Er det noen IVFare her?

Mrs White

Forelsket i forumet
Vi har gjennomgått et IVF/ICSI-forsøk med etterfølgende to tinforsøk (vi fikk ca 50/50 befruktede egg med IVF resp. ICSI). Vi har totalt prøvd i 2,5 år å bli gravide før spiren endelig satt i april *lykke*

Vi har fått forskjellige svar på hvorfor vi ikke ble gravide, det siste var at det er uforklarlig, og mine prøver har hele tiden sett bra ut (til tross for at det var min alder vi var mest bekymret over). 

Hadde vært gøy å høre fra flere som har hatt et eller flere vellykkede IVF/ICSI-forsøk :-)

*puff*

Hei, Du er ikke alene. Vi har hatt mer flaks i og med at det ser ut til at første icsi-forsøk blir vellykket. Vi prøvde 2 år før behandlingen startet. Synes det gikk veldig bra, men jeg er glad det gikk med en gang. Han har dårlig sædkvalitet og jeg har lite anti mullersk hormon som tyder på lite eggreserver. Kunne bruke bare det ene befruktede egget, så vi har ingen på frys. Nå teller vi dager til ordinær ultralyd 11.aug. Ønsker dere lykke til videre i svangerskapet :-)

Mannehanne skrev:
Hei, Du er ikke alene. Vi har hatt mer flaks i og med at det ser ut til at første icsi-forsøk blir vellykket. Vi prøvde 2 år før behandlingen startet. Synes det gikk veldig bra, men jeg er glad det gikk med en gang. Han har dårlig sædkvalitet og jeg har lite anti mullersk hormon som tyder på lite eggreserver. Kunne bruke bare det ene befruktede egget, så vi har ingen på frys. Nå teller vi dager til ordinær ultralyd 11.aug. Ønsker dere lykke til videre i svangerskapet :-)

Oh, så spennende! Lykke til med ultralyd neste uke! Glem ikke å oppdatere oss etterpå :-)

Vi fikk AIH-behandling - dvs. inseminering. Var ingen forklaring på hvorfor vi ikke ble gravide med nr. to (annet enn kanskje alderen?), men dette funket på to av to forsøk. Den første mistet vi i uke 8.

¤Steinbukk¤ skrev:
Vi fikk AIH-behandling - dvs. inseminering. Var ingen forklaring på hvorfor vi ikke ble gravide med nr. to (annet enn kanskje alderen?), men dette funket på to av to forsøk. Den første mistet vi i uke 8.

Gratulerer med lykket forsøk! Godt at vi som har vanskeligheter med å få barn på egenhånd kan få god hjelp!

Helt klart:) Heia Riksen! Hvor fikk dere hjelp?

¤Steinbukk¤ skrev:
Helt klart:) Heia Riksen! Hvor fikk dere hjelp?

Vi fikk også hjelp av Riksen. Var veldig greit det, de har rutine kan man si :-)

Skal du føde på Riksen også? (Du står kanskje i oversikten..) Jeg skal. Forhåpentlig keisersnitt, endte med det første fødsel, og jeg ønsker ikke ta noen sjanser.

Vi har også fått fødeplass på Riksen ja! Når har du termin (står sikkert også i en oversikt her - hehe)?

Gravid etter første IVF behandling her :) I Haugesund. Vi prøvde i ca 3 år først, og jeg har 4 pergokurer og en operasjon bak meg i tillegg. Fjernet en skillevegg i livmoren, svidde bort en del endometriosevev og flusha gjennom egglederne. Fantastisk at det gikk på første forsøket vårt :-)

Mrs White: Jeg har termin 8. januar, men det kan endre seg etter UL onsdag, og spesielt hvis jeg får innvilget keisersnitt. Da blir det vel noe før dette. Ser du har i slutten av januar, så vi møtes vel ikke på føden...

Skittles skrev:
Gravid etter første IVF behandling her :) I Haugesund. Vi prøvde i ca 3 år først, og jeg har 4 pergokurer og en operasjon bak meg i tillegg. Fjernet en skillevegg i livmoren, svidde bort en del endometriosevev og flusha gjennom egglederne. Fantastisk at det gikk på første forsøket vårt :-)

Oh hei! Ja tenk hvilke mirakel som kan skje hva?! :-) Ønsker dere all lykke til videre!
Det er gøy å høre om andre sine erfaringer med IVF/ICSI/AIH/... :-D

¤Steinbukk¤ skrev:
Mrs White: Jeg har termin 8. januar, men det kan endre seg etter UL onsdag, og spesielt hvis jeg får innvilget keisersnitt. Da blir det vel noe før dette. Ser du har i slutten av januar, så vi møtes vel ikke på føden...

Nei det ser ikke ut som at vi vil møtes på føden (hvis ikke noen av oss føder på annet tidspunkt enn "planlagt" forstås) :-)
Lykke til på UL på onsdag!

Første vår kom på 3.ivf forsøket i 2009.Lille gutt i magen ble laget hjemme uten noe hjelp kom som lyn fra klar himmel for å si det på ein fin måte.....var alt 8uker på vei når vi fant det ut.Storesøster ble laget på sykehuset i Haugesund.Så skal se dere plutselig klarer det selv neste gang,vi hadde fått time til nytt forsøk i sept da det ikke skulle være noen kjangs for at vi skulle klare det selv,men vips så satt spiren gitt.

Lykke til alle sammen.

håpemamma skrev:
Første vår kom på 3.ivf forsøket i 2009.Lille gutt i magen ble laget hjemme uten noe hjelp kom som lyn fra klar himmel for å si det på ein fin måte.....var alt 8uker på vei når vi fant det ut.Storesøster ble laget på sykehuset i Haugesund.Så skal se dere plutselig klarer det selv neste gang,vi hadde fått time til nytt forsøk i sept da det ikke skulle være noen kjangs for at vi skulle klare det selv,men vips så satt spiren gitt.

Lykke til alle sammen.

Så herlige historier du kommer med! Det er godt å høre om disse håpefulle og positive fortellingene. Vi slet en del med motivasjon til tider når ting føltes så vanskelig og alle andre "bare" får det til (og jeg tror man får litt ekstra panikk når man kommer litt opp i åra).
Takk håpemamma :-)

Back
Topp