Er det noen av dere som har..

secret ;)

Forumet er livet
*MIA*
Marsboerne2017
migrene?
Kjenner min migrene har blitt enda værre etter jeg ble gravid, å den type smertestillende som jeg bruker kan jeg ikke bruke nå :/ Paracet har aldri klart å fjærne hodepina på meg når jeg har migrene.
Noen med gode tips?

Har vært ofte plaget med migrene under studiene, men har heldigvis ikke fått det nå under svangerskapet. *bank i bordet* Har desverre ingen gode tips å komme med... Håper du ikke blir plaget mye med det..

Ikke migrene, bare utrolig skallebank. Unner ingen å ha migrene, må være grusomt nå som du i tillegg er gravid :(

Da må jeg få si jeg virkelig syns synd på deg!! Jeg sliter veldig med migrene til vanlig.. Kan fort ha migrene i 5-6 dager på ei uke.. Og ofte ei uke i måneden.. Nå har jeg ikka hatt migrene på 8 uker!!! Vet virkelig ikke hva jeg hadde gjort om jeg hadde hatt migrene nå og ikke kunne tatt medisiner..

Nei, det er ikke no særlig. Føler at jeg har hatt migrene i ett nå i 14dager. Å nå jobber jeg en del natt fremover, å blir ikke akkurat bedre av det. Men får håpe det gir seg etterhvert :) Har lest litt om akupunktur mot migrene når man er gravid, å det er visst ikke så veldig lurt, da flere av punktene de setter nåler i, er samme punktene man setter i nåler for å sette igang fødsel, så da er det også utelukket.

Ja det har jeg, snakket med en lege på sykehuset. Han sa jeg sku ta en paracet og en ibux ( det kan man bruke fram til uke 12) da sku vi finne på noe nytt:) afipran er også en tablett som hjelper både mot kvalme og migrene.

hørt mange som har brukt naprapat og hatt god hjelp med det. Med og uten gravidmage. Gå selv til naprapat og kunne ikke vært mer fornøyd. :))

Jeg sleit veldig med migrene i førse svangerskapet. Gikk i over ei uke med konstant migrene. Var helt grusomt. Bytter kun side om jeg ikke tar tbl. Paracet er ikke vits å ta. Fikk beskjed av legen at jeg kunne ta naproxen. Samme legebsa denne gangen at det burde jeg ikke ta... Det som hjalp meg sist var osteopat. Viste seg at jeg hadde låst og skjevt bekken som hadde forplantet seg helt opp i hodet. Etter første behandling merket jeg bedring. Gikk over 9 mnd før det var antydning til migrene igjen.nhadde jeg gjort meg ferdig med behandling hos osteopat som avtalt, så hadde jeg kanskje blitt kvitt migrenen, men pga laaang reisevei med en nyfødt, så ble ikke det noe av. Anbefaler hvertfall osteopat :-) Håper du slipper unna mer migrene. Det er grusomt vondt!

limaf skrev:
Nei, det er ikke no særlig. Føler at jeg har hatt migrene i ett nå i 14dager. Å nå jobber jeg en del natt fremover, å blir ikke akkurat bedre av det. Men får håpe det gir seg etterhvert :) Har lest litt om akupunktur mot migrene når man er gravid, å det er visst ikke så veldig lurt, da flere av punktene de setter nåler i, er samme punktene man setter i nåler for å sette igang fødsel, så da er det også utelukket.

Som gravid så skal det igrunnen tilrettelegges så ikke du jobber natt... Ikke bra å være nattarbeider og å være gravid.

Jah, hadde det bare fungert med paracet og ibux :/

Hmm, det har jeg aldri hørt om:P Regner med at vi ikke har det rund her jeg bor, men skal sjekke det ut :)

Ahh, hørtes deilig ut med 9 mnder uten migrene

Hmm, jah, men vil vente litt til før jeg sier noe på jobb, får se hva jeg gjør.

Jeg kan også sterkt anbefale naprapat! Bor sammen med en og vet det funker;-)

Jeg kan også sterkt anbefale naprapat! Bor sammen med en og vet det funker;-)

Back
Topp