Er det noen her som IKKE røykte under svangerskapet

Hyssamaia!

Gift med forumet
Men likevel hadde forkalkninger på morkaka?
Jeg ble nemmelig spurt om på den utreise samtalen om jeg hadde røyket under sv.skapet. for det kunne se sånn ut på morkaka. men jeg tok aldri så mye som et lite trekk etter dagen jeg sto med possitiv test i hånda[:)] Så blir noen morkaker bare sånn? eller kan det komme av noe annet?

Har ikke hørt om det nei, men det er vel ikke SÅ rart, men jeg vet ikke hva som forårsaker det da.[:)]

Folk får jo lungekreft også selv om de aldri har røyka, men sjangsen er jo myyye mindre.

ORIGINAL: Henriette_

Jeg har aldri røyka, og min morkake var full av forkalkning.
Min jordmor sa det kunne være fordi man drakk mye melk![:)]

Ja jeg drakk vel en del melk i svangerskapet.. men trodde ikke jeg drakk sååååå mye[8D]
ELSKER MELK! <3

Jeg røykte ikke, og hadde noe de sa hette infarkt i morkaka, som som regel bare røykere får i følge jordmor på utreise samtalen.
Vet ikke om det er det samme som forkalkning?

ja du kan ha få forkalkning i morkaken om du hadde en begynnende svangeskapsforgiftning eller om du hadde det.

jeg hadde en liten forkalkelse men ho sa det var innenfor det normale for det kan alle ha når det var så lite som jeg hadde.

jeg røyka ikke

Jeg fikk store forkalkninger i øpet av de 14 dagene mellom termin og igangsettelse med eldste gutten min. Fødte 2. mann 8. dagen over, men registrerte merkelig nok ikke om det var forkalkninger den gangen, gitt.

Hadde MASSE forkalkninger i morkaken, og røykte ikke...
Men jeg gikk jo da 14 dager over tiden og snuppa hadde det ikke så godt på slutten...

ORIGINAL: BlåBobler

Ja, jeg har aldri røykt og hadde forkalkninger. Vet ikke hvorfor...

Morsomt at du spør, for jeg hadde et par venninner her på besøk i går og hun ene fortalte at hun hadde følt seg mistenkeliggjort på føden for morkaken hennes var skikkelig forkalket... og hun hadde sluttet å røyke så fort hun oppdaget at hun var gravid

ORIGINAL: lenemor

Morsomt at du spør, for jeg hadde et par venninner her på besøk i går og hun ene fortalte at hun hadde følt seg mistenkeliggjort på føden for morkaken hennes var skikkelig forkalket... og hun hadde sluttet å røyke så fort hun oppdaget at hun var gravid

Ja jeg ble litt paff når jordmoren spurte om jeg røyket under svangerskapet på den utreisesamtalen. For jeg slutta jo sekundet jeg testa possitivt[:D]

jeg glemte å si at venninnen min fødte en måned før termin... og såvidt jeg vet drakk hun ikke spesielt mye melk under svangerskapet heller

ORIGINAL: trude_mor

Samme her, og sønnen min har fått astma i tillegg. Lurer på hvorfor jeg i det hele tatt slutta[&:]

Back
Topp