er det noe på gang

MammatilAsk

Glad i forumet
jeg har begynt å få vondt i magen og den strammer seg.. ikke som kynnere mer som jeg husker rier var sist.. og når det tar tak så mister jeg pusten og klarer ikke gjøre noe. istad hold jeg på å besvime av det. men sist gang hadde jeg rier i låret og ikke i magen. kan være bare kynnere er jo bare 31 uker. men litt redd noe har startet.. kommer ca hver 5 time varer i noen min. startet i går med 6 timers mellomrom. har å vondt når jeg står og sitter.. han presser og veldig ned, så symfysen sliter og med. skal til fastlegen på fredag så kan spørre han. men hva synes dere..

Vanskeli å si.. Jeg har også hatt noe som ligner mer rier enn kynnere, mn det har gått over.. Du får vel se det ann, og utvikler det seg ville jeg ringt føden.

Som førstegangsgravid og helt uten erfaring (har aldri diskutert sånt med venner som har vært gravid, heller) skal jeg ikke uttale meg hva du bør/bør ikke gjøre. Men hvordan går det? Var det noe på gang? :)

det går bra.. er ca 4,5 time mellom hver gang nå. var hos legen i dag å han sa jeg ikke skulle bekymre meg før det ble mindre enn en time i mellom hver gang eller om vannet går. han trodde det ennå ville gå 5 uker før noe skjedde. det var bare kynnere og at livmoren øvde seg på rier. 

Jeg ville nå kontaktet sykehuset jeg da.
De kontrollerer deg gjerne! Baby skal jo ikke ut enda, og at det erble kortere tid mellom er ikke et supert tegn.

Håper det har gått bra, ser det er to dager siden siste innlegg.

det går bra.. er fortsatt 4,5 time mellom hvert tak. men har å små i mellom når magen bare strammer seg..  men merker ikke noe mer enn det. og tror det tar ennå noen uker til det skjer noe.. 

sykehuset sa det ikke var noe farlig før det ble 1 time mellom de vonde takene. så da kan jeg jo bare vente.. føles jo bare litt rart men veit jo at livmor må trenes opp. 

har det akkurat som deg! Flere ganger i timen :) ingenting modnes - og legen kunne fortelle meg at så lenge smertene ikke sitter som et belte eller bak i korsryggen trengte jeg ikke være bekymret...  som andregangs er ofte kynnerene værre, og mer tiltredende...

Back
Topp