg en tur på butikken i Ørsta og kjøpe farge og glitterspray til å dekorere med. G fyller jo 40 på torsdag, så jeg har invitert til kaker her på lørdag (han kommer hjem nyoperert på bursdagen sin så da skal han slippe besøk), og derfor har jeg tenkt å eksperimentere litt med kakepynting. Blir en enkel sjokoladekake, firkantet, fylt med sjokoladekrem (skulle gjerne fylt den med karamell og pekannøtter, men jeg vet ikke om jeg skal gi meg ut på å finne på en oppskrift selv.. og jeg finner ingen), og så blir den dekket med blå mmf og hvite kalaliljer (om jeg klarer å lage dem da [&:])

Noen som har tips og råd å komme med? (jeg ser youtube-videoer til jeg blir firkantet i øynene da)

Dytter for deg jeg. Jeg har aldri laget det før. Litt for avansert for meg[;)]

Har planer om å eksperimentere med sånt i fremtida engang. Sikkert i permisjonstida. Men lykke til. Tror det blir artig!

hmm... datt av da jeg leste mmf jeg.. Så utrolig flink du er da![:D]

sanders mamma har laget dette til i dag tror jeg.. de skal feire dagen til sander... så hør med henne.. [:)] send hun en meld el noe.. for det er jo ikke så ofte hun er her inne..men på face er hun jo[8D]

har du sett her
http://www.facebook.com/pages/Kake-hobby/113635845331229#!/pages/Kake-hobby/113635845331229

jada, det var bare for å utveksle litt ideer med damene her inne jeg spurte altså - jeg finner masse info om kakebaking rundt omkring

jeg leste tråden litt raskt før ejg svarte.. [8D]

men jeg må si jeg er imponert lenemor..[:D][:D] var det vanskelig å lage? lyst til å lage noe slikt selv når malin har bursdag.. [:)]

vel, mmf'en var jo superenkel å lage... men jeg la den i kjøleskapet da jeg var ferdig, og nå er den steinhard. Tror jeg kan bare varme den litt i mikroen igjen... skal lage pynten på onsdag, så den kan stå og tørke, og så skal jeg bake og pynte kake på fredag/lørdag - bilder kommer i ettertid, om det blir totalt miss (og jeg tar en lenemor), eller om den blir vellykket

--> Denne <-- skal jeg lage til Linneas bursdag [:D]
Vet ikke enda om jeg skal bruke MMF eller marsipan...
...time will show [;)]
Men det er masse godt tips og idéer inne på sidene til Elin altså [:)]

ja, hun var flink Nøste (jeg er språkfreak, og får nesten ikke med meg hva hun sier til å begynne med, på grunn av aksenten. Er hun islandsk tro?). Skal ta en titt på resten av videoene hennes jeg, og se om hun gjør noe ala det jeg har tenkt meg

ORIGINAL: lenemor

ja, hun var flink Nøste (jeg er språkfreak, og får nesten ikke med meg hva hun sier til å begynne med, på grunn av aksenten. Er hun islandsk tro?). Skal ta en titt på resten av videoene hennes jeg, og se om hun gjør noe ala det jeg har tenkt meg

Hehe [:D]
Ja, ho er islandsk, men ho bor på Birkeland.
Ho har ei side til på FB, men det er ei fanside. Masse tips og bilder der og [:)]

ORIGINAL: Nøste77

--> Denne <-- skal jeg lage til Linneas bursdag [:D]
Vet ikke enda om jeg skal bruke MMF eller marsipan...
...time will show [;)]
Men det er masse godt tips og idéer inne på sidene til Elin altså [:)]

WOW det så enkelt ut![:D]

Hvordan farger man marsipan.. til en gjevn farge?

jeg vil anbefale wiltons matfarge, som er en slags tykk masse - så blir ikke marsipanen klissete slik som med konditorfarge.. og så må man kna, kna, kna!

jeg vil anbefale wiltons matfarge, som er en slags tykk masse - så blir ikke marsipanen klissete slik som med konditorfarge.. og så må man kna, kna, kna!

De er geniale, og varer i evigheter[:D]

Ellers så kan epledeler brukes til å lage kronblader til marsipan/mmf roser[;)]

ORIGINAL: Snart2!!

hvordan da? Epledeleren min lager bare sånne trekantede biter den [8|]

ORIGINAL: Snart2!!

Har du noen sjulte talenter her altså??? [:D]

Back
Topp