Er det noe liv der inne?

CSS

Forelsket i forumet
Aprillykke 2017
Antar det ikke bare er meg, men jeg synes denne fasen er så vanskelig. Jeg er 16+2 idag, første svangerskap, og daglig er jeg sånn: Hallo? Lever den babyen eller? Vi var på ultralyd i uke 8, og jeg hørte hjertet med doppler i uke 12. Jeg har prøvd en gang til etter det, men fikk det ikke til, så bare droppet det av frykt for å bli mere stresset. Magen har begynt å vokse litt og jeg har ømme brystvorter og noen andre typiske symptomer, ingen blødninger. Altså, alt OK. Ingen følelse av at noe er galt egentlig, bare heller ikke den trygge følelsen av at alt er bra. Jeg synes det blir så dumt å skulle bruke masse penger på ekstra undersøkelser når det bare er litt over to uker til oul, jeg kjenner egentlig bare mest irritasjon over at det ikke legges inn noen kontroller mellom første kontroll og ultralyden.

Litt lang post dette her, men kan noen bare si: Herregud, hva er det du tøyser med? Sjansen for at noe er galt er tilnærmet null. Slapp av og kos deg med at formen er bra :p

Jeg føler på det samme som deg. 15 dager til oul og tiden bare snegler seg avgårde. Jeg sitter often med hånden på magen i håp om å kjenne noe, men ikke fått noen livstegn ennå. Gleder meg utrolig mye til å kjenne spark. Da vet jeg iallefall at det er liv :)

Jeg føler på det samme som deg. 15 dager til oul og tiden bare snegler seg avgårde. Jeg sitter often med hånden på magen i håp om å kjenne noe, men ikke fått noen livstegn ennå. Gleder meg utrolig mye til å kjenne spark. Da vet jeg iallefall at det er liv :)
Samme her! Nå er det hele tiden sånn: Var det noe? Var det noe? Nei, det var luft. :p

Samme følelsen her også! Kjenner ofte etter liv og kan få et glimt av bekymring da formen er kjempefin. Har oul om 13 dager! Ikke kjent liv så langt, men heller ikke fått signaler på at noe er galt, så må jo bare tro at alt er som det skal! :) Gleder meg også til det endelig blir liv der nede, så slipper man å lure!

• Liker
Reactions: CSS
Har det på samme måte. Har hatt det litt travelt i det siste og det hjelper egentlig litt.

Det er jo bare en overgang

• Liker
Min var superaktiv til tross for at jeg kjente null liv. Beste tipste for deg og knødden er å prøve å slappe av og ikke bekymre seg for mye - selv om det er veldig vanskelig ;)

• Liker
Min var superaktiv til tross for at jeg kjente null liv. Beste tipste for deg og knødden er å prøve å slappe av og ikke bekymre seg for mye - selv om det er veldig vanskelig ;)
Takk. Det er jo det jeg prøver på. Er bare så rar følelse. Takk for gode tanker :)

Alt er nok i skjønneste orden, og hvertfall ettersom du har sett foster på ul tidligere samt hørt hjertelyd med doppler:) Men jeg er enig i at det er vanskelig når man ikke kjenner tegn/bevegelser og symptomene er jo gjerne langt færre i 2.trimester.

Jeg kjente ikke spark før uke 19/20 med førstemann (morkake i front). Nå er jeg i uke 14 og har ikke kjent noen antydninger til spark. Jeg har foranliggende morkake, så jeg må nok bare belage meg på å vente en god stund til:)

• Liker
Back
Topp