Er det noen her som har hatt med babyen i bryllup i sommer?

nov.77

Blir kjent med forumet
Skal i bryllup i august. Skal egentlig ha barnvakt til snuppa, men hun vil verken ha flaske eller kopp så det blir jo litt vanskelig. Tenkte kanskje vi kunne ta henne med oss, men har ikke spurt brudeparet om det er i orden. Blir kanskje litt mye styr, men hadde jo vært koselig å vært der noen timer i hvertfall. Er det andre som har hatt med babyen i bryllup? Må i tilfelle ha en kjole jeg kan amme i. Noen tips om hvor jeg kan kjøpe en ammevennlig kjole som ikke er alt for dyr?

Jeg hadde med jenta mi i bryllup den 22. mai og da var jenta mi 19 dager. Jeg var forlover så jeg måtte ha på meg en kjole der jeg var veldig fin om du skjønner. Folk så jo på meg også. Hadde jeg bare vært vanlig gjest hadde jeg vært mye mindre pynta. Anbefaler sjal. Da kan du skjule amminga om du vil det. Hadde jeg skullet vært i bryllup igjen i august hadde jeg gjort det samme. Bare hør med brudeparet først hva de vil. Kan jo være greit.
Jeg hadde på meg en todelt kjole som jeg var veldig fornøyd med[:)] Vi dro hjem når bandet skulle begynne. Folk skjønner jo det når du har med deg en så liten baby[:)]

jeg har vært i 2 bryllup ett 15 mai og ett 6 juni[:)]
malene ble født 30 april

vi stresset litt for hun bare gråt fra dessert til vi reiste...

jeg hadde en mega upraktisk kjole og måtte amme på toalettene[&:]
ikke kjempe koselig!!!!

men vi måtte i bryllupene .var nær familie....
så det var greit nok[:)]

vi spurte om å få ta henne med og fikk ja som svar[:)]

Har ikke vært i bryllup, men i konfirmasjon, slektstreff og 40 års lag med veslegutten. I det første selskapet var han bare 10 dager gammel [:)] Gikk helt fint det. Var i bryllup med førstemann når han var to mnd. Det gikk også greitt, men reiste tidlig hjem. [:)]

Vi var i bryllup 26. juni, da var hun en mnd og en uke gammel [:)]
Brudeparet har sjøl en datter som da var 6 mnd, og det var også en baby på ca. 3 mnd der i tillegg, så der var det itno problem å ha henne med [:)]
Jeg hadde en kjole som er litt sånn omslagsmodell akkurat over brystene, og med bare stropper over skuldrene, så den var itno problem å vippe fram puppen uten alt for mye styr - men kjøpte den for 2 år siden, så den er nok litt vanskelig å få tak i nå...

Hadde lillegutt med i bryllupet til lady m/baby for en mnd siden. Gikk bare flot det. Hadde Knøtta med i bryllup d hun var 3 uker. Ingen problem. [:)] Hadde på meg penbukse og en fin topp. Må jo ikke ha hel kjole. 

Har ikke vært ennå, men reiser til Sverige til svigerinnen min for bryllup i begynnelsen av august. Her var det en selvfølge at han skulle være med, selv om de egentlig ikke ønsker barn i festen.
Tar med en tralle som ryggen kan legges helt ned i og bygger litt rundt med tepper eller noe slik at han ikke faller utav, og håper at han sover i løpet av dagen og kvelden, slik at vi ikke må gå fra festen kl 7 liksom.
Når det kommer til klær aaaner jeg ikke hva jeg skal finne på, men sjal skal være på plass uansett :)

Er invitert i bryllup i begynnelsen av september. Var svarfrist nå på begynnelsen av juli og vi har svart ja. Snakket med familien til bruden og ble lover å få låne arbeidsbilen til brudens far fordi vi må ha minsten med.

Så nå for noen dager siden fikk vi beskjed at, "barn ikke velkommen, vår dag, vil ikke ha barneskrik. Har ikke beregnet at jr. skal være med. Er jo bare å pumpe seg og skaffe barnevakt"

Ikke beregnet at han skal være med ?
Han skal ikke ha eget sete i kirken og han kan vertfall ikke spise maten som serveres i bryllupet......
Bare å pumpe seg og skaffe barnevakt ?
Tja, jeg har ikke så mye melk at jeg greier å legge meg opp et lager til en hel dag uten jr. på puppen, er ikke lysten til å gi ham mme en hel dag pluttselig fordi vi skal i bryllup og barnevakt til en på 3 mnd i hvertfall 12 timer, neeei takk.

Dama er ca 11 uker på vei nå og skal nok få seg noen aha-opplevelser underveis ja[8|]

ORIGINAL: Babbs

Er invitert i bryllup i begynnelsen av september. Var svarfrist nå på begynnelsen av juli og vi har svart ja. Snakket med familien til bruden og ble lover å få låne arbeidsbilen til brudens far fordi vi må ha minsten med.

Så nå for noen dager siden fikk vi beskjed at, "barn ikke velkommen, vår dag, vil ikke ha barneskrik. Har ikke beregnet at jr. skal være med. Er jo bare å pumpe seg og skaffe barnevakt"

Ikke beregnet at han skal være med ?
Han skal ikke ha eget sete i kirken og han kan vertfall ikke spise maten som serveres i bryllupet......
Bare å pumpe seg og skaffe barnevakt ?
Tja, jeg har ikke så mye melk at jeg greier å legge meg opp et lager til en hel dag uten jr. på puppen, er ikke lysten til å gi ham mme en hel dag pluttselig fordi vi skal i bryllup og barnevakt til en på 3 mnd i hvertfall 12 timer, neeei takk.

Dama er ca 11 uker på vei nå og skal nok få seg noen aha-opplevelser underveis ja[8|]

Uff, det var da ikke noe koselig melding.

Hadde gutten med i bryllupet til min svigerinne. Han var invitert og alt. Vi fikk sitte helt ytterst og kunne forlate bordet dersom han ble sutrete (noe han også ble). Så forlot vi festen stillferdig i 23.00 tiden. Syns det gikk ganske greit for å være hans første storfest. Vi visste jo om at han blir litt styrete på kvelden, men alle de andre viste full forståelse og vi fikk kost oss vi og. 

Back
Topp