Er det noe på gang? :-)

Mammsn

Glad i forumet
Septemberbarna 2019
Selv om det er litt sent for noen av oss, så er det enda noen som har flere uker til termin :)

Så jeg lager denne tråden slik at vi kan skrive her hvis vi tror at fødselen er i gang! :)
 
Å da kan jeg begynne :-D

Igår når jeg sto opp tenkte jeg med en gang "NÅ blir det"!!
Men neida :p
Nå har jeg hatt skikkelig mensensmerter og løs mage i over et døgn, men ingen rier!
Får håpe alle disse smertene gir meg litt åpning i hvert fall :D
Skal til jordmoren og sjekkes imorgen, så det blir spennende!!

Andre som går rundt å tror å håper?? Eller det er vell 100% sikkert at det er flere enn meg :p
 
Tre uker igjen her til termin , går hele tiden og føler etter tegn ....:) rart hvor sakte disse siste ukene går nå når vi har ventet i en evighet og er så nære .... :)
 
Jeg har termin 10 mars og føler ofte at kanskje noe er på gang. Men det bygger seg aldri opp så er vel bare modning! Prøver å ikke se etter tegn for ofte for blir bare skuffet. Men ikke lenge igjen nå :)
 
Tre uker igjen her til termin , går hele tiden og føler etter tegn ....:) rart hvor sakte disse siste ukene går nå når vi har ventet i en evighet og er så nære .... :)

Jeg er 37+6 idag, så bare litt over 2 uker igjen her :)
Ja det er veldig rart hvor sakte det plutselig skulle gå!! Det har jo gått kjempe fort frem til nå, det har vært full rulle :p
 
Jeg har termin 10 mars og føler ofte at kanskje noe er på gang. Men det bygger seg aldri opp så er vel bare modning! Prøver å ikke se etter tegn for ofte for blir bare skuffet. Men ikke lenge igjen nå :)

Jeg har termin den 9.mars :D
Ja det er blitt mye modningssnakk for tiden, men det må jo til :p
Det går liksom sakte for tiden, men det er som du sier, det er ikke lenge igjen nå!! :) Uansett hvor sakte det går!!!
 
Da har jeg vært til jordmoren idag!
Nå er det 2 cm åpning :) Hadde håpet på litt mer action, men men :)
Jeg kjenner i hvert fall godt at hun har undersøkt meg idag, det er ikke helt smertefritt altså :p
 
Så spennende med 2cm, det er jo en god start :) Jeg har hatt akupunktur idag, så får vi se om det hjelper!
 
Så spennende med 2cm, det er jo en god start :) Jeg har hatt akupunktur idag, så får vi se om det hjelper!

Joda det er jo spennende! :)
Men hadde 1 cm åpning for en uke siden, så hadde håpet på litt mer action kanskje :p
I forrige svangerskap gikk jeg med 2-3 cm i 2 uker, å det var ikke no særlig altså!
Så håper virkelig det går litt fortere denne gangen :)
Men noe kjærringråd gidder jeg ikke, så det bli bare avslapping på meg :)

Har du fått akupunktur flere ganger eller er du nettop begynt med det? :) Det høres jo spennende ut, men vi har ikke tilbud om det her jeg bor!
 
Joda det er jo spennende! :)
Men hadde 1 cm åpning for en uke siden, så hadde håpet på litt mer action kanskje :p
I forrige svangerskap gikk jeg med 2-3 cm i 2 uker, å det var ikke no særlig altså!
Så håper virkelig det går litt fortere denne gangen :)
Men noe kjærringråd gidder jeg ikke, så det bli bare avslapping på meg :)

Har du fått akupunktur flere ganger eller er du nettop begynt med det? :) Det høres jo spennende ut, men vi har ikke tilbud om det her jeg bor!

Jeg har hatt 1 time tidligere, så 2 gang i dag. Men vet jo ikke om det vil ha noe å si, men greit å teste ut. Prøver ikke noe annet, er som du sier at å slappe av er nok fremover :)
Skjønner du ønsket mer enn 2 cm når du har gått med 1 cm i 1 uke, får håpe det skjer noe i løpet av helgen!
 
Jeg har hatt 1 time tidligere, så 2 gang i dag. Men vet jo ikke om det vil ha noe å si, men greit å teste ut. Prøver ikke noe annet, er som du sier at å slappe av er nok fremover :)
Skjønner du ønsket mer enn 2 cm når du har gått med 1 cm i 1 uke, får håpe det skjer noe i løpet av helgen!

