Er det noen barn som har fått vanlig melk, da?

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
MÅ man vente til ungen er akkurat ett år, tro? Eller kan man begynne å tilby litt ett par uker før ettårsdagen?
 
MÅ man vente til ungen er akkurat ett år, tro? Eller kan man begynne å tilby litt ett par uker før ettårsdagen?
Bare å begynne det, noen uker fra eller til har ingenting å si. Melk frarådes før de er 1 år hovedsaklig pga at melk ikke skal "fortrenge" annen næringsrik (jernholdig) mat, så hvis snuppa di spiser variert fra før er det ingen fare :)
 
Jeg begynner med vanlig melk snart forresten. Skal bare bruke opp den pakken ned mme som vi holder på med.
 
Ikkje her. Han får nutramigen, og vanlig melk i mat og så får han yoghurt. Men er litt obs pga at han har hatt det laktosefritt ein del mnd da.
 
Min fikk melk første dagen i barnehagen og ble skikkelig dårlig i magen. Gir yoghurt, biola også har vi begynt å gi nan 3. Det går fint. Men skal man gi melk på flaske f.eks om kvelden eller bare til mat nå? Jeg har jo alltid gitt pupp om kvelden, men er nå så og si tom, så har begynt å gi 150 ml med nan 3 ved leggetid, er det feil?
 
Vi gir 180 ml med laktosefri lettmelk morgen og kveld, på flaske. Vet ikke hvor mye melk de MÅ ha jeg??
 
Her har vi akkurat kutta mme helt ut :) Gir melk til morgen lunsj og kvelds. Til middagen får han vann å drikke. Og sånn ellers har han vannflaska tilgjengelig hele tuden om han er tørst :)
 
Men bare melk, eller sammen med mat?
Vi gir kun melk først på morgenen ja. Så frokost ca 1 time senere. På kvelden får han grøt, så får han melk etter stellet. Så blir ca 1 time etter grøten.
 
Vi gir kun melk først på morgenen ja. Så frokost ca 1 time senere. På kvelden får han grøt, så får han melk etter stellet. Så blir ca 1 time etter grøten.
Oki :) da fortsetter jeg med det :) hun liker det veldig godt :)
 
Har ikke turt å gi jenten min melk enda. Hun begynte plutselig å reagere på mme i februar, så pr i dag får hun ingen melk, men har introdusert henne for litt melkeprodukter og det har heldigvis gått fint. Tenker at vi kan begynne så smått med litt laktosefri melk og se hvordan det går, men ikke som et helt måltid.
 
Eg fekk beskjed på 1års kontrollen at han skulle ha mellom 6 og 10dl mjelk i døgnet. Me er ikkje i nærheten av det! Han får mjelk i kopp til brødmat og graut og vatn ellers. Han heller nedpå stooore mengder vatn, men liker ikkje mjelk så godt.
 
Eg fekk beskjed på 1års kontrollen at han skulle ha mellom 6 og 10dl mjelk i døgnet. Me er ikkje i nærheten av det! Han får mjelk i kopp til brødmat og graut og vatn ellers. Han heller nedpå stooore mengder vatn, men liker ikkje mjelk så godt.
Samme her! Han eeelsker vann, men melka er han ikke så gira på.

Så det blir bare pitteliten puppeskvett morgen og kveld, litt melk i grøten, og max 1 dl melk fra kopp iløpet av dagen. Føler det blir litt lite jeg? Men hva mer kan jeg gjøre liksom...?
 
Back
Topp