Ble anbefalt det nå.. da ofte den rasen jeg skal ha ikke trives i bur i bil.. Så er det noen her med erfaring?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vi hadde det, siden vi ikke fikk plass til bur i bilen. Bedre enn ingenting, men bur er mye sikrere for både hunden og de andre i bilen - så jeg ville uansett brukt bur om dere har mulighet til det.siljeheleen skrev:
Har ikke du en golden, eller tar jeg helt feil? Kan ikke skjønne hvorfor den rasen skal ha det noe verre i bur enn andre hunder har?
Nå er vel bur ganske mye tryggere enn en sele, for alles del?~testomania~ skrev:
Hunden vår liker heller ikke bur i bilen, men vi har trent oss opp. OG funnet ut av hvis vi har senga hans i bruet, så går det enda bedre, han klarer å slappe av. Så jeg tror kanskje jeg ville prøvd alle muligheter før jeg tok i bruk en sele. MEN det er meg da![]()
Men hvorfor er det vanskeligere for den rasen du skal ha til å tilvennes bur i bilen enn andre raser? (bare lurer)~Tintus~ skrev:
Hva slags rase er dette? hørtes snodig ut.
Men sele til hund anbefales ikke. Hunden er ikke løs og vil ikke drepe dere ved å fly løs rundt.. men sjangsen for at ribbein brekker og den kanskje rett og slett blir drept i en kollisjon er stor. Den kan slenges inn i døra/vindu o.l. fordi den vil ikke sitte fast... og selen over brystkassa gir et stort trykk når den blir slengt litt frem. Bur er alltid best, og det bør man virkelig prøve først. Jeg vil egentlig si at oppdretteren høres rimelig spesiell ut.