Er det noen her med matallergier?

Hundehviskeren

Gravid og hundegal i Drammen
Både jeg og kjæresten har gluten og melk allergi og regner derfor med at barnet vårt får det samme. Er det noen som har erfaring med dette? Det blir jo mye egen matlaging og turer til Sverige tenker jeg, siden de har større utvalg.

Hvis barnet arver allergiene så er dere jo forsåvidt heldig siden dere har det selv og vet akkurat hva det går ut på. Har ingen allergier selv,men junior har peanøttallergi,og mannen er allergisk mot andre nøtter. Selv burde jeg vel strengt tatt holde meg unna gluten,men det er ikke krise. Vet bare at kroppen min har det bedre uten.
Sverige er gull når det gjelder allergier,mye billigere med det meste av spesialmat og sånn der ja.

Jeg har jo ikke hatt allergi så lenge og kjæresten er vel ganske fjern når det gjelder ting han ikke skal spise, han er ikke i nærheten av så allergisk som meg. Men da får jeg bare fylle opp bilen med diesel da og ta turen til Sverige når den tid kommer :)

Jeg er allergisk mot gluten og laktose, og nå i vinter begynte vår 2-årige sønn å reagere på laktosen han også. Heldigvis så kan han fint vokse det av seg siden han har fått det i så ung alder. Jeg fikk det når jeg var over 20 år så jeg har det nok resten av livet.

Synes det er enkelt å lage laktosefri mat da jeg er vant med det fra før av :)

Jeg ble allergisk mot både gluten og melk for et år siden, 25 år gammel, synes egentlig det er ganske greit å lage mat nå, men sliter i perioder..

Gutten min hadde melkeallergi. De første fire mnd, før vi fikk diagnosen var beinharde med mye gråt, liten vektøkning og mye bekymring. Når jeg så begynte med en melkefri diett (absolutt null mat med spor av melk eller melkepulver) så fikk vi en ny gutt, verden blieste og fornøyde lille klump :). Det var litt stress i begynnelsen alltid måtte lese hva alt inneholdt og bytte diverse ut med soya og risorodukter, men når jeg først kom inn idet var det null problem! Nå er jo dere "heldige" som har det selv slik at dere allerede vet hva som må til og er vant med å kjøpe/lage mat uten melk.

Back
Topp