Er det noe vits? Forslått tå.

Trollmor26

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Takket være sambo sitt rot har jeg klart å slå tåa mi 4 GANGER på samme plass
Tåa er så og si blå overalt, ser kanskje litt småskeiv ut.
Det er vondt i alle de andre tærne også, bortsett fra stortåa.
Så stråler det også oppover mot ankelen.
Det er mye verre i dag enn det var i går...

Er det i det heletatt vits å kontakte lege? de gjør vel ikke noe med sånt?

De gjør vel ikke noe om det er bare en tå.. Men kan det ikke være noe mer da ettersom det stråler oppover... er jo skt vondt å brekke tåa da [&:]

mulig de teiper den riktig for deg! Mamma brakk ei tå g tok ikke kontakt før mange uker etter på og de synes hun var gal som hadde gått så lenge uten å fått det teipa riktig

ORIGINAL: Lillesnille

De gjør vel ikke noe om det er bare en tå.. Men kan det ikke være noe mer da ettersom det stråler oppover... er jo skt vondt å brekke tåa da [&:]

Dette er i hvertfall sinnsykt vondt! Auch!

En brekt tå gjør de ikke stort med. Men du kan ta en liten bomulsdott mellom den tåa som er vont og neste, så taper du de sammen. Da stabiliserer du tåen litt. Blir raskere bra og det hjelper litt på smertene. Bare pass på at det ikke blir for stramt!!

Jeg har brekt lilletåa engang..da dro jeg til legevakta, ble sendt på akutten og så i røntgen. Fikk valget mellom å gipse hele foten eller å legge på støttebandasje, valgte det siste. Jeg fikk heller ikke lov å trå på den siden av foten på 6 uker.

ORIGINAL: malone

En brekt tå gjør de ikke stort med. Men du kan ta en liten bomulsdott mellom den tåa som er vont og neste, så taper du de sammen. Da stabiliserer du tåen litt. Blir raskere bra og det hjelper litt på smertene. Bare pass på at det ikke blir for stramt!!

og du er lege..?[8|]

Fatter ikke at folk bare kan komme med anbefalinger på den måten der.
Det er veldig forskjellig fra lege til lege, og fra skade til skade. Noen ganger trengs ikke behandling, andre ganger kan det være greit med gips.

Kontakt legen.

Back
Topp