Er det mulig???!!

MammaOkt

Forumet er livet
VIP
At noen klarer å prestere å uttale seg så idiotisk og usant:

"Det er bedre å amme og røyke enn å gi morsmelkerstatning."

[:'(][:'(][:'(]

HVORDAN kan en bevise at en røykforgiftet morsmelk er bedre enn ren mme?
Barnet får i seg nikotin og tjære og all drittens om finnes i sigaretter.
Men likevel er det bedre enn å få mme???

Å ja unnskyld jeg glemte de hellige antistoffene...[8|] Hjelper vel fint lite når røyken ødelegger så mye annet.[:-]

Ammefanatismen har nådd nye høyder.

Gud så glad jeg er som aldri har røyket..

Herregud..... off syns mødre så amme å røyke bør gå over på morsmelk erstattning...

gla for eg ikkje røyke... røyke bare litt til fest....

Hvem sier sånt?! Det var en av de dummeste kommentarene jeg har lest på lenge.

Jeg ammet og syntes det er flott om mange får til det, men har full forståelse for at amming ikke er for alle. Kunne aldri funnet på å dratt en slik usakelig og usmakelig sammenligning(ikke at det er sammenlignbart!). 

Kjææææære vene jeg må jo ha ødelagt sønnen min! For jeg både røyket og ga morsmelkerstatning!!!!!!! [8D][8D][8D]

eeeh!! det hørtes ikke mye logisk ut[8D]

jeg har hørt at hvis man absolutt ikke klarer seg uten den dritten når man ammer så skal man gå over til mme!

ORIGINAL: Tvilling74

Gud så glad jeg er som aldri har røyket..

ORIGINAL: Karla

jeg skrev et laaaaangt svar til akkurat det der... men fikk ikke svare på innlegget... menmen

Samme her, derfor laget jeg denne tråden[;)]

ORIGINAL: stoltmortil4

ORIGINAL: MammaOkt

Å ja unnskyld jeg glemte de hellige antistoffene...[8|] Hjelper vel fint lite når røyken ødelegger så mye annet.[:-]

det sa en lege og helsesøster til ei venninne av meg!!! er det mulig?????[8|]

En skal ikke undervurdere effekten av hjernevasking[8D]

ORIGINAL: Junigull.

Var den personen rusa el??

Jeeeez......

Jaaa, Gro Nylander har nok tilgang på mange gode drugs, hun.. [8D]

ORIGINAL: Sjefsgaupa

ORIGINAL: Junigull.

Var den personen rusa el??

Jeeeez......

Jaaa, Gro Nylander har nok tilgang på mange gode drugs, hun.. [8D]

Er nok flere enn Dr Nylander som har tilgang på de samme drugsa i såfall - på BV f.eks.[:D]

jeg så det jeg å- att det går ann [:'(]

ORIGINAL: snart3barnsmamma

Det ble jeg også fortalt på helsestasjon. Amming var det beste uansett. Jeg røykte ca 5-6 om dagen og ammet..

Det "de" sier er at om en absolutt må røyke, så skal en amme først og så røyke - og ikke røyke før rett før neste gang en skal amme. Men selv om det går 2-3 timer mellom hver røyk så er jo giftstoffene i melka fremdeles, bare ikke så konsentrert.

Mange av de rundt 4000 stoffene fra sigarettene, for eksempel nikotin, kullos, blåsyre og tjære, passerer over i melken. Innholdet av nikotin i morsmelk er flere ganger så høyt som i mors blod. Hvis mor snuser, vil også en del uheldige stoffer gå over i melken.
– Barn av røykende mødre skriker gjerne mer, er urolige og legger ofte ikke på seg like mye som andre barn, sier Gro Nylander.

Så med ut.punkt i dette, synes jeg det er utrolig snodig at noen klarer å prestere å si at mme er verre for barnet å få, enn morsmelk med blåsyre, kullos, tjære og nikotin.

Og bare så det er sagt; jeg ser IKKE ned på deg for at du røykte, og for at du i god tro fulgte de rådene du ble gitt.[:)]

det sa faktisk helsesøster til meg.....
At hvis man absolutt ikke klarer seg uten røyk, så er det anbefalt å amme likevel.....

ORIGINAL: MammaOkt

Er jo faktisk det anbefalingene går på.. Men enig i at det utsagnet kanskje kom litt uheldig ut ja.

ORIGINAL: @ne

det sa faktisk helsesøster til meg.....
At hvis man absolutt ikke klarer seg uten røyk, så er det anbefalt å amme likevel.....

Hva var det som var så galt med å si det?
Jeg har ikke noe forkjærlighet for røykere. Tvert imot. Men om det er sant, what's the big deal?

Det er da vel absolutt ikke sånn at det er VÆRRE med noe som helst! Men om man har muligheten til å amme, så anbefales dette selv om mor røyker.
Så lenge man tar en røyk mellom ammingene så er det fortsatt helsemessig mest gunstig med morsmelk!

Men tilegg er vel å anbefale dersom man røyker 20 om dagen..

Men setningen: "Det er bedre å amme og røyke enn å gi morsmelkerstatning." gir jo inntrykk av at mme er noe dårlig. Det er det overhodet ikke, men som tidligere nevnt anbefales det å amme dersom man har mulighet selv om man røyker!!

ORIGINAL: Thunderella

Det er da vel absolutt ikke sånn at det er VÆRRE med noe som helst! Men om man har muligheten til å amme, så anbefales dette selv om mor røyker.
Så lenge man tar en røyk mellom ammingene så er det fortsatt helsemessig mest gunstig med morsmelk!

Men tilegg er vel å anbefale dersom man røyker 20 om dagen..

Men setningen: "Det er bedre å amme og røyke enn å gi morsmelkerstatning." gir jo inntrykk av at mme er noe dårlig. Det er det overhodet ikke, men som tidligere nevnt anbefales det å amme dersom man har mulighet selv om man røyker!!

sign

ORIGINAL: Skorpio82

Hva var det som var så galt med å si det?
Jeg har ikke noe forkjærlighet for røykere. Tvert imot. Men om det er sant, what's the big deal?

Hva forteller det utsagnet om synet på mme?
Det er verre å få mme enn å få røykforgifta morsmelk - blåSYRE, kullos, tjære og nikotin[&:]

Mme blir jo ved et slikt utsagn, fremstilt som reneste rottegiften.

Du ser ingenting galt med det? Nei nei, du om det.

Back
Topp