Er det noen av dere som vet

KatlaJ

Glad i forumet
Hvor mye barna deres får i seg til hvert måltid?
Dersom jeg har veldig mye melk og noen ganger propp fulle pupper som snuppa ikke trenger akkurat der og da tenkte jeg at jeg skulle pumpe meg innimellom for å ha i frysa. Det jeg er usikker på er hvor mye jeg skal ha i hver pose/boks sånn at ikke det må tynes flere enheter eller kastes fordi de ikke blir brukt.

Dere som gir flaske, hvor mye gir dere om gangen?
 
Har du prøvd og pumpe en pupp, mens du ammer på den andre? Da får du ut mer enn hvis du pumper etter måltidet og da har du jo litt ekstra og gå på pr porsjon når du fryser ned:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Har du prøvd og pumpe en pupp, mens du ammer på den andre? Da får du ut mer enn hvis du pumper etter måltidet og da har du jo litt ekstra og gå på pr porsjon når du fryser ned:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Snuppa pleier å drikke kun fra den ene puppen om gangen. Så f.eks. drakk hun fra høyre pupp før vi la oss kl 23 i går kveld, hun sov helt til 7 i dag og da drakk hun fra venstre pupp. Da var høyre rimelig full men snuppa trengte ikke noe derfra. Da fikk jeg lett pumper ut 120 ml uten å tømme puppen.
Lurte på om det var en grei porsjon eller om jeg burte ha pumpet mer/mindre....
 
Snuppa pleier å drikke kun fra den ene puppen om gangen. Så f.eks. drakk hun fra høyre pupp før vi la oss kl 23 i går kveld, hun sov helt til 7 i dag og da drakk hun fra venstre pupp. Da var høyre rimelig full men snuppa trengte ikke noe derfra. Da fikk jeg lett pumper ut 120 ml uten å tømme puppen.
Lurte på om det var en grei porsjon eller om jeg burte ha pumpet mer/mindre....
Tror det er en grei porsjon:) kan hende det er litt mye akkurat nå, men hun øker jo mengden etterhvert som hun trenger det

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Jeg pumper tilegg og fryser ned(like ofte eller oftere tømmer jeg ut og, har mye melk) men jeg fryser ned i 50 ml, og 75 ml enda. Tenker fin start til grøt osv. Evt kan man ta opp 2 50 ml om man trenger. Dumt å fryse ned for store beholdere tenker jeg og:) mi frøken tar hverken flaske eller mat på kopp/sprøyte enda. Så fryser ikke ned med tanke på det
 
Jacob får kun mme. Stort sett 120 ml 5-6 gonger for dagen og 150 ml ved leggetid. :-)
 
Jeg pumper tilegg og fryser ned(like ofte eller oftere tømmer jeg ut og, har mye melk) men jeg fryser ned i 50 ml, og 75 ml enda. Tenker fin start til grøt osv. Evt kan man ta opp 2 50 ml om man trenger. Dumt å fryse ned for store beholdere tenker jeg og:) mi frøken tar hverken flaske eller mat på kopp/sprøyte enda. Så fryser ikke ned med tanke på det

Hadde ikke tenkt på små porsjoner til grøt, det var veldig lurt. Takk for tips ;)
Har ikke prøvd å gi hun flaske men pappaen synes det et tryggt å vite at det er melk i frysa hvis hun plutselig blir sulten og jeg ikke er hjemme.
 
Back
Topp