Er det noen der inne?

tinas

Forelsket i forumet
Jeg er egentlig litt små beskymret,er snrt 18 uker på vei og andre gangs.fødenene. Men jenta mi så merket jeg tydelige spark fra uke 16,men nå har jeg ikke merket noe som helst,og er 18 uker på vei. Det er bare 16 mnd siden jeg fikke jenta mi,og innbiler meg da at kroppen ikke har kommet seg helt etter sist graviditet,og at jeg burde fått mage og merket at jeg var gravid på kroppen,eller kjent spira?

Kan være du har morkaken foran på magen denne gangen? d sier de noe om på Ultralyden, de som har dette kjenner gjerne ikke spark før litt senere, eller så kan d være baby har en favorittstilling inn mot ryggen, å da kjenner du heller ingenting..  er du bekymret, så ta deg en telefon til føden, å hør hva dem sier, de er veldig behjelpelige med sånne ting :D

Lurer litt på det samme selv. Nå er det ca 3 år siden jeg var gravid, så gjerne det er derfor jeg ikke kjenner noe spesielt enda, men man hører jo at man skal kjenne liv, og at magen skal komme tidligere med andremann. Vi skal på UL på fredag, så får håpe at alt står bra til inni der, tiden går veldig sakte frem mot det, da det popper opp den ene bekymringstanken etter den andre.
Vi får prøve å tenke at alle sv.skap er forskjellige, så hvordan man hadde det med nr 1, trenger ikke å gjelde med nr 2.
Lykke til, til deg =)

Har vært på 3 ul allerede,å da har morkaken liggetr nede og foran magen,så den har vært i veien for å føde,var slik sist også,men den flyttet seg til slutt. Har sett på alle 3 ul at fosteret har bare ligget helt stille,men sett at hjertet har slått. Sist var jeg å på 3 ul før ord.ul og da sprella snuppa masse og gapa do greier.. Så syntes det er litt rart? Vært på en kontroll hos fast lege og han fant ikke noe hjerte lyd,og det var i uke 17?
Lurer litt på nå om fosteret er dødt? Har vært syk siden 2 jule dag med feber og skikkelig forkjølelse. 
Skal på ord ul den 23 januar.

Jeg ville ringt føden hvis du er bekymret, man skal ikke gå å vente med sånt.

Babymaskin skrev:
Jeg ville ringt føden hvis du er bekymret, man skal ikke gå å vente med sånt.

Signerer denne! 
Og håper at det går bra!!

VårAndreLykke skrev:
Lurer litt på det samme selv. Nå er det ca 3 år siden jeg var gravid, så gjerne det er derfor jeg ikke kjenner noe spesielt enda, men man hører jo at man skal kjenne liv, og at magen skal komme tidligere med andremann. Vi skal på UL på fredag, så får håpe at alt står bra til inni der, tiden går veldig sakte frem mot det, da det popper opp den ene bekymringstanken etter den andre.
Vi får prøve å tenke at alle sv.skap er forskjellige, så hvordan man hadde det med nr 1, trenger ikke å gjelde med nr 2.
Lykke til, til deg =)

Det er automatikk i at man får større mage tidligere med andremann... Er først nå jeg har en kul på magen når jeg ligger på rygg. Og jeg er 19 uker i morgen. Men har sett at alt er i orden da, og kjenner liv hver dag. Til trådstarter: siden du er så bekymret ville jeg ringt fastlegge igjen og bedt om å bli henvist til ul med en gang. Eller føden som andre foreslår. Lykke til, og håper alt er i orden! :)

Tror ikke den automatikken stemmer helt for min del, jeg har ikke fått særlig fortere el større mage denne gangen=) Som du skriver, så er det først nå jeg også ser kulen når jeg ligger på ryggen, og synes å huske den kom ca samtidig forrige gang, rett oppunder UL. Liv kjenner jeg heller ikke mye til.. Er enig med at du bør ta kontakt med føden, trådstarter, ikke noe godt å gå å bekymre seg! Får håpe de hører på deg, og at alt står bra til!

VårAndreLykke skrev:
Tror ikke den automatikken stemmer helt for min del, jeg har ikke fått særlig fortere el større mage denne gangen=) Som du skriver, så er det først nå jeg også ser kulen når jeg ligger på ryggen, og synes å huske den kom ca samtidig forrige gang, rett oppunder UL. Liv kjenner jeg heller ikke mye til.. Er enig med at du bør ta kontakt med føden, trådstarter, ikke noe godt å gå å bekymre seg! Får håpe de hører på deg, og at alt står bra til!

Oj, så nå at jeg hadde glemt ordet "ikke" i den setningen. Mente at det IKKE var noen automatikk i at magen kommer tidligere med andremann. (satt på badet med lillegutt når han badet og måtte synge en sang, så da var det vanskelig å skrive...)

Jeg fikk tidligere babykul sist faktisk, hadde en tydelig kul før ul i uke 16+6 da. Men nå venter vi en jente, og det er jo mulig hun blir litt mindre enn lillegutt...? Altså, jeg har en stor gravidmage nå, men det er nok mest oppdytta tarmer og tarminnhold foreløbig...

Jeg har kjent små dunk i magen hver dag fra uke 15+ til torsdag denne uken (16+2) og da sa det plutselig stopp. Ikke kjent noe siden torsdag ettermiddag. HÅPER den lille kan gi meg noen små tegn igjen. Nå er det jo ikke fra uke 26 eller noe man skal kjenne hver dag, men man kjenner jo at mammahjertet bekymrer seg for det meste nå om dagen ;)
X fingrene for deg og håper alt bare står bra til :)

Klatremus Lillemann skrev:

VårAndreLykke skrev:

Oj, så nå at jeg hadde glemt ordet "ikke" i den setningen. Mente at det IKKE var noen automatikk i at magen kommer tidligere med andremann. (satt på badet med lillegutt når han badet og måtte synge en sang, så da var det vanskelig å skrive...)

Jeg fikk tidligere babykul sist faktisk, hadde en tydelig kul før ul i uke 16+6 da. Men nå venter vi en jente, og det er jo mulig hun blir litt mindre enn lillegutt...? Altså, jeg har en stor gravidmage nå, men det er nok mest oppdytta tarmer og tarminnhold foreløbig...

Ah, da skjønner jeg bedre!=)
Herlig med de søte små, blir spennende å få en til! Har ikke vært så mye her inne, så har ikke fått gratulert med en liten prinsesse i magen=)

Back
Topp