Er det noe som er bra med å være alene?

M

Moderator Kristin

Guest
Er det bare negativt å være al eneforelder, eller er det positive sider med det?
 
Masse positive ting også. I allefall o. Man har delt omsorg. Da vet man når man har alene tid / barnefri og kan gjøre hva man vil :)

Man kan ta en avgjørelse alene på mange måter.

Man slipper å være mamma for en voksen mann.

Mer energi , om da xen var mer slitsom.

Å være alene i Norge er jo veldig bra i forhold til mange andre land.
 
Jeg som sitter med 100% omsorg for minste som er kronisk syk og med en del utfordringer. Og eldste som bare er hos faren 2 netter i mnd, sliter litt med å se alle disse positive sidene. Men jeg kan jo ta alle avgjørelser selv, selv om det noen ganger hadde hvert greit å kunne diskutere enkelte saker før avgjørelsene ble tatt.
 
Jeg som sitter med 100% omsorg for minste som er kronisk syk og med en del utfordringer. Og eldste som bare er hos faren 2 netter i mnd, sliter litt med å se alle disse positive sidene. Men jeg kan jo ta alle avgjørelser selv, selv om det noen ganger hadde hvert greit å kunne diskutere enkelte saker før avgjørelsene ble tatt.
Det skjønner jeg godt ja :Heartred
 
Bestemme over sin egen tid!
 
Jeg trives godt med å være alene. Det krever selvfølgelig at jeg er strukturert, men det gir også en svært forutsigbar og trygg hverdag for meg og barnet mitt. Jeg har alltid 100% kontroll på hva som foregår i mitt og hans liv, jeg styrer dagene våre slik jeg mener er rett for oss. Om vi var to hadde det gitt litt romsligere økonomi, det er vel det eneste jeg savner :p
 
Jeg synes egentlig at det er veldig greit å være alene. Man styrer sin egen tid og kan ta avgjørelser uten å måtte tenke på hva andre synes om samme sak. Det blir mye kos! Men det er klart at det går jo utover eget sosiale liv. I hvert fall for meg som bor langt unna familie. Og det sitter langt inne å bruke barnevakt jeg ikke kjenner til. Ellers merker jeg jo også at det var de to første årene som var tøffest, og at nå er det litt mer avslappende :) Sånn bortsett fra at vi er midt i trassalderen, og skulle gjerne hatt noen til å ta noen av de kampene, haha.
 
Jeg synes egentlig at det er veldig greit å være alene. Man styrer sin egen tid og kan ta avgjørelser uten å måtte tenke på hva andre synes om samme sak. Det blir mye kos! Men det er klart at det går jo utover eget sosiale liv. I hvert fall for meg som bor langt unna familie. Og det sitter langt inne å bruke barnevakt jeg ikke kjenner til. Ellers merker jeg jo også at det var de to første årene som var tøffest, og at nå er det litt mer avslappende :) Sånn bortsett fra at vi er midt i trassalderen, og skulle gjerne hatt noen til å ta noen av de kampene, haha.
Synes dere er så tøffe! Og skjønner godt at du kunne tenke deg noen å la trassen gå ut over innimellom :)
 
Synes det er deilig. Bestemmer alt selv og vi legger opp dagene våre samt rutiner som passer oss. Det er mye kjærlighet og glede. Eneste som er litt trist er at bf ikke er intr i barnet sitt. Jeg har 100%. Elsker barnet mitt over alt og skjønner ikke hvordan han kan gi så f. Men, jeg har masse nok av kjærlighet å gi, vi har det bare godt:Heartbigred
 
Back
Topp