er det noen her?:)

Minnie

Betatt av forumet
Hei jenter !

Hvordan går det med dere og graviditeten ?

Her har jeg vært dårlig siden uke fire.. er nå i uke 11.
Er det flere som går rundt med klump i halsen omtrent hele tiden fordi man er så bekymret for at ting skal gå galt ?? jeg klarer nesten ikke være glad fordi jeg er så bekymret ..

Opplevde det sist svangerskap ( første barn også igjennom ivf) og hadde det frem til jeg fikk barnet i armene mine og så at det pustet. I ønskelisten iforhold til fødselen ba jeg om å få beskjed så fort barnet ble født om at det pustet. Var redd hele veien frem mot slutten , da gikk redselen over til frykt for dødfødsel.

Har dere noen tips til å unngå å være så bekymret eller er dette noe som følger med det å ha prøvd så lenge ?

Tilgi meg om dette var deprimerende ,tørr rett og slett ikke å prate med noen om det for det høres så dumt ut...

Hei uke 10 her og dårlig siden uke 5. Inn og ut av sykehuset i 3 uker nå.

Er selv veldig bekymret og redd . Om hadde mulighet ville hatt ul hele tiden for å se at alt er bra med lille .

Vi har gått gjennom tunge prosess så tror naturlig en blir mer bekymret og redd .

Jeg prøver hver gang nedfor å tenke positivt og ha hånda på magen og snakke til lille . Det roer meg litt ned.
Siden jeg har hypermesis og uansett hvor ille det er å ha det så tar jeg det som positiv tegn og.

Heihei! Er her jeg :)
23+3 idag.

Kjenner til det du sier om bekymringer, men jeg er mindre bekymret denne gangen.
Får hyppig oppfølging via sykehuset da, ettersom det er tvillinger.

Et tips er å snakke med jordmor om det. Det kan hjelpe.

Sender deg en klem.

Hei! Titter innom her:) er 23+4 med mitt 3.barn, hvorav 2 icsi. Denne graviditeten er et fryseforsøk, og vi venter en gutt:)

Jeg prøver å skyve bort negative tanker, for jeg tenker at barnet kjenner det hvis jeg går og bekymrer meg, og det vil jeg ikke. Har ikke kjent på sånn ekstrem redsel som du nevner, anbefaler deg å snakke med noen om det.

Jeg var ekstrem redd første svangerskap, fra jeg fant ut at jeg var gravid i uke 6+4 til etter fødselen. Gråt mye. Det toppet seg under fødsel da jeg nesten mistet ham og jeg dag 1 fikk vite at han hadde hjertefeil.. Nå, etter 6 års prøving er jeg endelig gravid, 7+0 idag. Jeg er veldig, veldig redd! Gravid med donoregg og prøver å trøste meg med at egget er godt og nøye utvalgt, men det hjelper lite. Takker høyere makter hver ny dag uten et snev av blod/misfarget utflod i trusa. Begge barna er så inderlig etterlengtet og så "vanskelige" å få, jeg har liksom ikke "råd" til å miste.. Ikke det at andre har råd til å miste altså..! Jeg er redd at mannen ikke orker flere forsøk om dette ikke går veien...

Hei jenter !

Hvordan går det med dere og graviditeten ?

Her har jeg vært dårlig siden uke fire.. er nå i uke 11.
Er det flere som går rundt med klump i halsen omtrent hele tiden fordi man er så bekymret for at ting skal gå galt ?? jeg klarer nesten ikke være glad fordi jeg er så bekymret ..

Opplevde det sist svangerskap ( første barn også igjennom ivf) og hadde det frem til jeg fikk barnet i armene mine og så at det pustet. I ønskelisten iforhold til fødselen ba jeg om å få beskjed så fort barnet ble født om at det pustet. Var redd hele veien frem mot slutten , da gikk redselen over til frykt for dødfødsel.

Har dere noen tips til å unngå å være så bekymret eller er dette noe som følger med det å ha prøvd så lenge ?

Tilgi meg om dette var deprimerende ,tørr rett og slett ikke å prate med noen om det for det høres så dumt ut...
Hvordan er det med deg, Minnie?

Vil bare si at jeg tror det er normalt! Man har vært gjennom såpass mye for å komme her :)

Jeg har et barn, naturlig måte, og levde som vanlig de fire/fem første månedene. Må med ICSI eskimo i magen har jeg nesten listet meg rundt på tå, redd for å gjøre for mye! For meg hjalp det med en tul i uke 12 :) jeg måtte da bevisst prøve å styre tankene på å nyte det, så jeg ikke går "glipp" av hvor herlig det er å være gravid ❤️

I forhold til at det er en liten stund siden du skrev innlegget, håper jeg alt går bra :)

Back
Topp