Er det noen av dere som IKKE skal på ul i uke 12?

Brennlotto

Gift med forumet
Mailykke 2018
Vårspirene 2021
Er det noen av dere som IKKE skal på ul i uke 12? :)
Vi var uke 10+2, for å se liv og at alt så greit ut før vi fortalte det til toåringen. Skal ikke ha flere før oul, men kjenner litt på "presset" om å ta tul i uke 12 pga organsjekk og nakkefold...
 
Tenker jeg venter til uke 13 eller 14 med ultralyd.
 
Vi skal på ul, men litt senere (13+4), hovedsaklig for å se liv og at alt er greit, har ikke vært på tul foreløpig. Har ikke fortalt det til 3-åringen enda:)
 
Ikkje om eg ikkje får det innvilga offentlig..bur på liten plass, uten nokon skikkelig privat UL-tilbud, og kan/bør heller ikkje reise til nærmaste by (Bergen) grunna smitte. Hadde eg hatt mulighet til å gå privat hadde eg gjort det.

Var på offentlig TUL 8+3, alt var normalt, men veit jo av erfaring at mykje kan skje også etter det. Sjølv om eg håpar og trur at vi er på rett side av statestikken denne gangen..
 
Her blir det en TUL når jeg er 11+2, ellers ingen flere før OUL. Det er planen i hvert fall :)
 
Jeg skal i uke 13. Om du har en god magefølelse så synes jeg ikke du skal føle noe press på at det er noe man "må".

Jeg gjør det fordi jeg har opplevd MA to ganger og sånn sett ikke stoler helt på at kroppen skjønner selv når noe er galt. Bor i Oslo, så enkelt å ta den ekstra sjekken for å få mer fred i sjelen og sånn sett føler jeg de kronene er verdt det. Hadde jeg ikke hatt de opplevelsene med MA, så hadde jeg antakelig ikke gjort det.
 
Var på privat TUL når jeg var 8+4, fastlege har sendt henvisning til sykehuset om å få en ekstra TUL der, grunnet risikosvangerskap. Men ikke fått svar enda, så vet ikke når det evt blir. Skulle vi ikke få det, venter vi til OUL nå... Mest for min egen trygghet om å se at det fortsatt lever jeg ønsker det, såklart fint å se om alt fungerer som det skal også.
 
Skal 11+0 og 13+0. Jeg tar hver 14. dag pga. tett oppfølging grunnet tidligere habituell abort. Stoler overhode ikke på kroppen min.

Dersom du føler deg trygg så synes jeg du skal stole på deg selv og ikke ta ul bare fordi alle andre tar ☺️
 
Jeg var på en tul i uke 12, også har jeg fått time til offentlig tul på sykehuset når jeg er 13+3. Jeg aner ikke hvorfor, for jeg har ikke ytret noe behov for det til fastlegen. Vet ikke om jeg hadde orket noen flere hvis jeg hadde tatt i uke 10, det får du kjenne på selv :)
 
Skal 11+5. Mest for å sjekke at alt er greit før barna våre får vite om det :) Så lenge ting ser greit ut blir det ikke ny før oul. Med mine to første var jeg ikke før oul. Gikk helt fint det også :D
 
Jeg har ingen planer om å ta tul i uke 12.
Har time til privat tul om tre dager, bare for å sjekke om det er liv og evt hvor langt jeg er på vei da jeg er litt usikker på dette.. har fått time til oul i midten av november
 
Eg skal i veke 13. Det er fordi eg var så utruleg tidlig på første ul, 6+2 så då satte gynekologen opp ein ny time i veke 13 for å sjå litt meir :)
 
Eg ska i veke 13+6. Litt for å senke skuldrene ennå mer og forhåpentligvis få vite kjønn
 
Må bare kommentere at jeg elsker når folk ikke svarer på det man blir spurt om.. :hilarious: «Er det noen som IKKE skal på UL?» «Jeg skal!» Alltid like gøy å lese sånne tråder :laughing002
 
Har ikke tenkt til å ta ul før OUL, men siden «alle» gjør det så begynner jeg jo å bli litt usikker.. forrige svangerskap var jeg på ul i ca uke 14 pga blødning.. man blir jo så usikker når det er blitt mer og mer vanlig med tul og flere ul enn bare OUL..
 
Endte opp med å ta ultralyd allikevel selvom jeg planen var å vente :Heartbigred
 

Vedlegg

  • download.jpeg
    download.jpeg
    40,1 KB · Visninger: 25
Back
Topp