Er det noen av dere som må bruke krykker?

TLC2016

Elsker forumet
Desemberskatter 2016
Er det noen av dere som må bruke krykker på grunn av bekkenløsning?

Jeg ble brått så dårlig i bekkenet i dag, at jeg klarer nesten ikke å gå. Det er ikke at det gjør så forferdelig vondt, men jeg føler ikke at den ene foten klarer å bære vekten i det jeg løfter den andre foten på en måte. Jeg må nærmest ta sats og kaste foten fram og halter.

Jeg har hatt litt av dette hvis jeg har tatt for hardt i tidligere også, men da har det gitt seg etter litt hvile og bevegeligheten har kommet seg etter hvert som jeg går. Men nå har ikke det skjedd og jeg føler rett og slett ikke jeg klarer å gå uten noe å støtte meg til!

Jeg har hatt bekkeløsnng siden uke 10, og rundt uke 20 el noe bad både lege og jm meg om å gå med krykker.

Men jeg føler lissom jeg ikke fikk dreisen på de, klarer fint å gå på de med ett dårlig bein, men med to bein på bakken klarte jeg det lissom ikke :/

Fysio mente også krykker kunne hjelpe meg, nå er jeg over 39 uker på vei, og hode har kommet så langt ned at jeg ikke "halter/vagger" så mye som jeg har gjort.

Jeg har hatt bekkeløsnng siden uke 10, og rundt uke 20 el noe bad både lege og jm meg om å gå med krykker.

Men jeg føler lissom jeg ikke fikk dreisen på de, klarer fint å gå på de med ett dårlig bein, men med to bein på bakken klarte jeg det lissom ikke :/

Fysio mente også krykker kunne hjelpe meg, nå er jeg over 39 uker på vei, og hode har kommet så langt ned at jeg ikke "halter/vagger" så mye som jeg har gjort.

Så bra du føler deg bedre!
For min del er det den ene foten som er verst, så jeg tror kanskje krykker ville kunne hjelpe litt.

Har du vurdert å gå en tur til kiropraktor? :)

Jordmor mente det ikke er vits. Kiropraktor kan delvis hjelpe hvis det er bekkenlåsning, men jeg har bekkenløsning og da er det ikke så mye å få gjort med det, dessverre. :(

Jeg har bruker krykker når det blir mye gåing, og nå er bekkenet helt ute og kjøre.. Klarer snart ikke å gå :( Men 8 dager igjen nå :)

min fysio er også manuellterapaut ogkan kiropraktor"knekker" og han "knekker" hoftene mine på plass, eneste som har funket for meg!

forrige fysio ville bare ha meg til å trene...
Så du føler det hjelper? Jeg må kanskje gi det et forsøk likevel hvis det ikke gir seg.

Jeg har bruker krykker når det blir mye gåing, og nå er bekkenet helt ute og kjøre.. Klarer snart ikke å gå :( Men 8 dager igjen nå :)
Huff! Men så deilig å vite at det bare er 8 dager igjen. 8 dager skulle jeg klart å holde ut. Jeg har 2 uker igjen til termin, så kan glatt hende det blir 3 uker eller kanskje enda mer...! Jeg kommer ikke til å holde ut å ha det sånn som dette så lenge altså.
Med 3 unger og et hus å ta seg av, kan jeg rett og slett ikke bli sengeliggende. :(

Så du føler det hjelper? Jeg må kanskje gi det et forsøk likevel hvis det ikke gir seg.

Huff! Men så deilig å vite at det bare er 8 dager igjen. 8 dager skulle jeg klart å holde ut. Jeg har 2 uker igjen til termin, så kan glatt hende det blir 3 uker eller kanskje enda mer...! Jeg kommer ikke til å holde ut å ha det sånn som dette så lenge altså.
Med 3 unger og et hus å ta seg av, kan jeg rett og slett ikke bli sengeliggende. :(

Ja det har hjulpet meg kjempe, men ikke nok til at jeg har kunnet jobbe,men nok til å holde meg gående om dagen med å levere i bgh, små små ærender/husstell og middagslaging.

Så bra du føler deg bedre!
For min del er det den ene foten som er verst, så jeg tror kanskje krykker ville kunne hjelpe litt.

Jordmor mente det ikke er vits. Kiropraktor kan delvis hjelpe hvis det er bekkenlåsning, men jeg har bekkenløsning og da er det ikke så mye å få gjort med det, dessverre. :(

Jeg tror jeg ville gitt det et forsøk likevel, når du først sliter med å gå. Kiropraktorer evt manuellterapeuter er bedre til å vurdere dette enn jordmor. Vet om mange som sliter med bekkenet etter fødsel også, så om det var såpass ille som du beskriver så ville jeg ikke tatt "sjansen" på å se det an. Men greit å finne noen som er gode på bekkenplager i svangerskap. Tror det er veldig forskjell på kvaliteten på disse kiropraktorene.

Jeg tror jeg ville gitt det et forsøk likevel, når du først sliter med å gå. Kiropraktorer evt manuellterapeuter er bedre til å vurdere dette enn jordmor. Vet om mange som sliter med bekkenet etter fødsel også, så om det var såpass ille som du beskriver så ville jeg ikke tatt "sjansen" på å se det an. Men greit å finne noen som er gode på bekkenplager i svangerskap. Tror det er veldig forskjell på kvaliteten på disse kiropraktorene.
Da prøver jeg det. :)
Bittelitt bedre etter natten, men fortsatt skikkelig haltende. Jeg skal på svangerskapskontroll på fredag, da kan jeg høre om jordmor vet om noen som er gode på bekkenløsning.

Jeg brukte sist gang. Klarte ikke gå noe særlig fra uke 28. Det hjalp, men satt og lå mye rolig. Nå har jeg klar meg veldig greit. Men de siste 2 ukene, så får jeg sånne tak på innsiden av låret og bak, så hele høyre benet mitt svikter. Skulle kanskje hatt krykker, så jeg ikke går i bakken. Men terskelen for å ta i bruk sånt er så høy! Føler jeg sykliggjør meg selv! Selvom det er helt teit å tenke sånn :p

Back
Topp