Ja hvorfor ikke teste det ut, så lenge det ikke gjør noe skade så er det jo spennende å bedrive dagene med noe :)

Det ble en veldig rolig og stille helg, igjen :p
 
Har det vært noe action i helgen damer? :)
Eller har det vært like stille som her? :p
 
Har det vært noe action i helgen damer? :)
Eller har det vært like stille som her? :p
Her skjer det lite, men er i grunnen ikke forventet heller. Men har hatt 2 runder med maserier, så idag la jeg vertfall tisselaken i senga, just in case vannet skulle finne på å gå, selvom det er det siste jeg forventer. Men risikerer ikke tusenlapper i ny madrass fordi om :p også er det vel slik at om man ikke gjør det, så kan en banne på at vannet går i senga, men om en gjør det, så går aldri vannet ;-)

enn der da?

I dag har vi også skrudd opp senga så den har komt på plass, og vasket bilen både utvendig og innvendig..! Så nå er den klar for babysete.. :)
 
Her er det dessverre stille, bare kynnere som kommer og går! Kunne ønske det var starten på noe, men får nok bare smøre meg med tålmodighet. Er akkurat 2 uker til termin i dag!
 
Her skjer det lite, men er i grunnen ikke forventet heller. Men har hatt 2 runder med maserier, så idag la jeg vertfall tisselaken i senga, just in case vannet skulle finne på å gå, selvom det er det siste jeg forventer. Men risikerer ikke tusenlapper i ny madrass fordi om :p også er det vel slik at om man ikke gjør det, så kan en banne på at vannet går i senga, men om en gjør det, så går aldri vannet ;-)

enn der da?

I dag har vi også skrudd opp senga så den har komt på plass, og vasket bilen både utvendig og innvendig..! Så nå er den klar for babysete.. :)


Masrier ja, hurra for dem :p
Hihi, gubben ordnet med tisselaken her om dagen! Han er livredd for sengen sin :-D
Sist gikk ikke vannet før jeg hadde 8 cm åpning!
Men det er som du sier, fikser vi det ikke nå så går vannet garantert i senga :)

Jeg har vært ganske gåen siden halv fire tiden idag. Lillebror styrer mye, og det er grusomt vondt!! Kjennes ut som han prøver å presse seg ut selv om det er bare 2 cm åpning :p
Å en del kynnere, men tror de herjer hver ettermiddag/kveld!

Høres ut som dere er klare da! :)
Det er godt å styre litt med disse babytingene, selv om vi kanskje er slitne og lei ;-)
 
Jeg har hatt et meeeeega kjedelig døgn nå!!
Lite kynnere, en rolig baby å null vondt!
Lurer på om han skal bli der inne for evig, eller om han bare varmer opp :p

Flere som har opplevd det?
 
Idag er jeg 3'dje dag på overtid. For en tålmodighetstest dette er!! Spesielt siden jeg fødte de to andre før tiden
Har generelt hatt mye kynnere fra uke 16, og ble jo halvt sykemeldt pga det. Murringene startet rundt uke 35. Og for to uker siden ekskalerte det til typisk 2 timer med jevnlige modningsrier før det bare gav seg. Disse rundene har jeg hatt sånn 4-5 ganger. Og siste gang var kanskje i begynnelsen av denne uken tror jeg. Etter det har jeg bare hatt kynnere innimellom.

Var jo oppe på føden på torsdag fordi legen ble usikker på leie til lillegutt. Men fikk bekreftet at han lå med hodet ned heldigvis. Og at modningsiene hadde funket siden jeg var moden og hadde den litt åpning som gjerne flergangs har. Men han lå fremdeles høyt i bekkenet.

Jeg lurer på om jeg ikke går i fødsel siden jeg er så sliten. Har sovet ekstremt dårlig i en uke nå. Enten har det vært at lillegutt holder meg våken lenge fordi han er så aktiv at jeg tror han holder på å prøve å komme ut. Så sovner jeg kanskje noen timer før jeg må opp på do. Også får jeg ikke sovnet igjen. Eller så sovner jeg kanskje et par timer og våkner for å gå på do, men får bare ikke sovnet igjen. Ligger våken i flere timer eller kanskje resten av natten til og med. Prøver ¨sove på dagtid, men får ikke til det heller. Jeg er så ekstremt trøtt nå!! Øynene svir og hodet verker.
Det har vært noen veldig lange døgn den siste uken.
 
Har termin 7 mars å ikke noe tegn til fødsel her i gården...håper jeg slipper å gå over tiden el å bli satt igang.
 
Ingen tegn til noe her heller.... Bare store problemer med å sove. Har sovet to timer og nå er jeg lysvåken. Hadde av en eller annen grunn trodd det kom til å skje i dag, så er ganske lei. Jeg har heller ikke lyst å bli satt i gang, men pga høy alder og bmi i tillegg til at jeg ikke orker å gå rundt å bekymre meg stort lenger, klarer jeg nok ikke å gå mer enn tre fire dager over tiden... Lykke til og tvitvi for at noe skjer de nærmeste dagene og aller helst de nærmeste timene;);)
 
Back
Topp