Er det mye for en dåp?

Lille hemmelighet:)

Elsker forumet
Oktoberskattene 2015
Planlegger dåp for snuppa vår som er 5 uker :) skal leie lokalet(koster bare 300kr) men vi blir nok 26 stykker om alle kommer, dette er med 5 små barn. Koldtbordet er jo det som koster utenom kjolen. Blir opp mot 7000kr for maten,synes det er så mye. Eller er det ikke det? Veldig flott catering firma som har utrolig god og spennende mat.
Men synes at 11-13 000 for en dåp totalt er veldig mye. Men orker samtidig ikke å lage maten selv.

Hva tenker du å bruke på evt dåp, eller har du tidligere erfaringer å komme med?:)

Her blir det ca 5000 for leige av lokale og 2 retters middag. Blir 19 stk. Dåpskjole har mamma strikka som blir brukt til alle barnebarna, så den er gratis. :)

Tror vi brukte en 20,000kr på dåpen. Syns ikke 11-13 er så mye, men da må du vurdere om du kan få noen av gjestene til å lage mat? Da slipper du bruke mye på catering firma. Jeg hadde nok med en liten baby og syns det var verdt pengene. Orket ikke stresse med mat og drikke

Prinsesse født i 2011
Termin 19. februar 2014 ❤

Wææ! Synes det var mye penger dere har brukt på en dåp! Vi fikk låne lokalet gratis da siden vi begge var aktive der (røde kors) og mamma, kjæresten og tante lagde maten. Og når mye av fisken var selv-fisket (hadde laks) så var utgiften egentlig bare poteter,grønnsaker og bordpynt. Dåpskjolen går i arv.

Oi det hørtes mye ut. Men det blir vel fort dyrt hvis du skal bestille mat og ha en del gjester da. Først må lillegutt her bli født før jeg skal begynne å planlegge veldig på den dåpen;). Men vi har bestemt at vi kun skal ha nærmeste familie, selskapet skal vi ha hos mine foreldre og maten lager vi selv så håper å ikke bruke noe særlig mer enn ca 3000kr.. Men vi får nå s eh ordna vi ender opp:);).

20 000 for en dåp?! Galskap spør du meg :)

Hvis vi snakket om mat og leie av lokale og div til en konfirmasjon så hadde jeg mer skjønt det. Hos oss blir det leie av et rimelig lokale og all mat ordnes av oss selv. Vi må bare være litt kreative og ikke være redde for å ta imot hjelp når folk tilbyr seg å lage div til maten eller kaker. :)

Her blir det spleiselag der alle lager noe med 4 små på slep så alt går med mye hjelp ;) Familien min er bare glad for å hjelpe til og få noe å gjør på.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Synes alle er så flinke til å til dåp til en fin pris:) men her er det første barnet, har ingenting fra før(dåpskjole finnes ikke i familien så måtte kjøpe selv,1000kr) men maten synes jeg blir litt mye for meg å lage,men vet ikke hva. Koldtbord pleier å koste heller. Kan sikkert få maten billigere,men 225kr pr pers er ikke så ille heller. Kaker får jeg alle til å bake, så baker jeg sikkert en eller to selv:)

Alt for mye penger for oss. Men nå skal vi ha det enkelt og lite i og med at vi skal gifte oss til sommeren :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Har ikke arrangert dåp selv enda men var i dåp hos svigerinna mi og hun hadde laget et koldtbord selv med litt kald og litt varm mat. Tenkte vi skulle gjøre det samme:). Kan feks ta en handletur til Sverige evt handle på tilbud hjemme og mye kan gjøres klart dagen før. I tillegg kan man jo kanskje få foreldre eller andre til å hjelpe til litt:). Veldig godt, trenger ikke bli så dyrt og ikke mye styr å lage:):).

Synes alle er så flinke til å til dåp til en fin pris:) men her er det første barnet, har ingenting fra før(dåpskjole finnes ikke i familien så måtte kjøpe selv,1000kr) men maten synes jeg blir litt mye for meg å lage,men vet ikke hva. Koldtbord pleier å koste heller. Kan sikkert få maten billigere,men 225kr pr pers er ikke så ille heller. Kaker får jeg alle til å bake, så baker jeg sikkert en eller to selv:)

Skjønner veldig godt, med første hadde vi litt bedre råd og da gjorde vi det samme :) Ble veeldig mye til overs da, brukte 5000 på maten til 30stk.

Back
Topp