Er det noe mat du savner?

Prøvedokka

Elsker forumet
Er det noe mat du savner skikkelig, som det ikke er anbefalt at vi gravide spiser?
Selv savner jeg å kunne spise kjøtt som er ikke er gjennomstekt, og kunne ta meg et glass vin til maten!

Salami og fårepølse. Tror det er det første jeg skal spise etter fødselen :P
Guttungen får det av og til på matenpakken sin.. det lukter jo sååå godt ;)

Salami og fårepølse. Tror det er det første jeg skal spise etter fødselen :p
Guttungen får det av og til på matenpakken sin.. det lukter jo sååå godt ;)

Jeg er så enig, får vann i munnen når jeg lukter salami! :p

Savner spekeskinke og fårepølse! Holder på å klikke hver gang samboeren har fårepølse på skiven og jeg lukter det!

Gleder meg til helgen når vi skal ha pepperoni-pizza [emoji23]

Ja rå kjøttdeig [emoji7] nydelig [emoji14] glemmer meg nesten hver gang jeg skal steke noe kjøttddig må holde meg i skinnet. Og når jeg lager kjøttkaker og har egg i så må jeg også smake, nam nam [emoji23] aldri blitt sjuk [emoji14] tartar er nydelig, kjøtt og egg.

Er det noe mat du savner skikkelig, som det ikke er anbefalt at vi gravide spiser?
Selv savner jeg å kunne spise kjøtt som er ikke er gjennomstekt, og kunne ta meg et glass vin til maten!

Samma som deg.
Savner en rød biff og ett glass rødvin [emoji485]

Ja rå kjøttdeig [emoji7] nydelig [emoji14] glemmer meg nesten hver gang jeg skal steke noe kjøttddig må holde meg i skinnet. Og når jeg lager kjøttkaker og har egg i så må jeg også smake, nam nam [emoji23] aldri blitt sjuk [emoji14] tartar er nydelig, kjøtt og egg.

Jeg må innrømme at det høres litt rart ut :p Hehe! Men man vet aldri før man har prøvd!

Samma som deg.
Savner en rød biff og ett glass rødvin [emoji485]

Og særlig med elgjeger i hus! Indrefilet av elg, med en krydret rødvin til! Åhhhh....

Opprinnelig ingen mat da jeg ikke er så begeistret for salami, spekemat o.l :p men kjente at jeg savnet en skvett baileys i kaffen da jeg var på ferie (vi pleier å ha det), hvertfall når jeg så søsteren min, mamma og bestemor hadde litt i sin kaffe ;)

Trodde jeg savnet ikkegravidmat fram til jeg fikk svangerskapsdiabetes. Nå savner jeg melk og brød! Og frukt. Gleder meg voldsomt til de to tørre skivene man får på føden etter babyen er ute!:p Og eplejuice!
Kan godt ta salami på skivene da bare for å toppe det hele.

Back
Topp