Er det noen her inne som går på seroxat???

Tipsy34

Forumet er livet
Jeg lurer på om det er andre her inne som også går på seroxat (paroxetin) jeg går på desse og har nå gått på dem i over 3 år.. jeg har skikkelige bivirkninger ang desse og jeg sliter veldigt med knistninger i hjernen (hodet) har hørt og lest at andre har hatt plager med denne typen og at den burde vert vekke fra markedet pga plagene. Den har heller ikke 24 timers virkning, så jeg får jo angst annfall hele tiden. Idag så måtte jeg forlate avslutningsfesten på skolen pga eg fikk skikkeligt med gnistninger og følte at jeg skulle dette vekk hele tiden.. måtte bare reise hjem. Kjenner at jeg er i ferd med å falle i samme felle som jeg gjorde første gang jeg fikk angst.. og det er å ver usosiale, og ikke tørre noen ting lengre.. kjenner jeg begynner å bli mektig lei og får angst hele tiden... jeg har fått diagnose panikk angst for noen år siden,nå er det blitt så gale igjenn at jeg må ha psykolog igjenn. Men vente tiden er jo så sinnsyk lang, og det irritere meg så sinnsygt for jeg vil bli frisk[:(]
 
ja huff jeg vet, men jeg klarte det ikke pga de sinnsyge bivirkningene ifra seroxaten, får jo angst av selve tabeletten.. vet at det er sinnsygt mangen som har slitet med de samme knisningene i hjernen som jeg gjør, og ei som klarte å slutte med dem slet så lenge i ettertid av det at hun måtte begynne på dem igjenn for resten av livet, jeg er kun 24 år og jeg vil ikke gå på desse resten av livet, har godt på dem lenge nok og nå skal jeg pigedde klarer å slutte med dem, bare komme meg til psykologen først slik at jeg får litt hjelp av dem som virkeligt vet om de medisinene, legene har ikke peiling og jeg gikk jo gravide med dem også, og legen sa at det var greit, ungen min kom jo livløs ut og de slet med å få gang i henne for hun var så sløv av medisinen, og det synest jeg er skikkeligt ille for da hadde jeg jo aldri godt på dem visst jeg hadde visst at det var slikt påvirkning, fikk ogs beskjed av de på sykehuset at jeg ammet på eget annsar med tanke på at de visste ikke så mye om de medisinene.. huff...
 
Uff ikke lett å ha det sånn... Gikk på disse for mange år siden, men sluttet når jeg ble gravid ( med forrige  mann)...
Har gått på mange typer SSRI med god virkning, men etter å ha fått en litt annen type(SNRI, har også innvirkning på noradrenalin) vet jeg at jeg kommer til å begynne på disse igjen når lillemann er ute:-)
 
Jeg ville snakket med legen om å prøve ett annet preparat i samme sjanger, som fr.eks Efexor som jeg går på...
 
ORIGINAL: Nica_

Uff ikke lett å ha det sånn... Gikk på disse for mange år siden, men sluttet når jeg ble gravid ( med forrige  mann)...
Har gått på mange typer SSRI med god virkning, men etter å ha fått en litt annen type(SNRI, har også innvirkning på noradrenalin) vet jeg at jeg kommer til å begynne på disse igjen når lillemann er ute:-)

Jeg ville snakket med legen om å prøve ett annet preparat i samme sjanger, som fr.eks Efexor som jeg går på...

Jeg snakket med legen om desse plagene men hun bare sa at jeg skulle begynne på noen som heter Cipralex, men jeg måtte trappe ned på seroxaten mens jeg samtidigt trappet opp med cipralexen, 2 dagen jeg hadde godt på dem våknet jeg på natta og var helt ut av meg, det klikket i hodet mitt og hele meg sto bare å skalv, jeg gikk på badet og der gikk jeg bare i en ring og reiv meg i håret, sambo sto også opp og forsto ingenting, jeg ble så redd da! Så da av så nektet jeg å ta dem videre, fikk jo en slags forgiftning i kroppen, de 2 tabelettene fungerte ikke sammen hos meg! SÅ jeg har liksom bare fortsatt med seroxaten etterpå. Men nå kjenner jeg at jeg har fått nok, så har fått time hos psykolog, dem vet 10000 mer om medisinen enn det leger gjør så da for jeg hørre på dem hva jeg skal gjør.
 
Stakkar deg, jeg føler sånn med deg... Det kan ikke være godt å ha det sånn[&o]
Desverre så er det mange leger med mangelfull kunnskap om denne type problemstillinger, og ofte lang ventetid for spesialisthjelp. Håper det ikke er lenge til du skal til psykolog, slik at du slipper å ha det ille så lenge!
 
Jeg for min del må si at jeg gleder meg til å kunne starte på medisiner igjen... jeg driter i om folk mener jeg bør prøve å la det være, har ingen hensikt å gå rundt å ha det vondt med seg selv...
 
 
Håper du finner noe som fungerer bra...
 
ORIGINAL: Nica_

Stakkar deg, jeg føler sånn med deg... Det kan ikke være godt å ha det sånn[&o]
Desverre så er det mange leger med mangelfull kunnskap om denne type problemstillinger, og ofte lang ventetid for spesialisthjelp. Håper det ikke er lenge til du skal til psykolog, slik at du slipper å ha det ille så lenge!

Jeg for min del må si at jeg gleder meg til å kunne starte på medisiner igjen... jeg driter i om folk mener jeg bør prøve å la det være, har ingen hensikt å gå rundt å ha det vondt med seg selv...


Håper du finner noe som fungerer bra...

nei det er ikke mye kjekt å gå rundt å ha det vondt hele tiden. De medisisnene har aldri hjulpet meg føler jeg.. de har egentligt bare gjort det verre med tanke på de bivirkningene jeg får av dem hele tiden, selv om jeg har godt i mangen år med dem.. så får håpe psykologen kan hjelpe meg med å slutte med dem slik at jeg kan "leve" ett litt mer normalt liv
 
Back
Topp