Er det noen her som har erfaring med cyster på eggstokkene og operasjon?

Arielle_

Forumet er livet
VIP
❤ Aprilbarna19 ❤
Jeg har cyster på begg eggstokkene,med rimelig grei størrelse på de.. 5 cm ca...
Tidligere i år har jeg blitt gravid to ganger,men det har ikke gått bra. Denne gangen,med cystene,mistenker jeg at det ikke har gått pga de...
Jeg er jo ikke lege, så jeg vet ikke, men skjønte det også slik på gynekologen at han var ikke særlig optimistisk på at det skulle gå...Jeg er også veldig usikker på om EL gikk slik den skulle,da jeg hadde positive tester i 3 dager før den ble negativ..

Spørsmålet mitt er: Kan jeg velge selv å operere bort cystene eller er dette et valg en lege/gyn må ta for meg?
Jeg vil jo helst ha de bort,om de forstyrrer hele greia med å bli gravid..Noen som har noen erfaring med dette som de vil dele med meg..?

Jeg tror nok du må snakke med legen din om det.

Ble selv operert for dette en gang i tiden. Men det kom bare tilbake gang på gang.

Etter en kur pergo og ett svangerskap ble det helt borte

Jeg har cyster på begg eggstokkene,med rimelig grei størrelse på de.. 5 cm ca...
Tidligere i år har jeg blitt gravid to ganger,men det har ikke gått bra. Denne gangen,med cystene,mistenker jeg at det ikke har gått pga de...
Jeg er jo ikke lege, så jeg vet ikke, men skjønte det også slik på gynekologen at han var ikke særlig optimistisk på at det skulle gå...Jeg er også veldig usikker på om EL gikk slik den skulle,da jeg hadde positive tester i 3 dager før den ble negativ..

Spørsmålet mitt er: Kan jeg velge selv å operere bort cystene eller er dette et valg en lege/gyn må ta for meg?
Jeg vil jo helst ha de bort,om de forstyrrer hele greia med å bli gravid..Noen som har noen erfaring med dette som de vil dele med meg..?

Dette må nok legen ta avgjørelsen om, på medisinsk indikasjon. Hvor lenge har du prøvd etter sa? Det kan jo gå fort men det kan også ta tid...

Dette må nok legen ta avgjørelsen om, på medisinsk indikasjon. Hvor lenge har du prøvd etter sa? Det kan jo gå fort men det kan også ta tid...
Er bare første pp etter de som ikke gikk så bra så jeg trenger vel ikke få helt hetta nå... men ble så skuffet da det ikke gikk nå...og er redd for at det er de som ødelegger det...

Cystene gjør ikke at graviditeten ikke går bra. Det har ikke jeg hørt om ihvertfall. Om du "bare har" cyster så er det helt normalt, har du pcos så kan det være vanskeligere å bli gravid.
Det er mange som har cyster og det kan være helt normalt. Som oftest er det bare folikk "sekken" som ikke løser seg opp og blir sittende igjen.
Operasjon kommer nok an på hvor mange cyster du har. Jeg hadde operasjon fordi jeg har pcos og veldig mange cyster, men det er jo ingen permanent løsning. Har man pcos så kommer cystene tilbake etter operasjon også.

Back
Topp