Er det noe du ville ha endret i din egen oppvekst?

Kva konsekvenser det fikk når me ikkje fulgte det foreldra mine ville.

Samme her. Jeg skulle ønske foreldrene mine var mer tålmodige, og at pappa ikke var så hard når vi gjorde noe galt. Og at de lærte oss å vise følelser.
 
Skulle ønske mamma hadde jobbet mye mindre, og faktisk tatt seg tid til oss ungene i stedet for. Hun kunne gå rett fra en vakt, og over på den neste. Hun var heller ikke særlig flink til å huske på sånne enkle ting som å kjøpe inn mat, vaskemidler etc etc.
 
Skulle ønske mamma skaffet seg hjelp for det hun slet med da vi var små, helst før, og at pappa var mer tilstede og ikke så fraværende og likegyldig.
 
Jeg har hatt en veldig fin oppvekst:) men en ting skulle jeg ønske at ble gjort, mamma gjorde meg en stor bjørnetjeneste med å rydde rommet mitt hver gang (jeg hadde andre plikter altså). Jeg skulle ønske at hun hadde litt høyere krav til meg med akkurat det:p
 
Ingenting! Hadde en veldig bra oppvekst ❤️ Trist å lese om de som ønsker mer av det jeg garantert tok for gitt ❤️
 
Jeg skulle forresten også gjerne fått høre at mine foreldre var glad i meg, og at jeg betydde noe.
 
Jeg ville byttet far. Skulle gjerne sluppet å vokse opp med han jeg fikk. Jeg gjør endringen for mine barn: de skal få et trygt hjem. De skal få vite at de alltid er velkomne. De skal få høre at jeg er stolt av dem. De skal få lov å ha meninger og følelser, og respekteres som individer.
 
Jeg skulle ønske vi ikke var fattige... Vi var virkelig der at vi ikke alltid hadde middag på bordet og handlet på rekvisisjon fra nav...

Jeg tok grep da jeg ble voksen og tok meg en ordentlig utdannelse så vi ikke skal behøve og bekymre oss for penger!
 
Har hatt en god oppvekst. Men skulle ønske mamma jobbet mindre, og at vi hadde mer tid sammen som familie. Og at vi var flinkere å snakke om følelser
 
Skulle ønske pappa ikke hadde så kort lunte og at han ikke ble alkoholiker. At jeg ikke fikk så mye husarrest.
Og jeg skulle ønske at mamma og pappa gikk fra hverandre tidligere, slik at de ikke kranglet så mye og jeg ikke ble deprimert (som var starten på en helt jævlig ungdomstid).
 
Jupp alt rundt mat og tvang

Ja huff, den var fæl! Jeg er en overspiser, og det er ikke rart når man blir tvunget til å spise opp alt på fatet selv om man er stappmett, eller virkelig ikke liker det man spiser :(
 
Ja huff, den var fæl! Jeg er en overspiser, og det er ikke rart når man blir tvunget til å spise opp alt på fatet selv om man er stappmett, eller virkelig ikke liker det man spiser :(
Er en grunn til at vi nekter at noen tvinger barnet vårt til å smake eller spise opp
Man kan lære seg å like mat uten tvang
Jeg har dessverre store problemer med mat selv og det er endel utfirdringer som følger med det dessverre
 
Er en grunn til at vi nekter at noen tvinger barnet vårt til å smake eller spise opp
Man kan lære seg å like mat uten tvang
Jeg har dessverre store problemer med mat selv og det er endel utfirdringer som følger med det dessverre

Eldste må smake på ting, men slipper å spise mer om hun ikke liker det. Om det smaker veldig ille får hun spytte det ut, men det har så godt som aldri skjedd. Hun ble sær i matveien etter at hun måtte begynne på glutenfritt kosthold, og spiser veldig ensidig. Men samtidig ser vi det an. Spiser hun variert nok til det måltidet så trenger hun ikke smake på ting hun ikke vil smake på.
 
Eldste må smake på ting, men slipper å spise mer om hun ikke liker det. Om det smaker veldig ille får hun spytte det ut, men det har så godt som aldri skjedd. Hun ble sær i matveien etter at hun måtte begynne på glutenfritt kosthold, og spiser veldig ensidig. Men samtidig ser vi det an. Spiser hun variert nok til det måltidet så trenger hun ikke smake på ting hun ikke vil smake på.
Her må ingen smake heller, vi oppfordrer men tvinger ikke
 
Back
Topp