Er det noen her som jobber nattevakter?

MorSolstråle

Betatt av forumet
Septemberlykke 2016
Jeg lurer på om flere jobber nattevakter innimellom og om dere er noe bekymret i forhold til graviditeten? Jeg jobber 3-delt så har en del nattevakter og sist gang jeg jobbet natt merket jeg at jeg var mye svimmel og følte meg mer trøtt enn vanligvis! Er jo også redd det skal føre til at jeg mistet babyen! Er det noen som har noe erfaring?

Jeg jobba veldig mye natt sist jeg var gravid, men det var en veldig rolig jobb (sittende) så det var ikke no stress (mindre stress enn dagvakt, da var jeg student i tillegg så måtte tjene opp penger via nattjobbing).

Blir du ekstra svimmel og trøttere enn vanlig, kan det hjelpe med en samtale med lege, evt tilrettelegging av vakter via arbeidsplassen? Det viktigste nå er å høre på kroppen din :Heartred

Jeg har gjort det tidligere, og kjennes ut som jeg godt kunne gjort det nå for jeg får ikke sove om natten, og er stuptrøtt hele dagen.. Det er vel generelt ikke anbefalt at gravide jobber nattevakt, men det kommer sikkert litt an på arbeidsoppgaver og sånt. Sikkert lurt å snakke med legen om det :)

Jeg jobber natt innimellom, og kommer til å forsette med det :) men jeg føler meg helt fin da. Føler du at det blir vansklig, så kanskje du kan be om å få slippe? :)

Back
Topp