Er det noen her som har sele til hund i bil?

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Ble anbefalt det nå.. da ofte den rasen jeg skal ha ikke trives i bur i bil.. Så er det noen her med erfaring?

Vi hadde det, siden vi ikke fikk plass til bur i bilen. Bedre enn ingenting, men bur er mye sikrere for både hunden og de andre i bilen - så jeg ville uansett brukt bur om dere har mulighet til det. 

Har ikke du en golden, eller tar jeg helt feil? Kan ikke skjønne hvorfor den rasen skal ha det noe verre i bur enn andre hunder har?

Vi har sele til hunden. Han likte seg ikke så godt i bur og vi hadde ikke plass til 2 barneseter, vogn + bur ;)
Men så fort minste har slutta med vogn er det tilbake til å prøve bur.  Er mildt sagt dritlei av alle hundehåra i baksete!!!

Vi har sele til hunden, synes det er kjempepraktisk og hunden er mykje meir fornøyd i bilen. I tillegg så slepper vi å bruke plass, som vi ikkje har, i bilen til buret :-)

Vi brukte det før vi fikk stasjonsvogn. Funka greit, men det beste var absolutt å bruke bur i bilen.

Men hvorfor trives ikke rasen du har i bur i bilen?

siljeheleen skrev:
Vi hadde det, siden vi ikke fikk plass til bur i bilen. Bedre enn ingenting, men bur er mye sikrere for både hunden og de andre i bilen - så jeg ville uansett brukt bur om dere har mulighet til det. 

Har ikke du en golden, eller tar jeg helt feil? Kan ikke skjønne hvorfor den rasen skal ha det noe verre i bur enn andre hunder har?

Nei.. jeg har ikke golden.. har ikke hund enda jeg.. den blir født i mai

~testomania~ skrev:
Nå er vel bur ganske mye tryggere enn en sele, for alles del?

Hunden vår liker heller ikke bur i bilen, men vi har trent oss opp. OG funnet ut av hvis vi har senga hans i bruet, så går det enda bedre, han klarer å slappe av. Så jeg tror kanskje jeg ville prøvd alle muligheter før jeg tok i bruk en sele. MEN det er meg daemoticon

Skal være like sikkert med sele som bur..

Men hvorfor er det vanskeligere for den rasen du skal ha til å tilvennes bur i bilen enn andre raser? (bare lurer)

~Tintus~ skrev:
Men hvorfor er det vanskeligere for den rasen du skal ha til å tilvennes bur i bilen enn andre raser? (bare lurer)

Sikkert ikke noe vanskligere.. men det er flere oppdrettere som har sagt det til meg.. at den rasen kan ofte være vanskelig i bur.. gråte mye.. bjeffe.. osv osv..

Sånn var min forrige hund også..og det er slitsomt i lengden.. å ha en hund som er svært forstyrrende i bilen..

Så tenkte å gå for sele denne gangen.. skal være like sikkert.. sitter bom fast.. kan legge seg ned.. og sitte...

Vi har goldengutten vår i baksete. Prøvde i 2 år med bur men han peip, grein, suglet, spydde og var veldig stressa.
Flytta han inn i baksete, med sele og fikk en "ny" hund i bil. Har også hørt at det er tryggere å ha bur til hunden, men når man må velge mellom pest og kolera så velger jeg at hunden min skal ha det "bra" når vi er ute å kjører.

Lykke til!

Hva slags rase er dette? hørtes snodig ut.

Men sele til hund anbefales ikke. Hunden er ikke løs og vil ikke drepe dere ved å fly løs rundt.. men sjangsen for at ribbein brekker og den kanskje rett og slett blir drept i en kollisjon er stor. Den kan slenges inn i døra/vindu o.l. fordi den vil ikke sitte fast... og selen over brystkassa gir et stort trykk når den blir slengt litt frem. Bur er alltid best, og det bør man virkelig prøve først. Jeg vil egentlig si at oppdretteren høres rimelig spesiell ut.

Back
Topp