Er det mulig??

Skinnende Perle

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Må bare dele med dere. Er inne på et annet forum og, og der er det en som hyler høyt fordi at hun synes folk klager for mye, og er for lite positive over at man faktisk er gravid.. Hun har opplevd å miste sin lille baby, noe som er super trist og kjempe vanskelig.

Men jeg tenker jo at det er godt å ha slike forum for å få ut det som mange stenger innvendig og evt utvikler seg til depresjon i eller etter svangerskapet.. Det er sunt å få det ut og jeg mener at et forum er et slik sted man kan få ut slike ting.. Og så kan folk velge om de vil lese eller ikke..

Noen andre synspunkter her??

Jeg synes det er kjempefint at man har et forum hvor man kan lufte tanker og følelser. Man kan ikke hele tiden ta hensyn til at det er andre der ute som kan ha der verre. Dersom man hele tiden skulle tenke på om tankene sine er for lite alvorlig til å kunne deles, hadde det nok vært mange flere deprimerte rundt omkring. Selvfølgelig har jeg full forståelse for at de som sliter med å bli gravide kan bli provoserte over å se at folk klager over svangerskapsplager, men da får de heller bare la være å lese. At vi sutrer litt betyr jo ikke at vi ikke setter pris på at vi har fått til å bli gravide :)

Kaktus_86 skrev:
Jeg synes det er kjempefint at man har et forum hvor man kan lufte tanker og følelser. Man kan ikke hele tiden ta hensyn til at det er andre der ute som kan ha der verre. Dersom man hele tiden skulle tenke på om tankene sine er for lite alvorlig til å kunne deles, hadde det nok vært mange flere deprimerte rundt omkring. Selvfølgelig har jeg full forståelse for at de som sliter med å bli gravide kan bli provoserte over å se at folk klager over svangerskapsplager, men da får de heller bare la være å lese. At vi sutrer litt betyr jo ikke at vi ikke setter pris på at vi har fått til å bli gravide :)

Jeg er sååå enig med deg.. Føler nesten av og til at jeg får dårlig samvittighet fordi jeg klager på bekkenløsning eller kynnere fordi jeg er jo faktisk gravid og det er det jo mange som ikke blir eller som mister.. 

Jeg har jo selv ikke hatt den letteste historien for å bli gravid, og har ikke lyst å klage, men merker det er godt å få ting ut fra hodet og at ikke ting brenner seg fast.. Det er ikke bra for psyken i lengden :)

Jeg blir veldig lett gravid,omtrent nok å bytte truse med mannen! :P Men har folk rundt meg som ikke blir gravid og mister. Dette er nr 4,og vi var i bunn og grunn ferdig med nr 3 men sånn gikk det da ikke. Prosessen med å godta at jeg var gravid igjen var tung,tok litt tid å svelge det. Men Abort har alltids vært utelukket. Så vist jeg prøvde å dele min frustrasjon,så fikk jeg bare tilbake at jeg bare skulle være glad for at jeg fikk barn! Klart jeg er glad for at jeg har fått barn! Men mener jeg må få vise litt frustrasjon også. Dette er mitt fjerde svangerskap på 6 år. Det kan til tide være tøft å oppdra 3 barn under skolealder,og tenker som så at dei skal opp og frem i denne verden. Og det er tungt for kroppen. Og det blir bare tyngre og tyngre. Hadde jeg bare fått hatt magen,og ikke alle tilleggsplagene kunne jeg gått gravid hele tiden. Magen er kos,men er frustrerende med alle tilleggsplagene. Så på ett forum som dette så mener jeg at man må få lette på ting,både godt og vondt,uten å få ett slag i tryne!

Jeg synes det er bra at man kan dele ting. Når man er gravid er man også mer hormonell og har lettere for bli litt mer "ustabil" i følelsene enn ellers. Det er jo bare sånn det er.
Man kan ikke sitte å ha dårlig samvittighet fordi noen ikke kan få barn, nå er det sånn at når man er gravid er det 1000000000 tanker, følelser, redsler, rare ting som skjer med kroppen og humørsvingninger man skal takle. Da er det godt å få det ut et sted.

Det er jo forum for alt her inne, de som ikke kan bli gravid, enslige, prøvere osv... Hvis de synes vi gravide syter så fælt får de lese et annet sted. 
Jeg har ingen tvil om at alle er kjempe glad for at en er gravid, men samtidig er det jo mye rart som skjer i hodet og med kroppen og da synes jeg ikke at man skal holde igjen fordi noen andre kan bli støtt av det. 

Er godt å høre at det er flere som er enige med meg.. Følte meg nesten direkte stygg/slem når jeg faktisk kanskje har et behov for å få tankene mine ut.. Snaker mye med mannen og venninner, men er ikke alltid man hr lyst å belaste de hele tiden heller...

Kaktus_86 skrev:

sign=)

Det er helt klart lov å klage og fortelle om hvordan vi ha det her inne. Jeg har hatt veldig mange aborter, men det  er ikke noe som er rellevant her. Klager like mye som alle andre over "småting" selv om jeg er overlykkelig for at det har gått bra denne gangen. Det er dette som er situasjonen min nå og da er det det jeg tenker på. Ville nok ikke vert her og lest ting gravide skriver om ikke jeg hadde vert i denne situasjonen;)

Enig med alt det som er sagt over her!
Selv om vi klager og syter noen ganger, så betyr ikke det at vi ikke er takknemlige for at vi er gravide. Det er tøft å gå gravid også! Hvis noen blir såret, fornærnet eller sinte over å lese det som er her inne, så får de la vær og være her da"

Back
Topp