er det noe krav til baderomsvindu?*og andre spørsmål om bad*

**Moonlight**

Forumet er livet
størrelse på vindu er det noen regel?
og nå har det vel kommet nye regler på oppusing av bad?
hva innebærer det?kan man fortsatt gjøre det meste selv?(bortsett fra rørlegger og elektro?)

hvor mye vil det koste ca og legge opp nye varmekabler på ca 8-10 kvm gulv?

7 til 10 000 med termostat, pluss moms[:)] Dette hvis du har stor nok kurs med jordfeilbryter fra før. Hvis ikke kommer det et tillegg på 2-3000 tusen.

Sier sambo, elektriker[:D]

ORIGINAL: siljegulli

7 til 10 000 med termostat, pluss moms[:)] Dette hvis du har stor nok kurs med jordfeilbryter fra før. Hvis ikke kommer det et tillegg på 2-3000 tusen.

har varmekabler der fra før,så regner med kursen er ok da?

ORIGINAL: Jule*HeDa

ORIGINAL: siljegulli

har varmekabler der fra før,så regner med kursen er ok da?
Det er inkl.jobben el?

Takk for svar foresten[:)]

Jeg holder på å pusse opp bad nå.. betalte 1400kr for et "kit" med varmekabler, bryter og alt det der, utenom det trengte jeg bare avrettningsmasse/støp å ha oppå.. det kostet 400kr. Så totalt 1800kr for mitt lille bad på 4kvadrat

ORIGINAL: Lillezilje

Jeg holder på å pusse opp bad nå.. betalte 1400kr for et "kit" med varmekabler, bryter og alt det der, utenom det trengte jeg bare avrettningsmasse/støp å ha oppå.. det kostet 400kr. Så totalt 1800kr for mitt lille bad på 4kvadrat

var det inkl.jobben?

var det inkl.jobben?

Bare materealer. Jobben gjør en kompis (eletriker) av meg på 20min.

var det inkl.jobben?

Bare materealer. Jobben gjør en kompis (eletriker) av meg på 20min.

ok.Har mange elektriker kompiser vi også,men de ønsker ikke gjøre såpass store jobber utenfor firma.Og vi synes det er greit å ha papirene på sånne ting også[:)]

størrelse på vindu er det noen regel?
og nå har det vel kommet nye regler på oppusing av bad?
hva innebærer det?kan man fortsatt gjøre det meste selv?(bortsett fra rørlegger og elektro?)

hvor mye vil det koste ca og legge opp nye varmekabler på ca 8-10 kvm gulv?

Vi har hvertfall lite vindu, rundt 40x60 cm.

Ikke så stort at jeg kan trykke den feite ræva mi ut der hvertfall. Men det er i andre etasje og neppe en rømingsvei likevel...

vi har ikke vindu på noen av badene våre....

Det er ikke krav til vindu på bad i det hele tatt, kan fint være tette vegger. Det er ikke et rom som er ment for opphold over lengre tid (med mindre man bruker laaaaaaang tid på do da, selvsagt.. [8D]).

De nye byggeforskriftene (tek 10), sier at man må søke om å få pusse opp badet. Eller byggemelde det i hvert fall, så dere må melde inn til kommunen at dere har tenkt å gjøre noe.

VEldig lurt som du sier, å gjøre jobben hvitt, for det er så greit å ha papirer på det om noe skulle gå til hel****. Kjedelig hvis ikke ting funker, så har du ingen du kan klage til..

ORIGINAL: Pijah

Det er ikke krav til vindu på bad i det hele tatt, kan fint være tette vegger. Det er ikke et rom som er ment for opphold over lengre tid (med mindre man bruker laaaaaaang tid på do da, selvsagt.. [8D]).

De nye byggeforskriftene (tek 10), sier at man må søke om å få pusse opp badet. Eller byggemelde det i hvert fall, så dere må melde inn til kommunen at dere har tenkt å gjøre noe.

VEldig lurt som du sier, å gjøre jobben hvitt, for det er så greit å ha papirer på det om noe skulle gå til hel****. Kjedelig hvis ikke ting funker, så har du ingen du kan klage til..

og da skal vel kommunen ha mange tusen for å stemple "GODKJENT" eller?[:'(] men man kan fortsatt gjøre mye selv?sånn som å bytte vindu,legge fliser/plater ol?

uten at jeg vet dette så tror jeg ikke dere kan gjøre så mye selv på badet om dere skal ha godkjenninga... muligens sette inn et vindu om ramma til vinduet er der fra før.... men plater kan dere nok iallefall ikke ta selv. Pappa lagde begge badene våres men han er bygningsingeniør og hadde lov å gjøre det visstnok.

Back
Topp