Er det mulig?

Majalis

Glad i forumet
Juli13-jentene
Oppi alt styret og stresset som har vært i det siste så har det gått helt i glemmeboka å levere inn søknad om foreldrepenger til NAV. De papirene fant jeg ved en tilfeldighet igjen i stad, hehe... jaja... det ordner seg vel uansett, men det skulle jo vært levert inn 6 uker før man går ut i permisjon fikk jeg beskjed om på NAV.

Om du trenger kontakt med dem, så kan jeg anbefale chat - der har jeg fått masse hjelp. Vil tro en unnskyldning ang innleggelser osv kan medføre litt forståelse for at papirene kommer sent, men det er jo NAV det er snakk om da...

Bare få di inn nå... bedre seint enn aldri.. ring eller bruk chaten å si at du har vært innlagt osv.. Kan jo være di glimter til med litt forståelse:)

Oi.. Jeg har helt glemt dette selv!! Takk for påminnelsen Hehe :) det ordner seg nok :)

Om du trenger kontakt med dem, så kan jeg anbefale chat - der har jeg fått masse hjelp. Vil tro en unnskyldning ang innleggelser osv kan medføre litt forståelse for at papirene kommer sent, men det er jo NAV det er snakk om da...

Det fine med chatten er at man kan lagre det de har skrevet, slik at man har det arkivert til senere også...

Spør om de kan merke søknaden din med ''haster'' slik at du blir prioritert. Jeg vet at de har mulighet til å gjøre dette.
Så får vi håpe du møter litt forståelse og medmenneskelighet.

Spør om de kan merke søknaden din med ''haster'' slik at du blir prioritert. Jeg vet at de har mulighet til å gjøre dette.
Så får vi håpe du møter litt forståelse og medmenneskelighet.

Da har jeg snakket med dem og de skulle merke med haster ettersom det kan ta opptil 6 uker å få tiltaket...

Nytt spm: Vi trenger vel ikke å søke for å få barnetrygd? Foreldrepenger er det eneste vi sender inn søknad for hvis vi fremdeles er sammen med far og det ikke er spesielle forhold tilstede?

Nytt spm: Vi trenger vel ikke å søke for å få barnetrygd? Foreldrepenger er det eneste vi sender inn søknad for hvis vi fremdeles er sammen med far og det ikke er spesielle forhold tilstede?

Det har jeg fått beskjed om at går automatisk da sykehuset sender inn papirer til folkeregisteret... håper det stemmer :)

Det ordner seg nok det. Jeg leverte papirene mine i forrige uke, men får heldigvis foreldrepenger fra jobb da. Men de tar det jo når det kommer inn, og når de ser det da er litt sent, så blir den prioritert litt før bare. Så det går nok helt fint. :)

Så lenge en er norsk statsborger som bor i Norge og føder her, så går dette automatisk. Får barnetrygd fra måneden etter ungen blir født, som for de fleste av oss blir fra august. Men antageligvis kommer ikke den første før 30. september, siden det ofte tar litt tid å få det igang, så da får vi etterbetalt for den ene måneden. Og etter det går barnetrygda automatisk til måneden før han fyller 18 år. :)

Det stemmer så lenge man er norsk statsborger så går ''krav om barnetrygd'' automatisk :)

Tror ikke du trenger å stresse med de papirene, jeg fikk i allefall brev fra NAV om at siden reglene endres 1.juli og terminen er etter det kan de ikke behandle søknaden nå. Må sende ny søknad etter 1.juli evnt når babyen er født om den kommer før juli.

Chatten fungerer veldig bra :)

Back
Topp