Er det muuuulig?

Christine1989

Betatt av forumet
Fikk jenten vår 12. april. 15. april slo fellesforbundet igjennom at alle medlemmer skulle få to uker betalt pappaperm. Ringte da fellesforbundet som mente at loven trådte i kraft den 1. samme måned (altså 1. april) Samboeren min ringte da sjefen og gav beskjed om dette, han sa han skulle sjekke opp i det.

Han fikk betalt to uker pappaperm... Men nå ringer sjefen til en kollega av han som også har hatt pappaperm og mener at pengene må tilbake betales, (13 000 kr). Sjefen mente altså at loven ikke var gjeldende før 15. mai. Det gjelder altså også oss.

Det er nå oppe til en tvistesak i fellesforbundet.... Håper virkelig det går igjennom. Synes det er litt smålig av sjefen å ikke sjekke opp i det før to måndeder ETTER utbetalingen...

Når det kommer til tariffoppgjøret gjelder det fra 1 april, og hvis ff har tatt dette opp som sak er de nok rimelig sikre på å vinne den.
Jeg har lenge vært tillitsvalg i fellesforbundet og vet at de ikke tar saker de ikke tror de kommer til å vinne.
Kan jeg spørre hvor dere tilhører? Trenger ikke å svare altså.

Takk for svar:) Tilhører Hordaland om det er det du mener. Håper det går igjennom! Han (sjefen) burde vel sjekket opp i dette ordentlig uansett?

Åååå avd 5?

Snickers_81 skrev:
Åååå avd 5?

Ja, det tror jeg faktisk det er! Er han som er medlem da. Jobber du for FF?

Nei, men jeg satt som studieleder i avd 5 frem til i mars da trakk jeg meg pga at jeg var gravid. Men sitter som varamedlem i styret enda, og i studieutvalget og som leder av LO i Nordhordland :)
Så jeg kjenner de fleste i avdelingen og distrikskontoret.

Godt å høre at du er positiv til saken ihvertfall. Er oppe til en tvist nå:) Altså, er jo ikke krise å måtte tilbakebetale, men det er jo litt penger å betale tilbake sånn plutselig liksom. Og det er veldig kjedelig. Skjønner ikke hvor sjefen har fått det fra, altså at den gjelder fra 15. mai...

Ja får håpe dere får positivt svar hvertfall :)

Det kan se sånn ut på nicket ditt Ihvertfall!;) Verden er ikke stor du:) håper det ordner seg for oss hvertfall. Synes de kunne sjekket bedre opp! Du må hilse til C og lille F:) hun var kjempesøt!

Christine1989 skrev:
Det kan se sånn ut på nicket ditt Ihvertfall!;) Verden er ikke stor du:) håper det ordner seg for oss hvertfall. Synes de kunne sjekket bedre opp! Du må hilse til C og lille F:) hun var kjempesøt!

Nei verden er ikke stor, hehe. Ja synes virkelig de kunne sjekket bedre opp i det :) Skal hilse igjen :) Kjempesøt jente dere har og :)!! 

Back
Topp