Er det mulig..?! reisesyketablett?

chaatzy

Happy <3 overlykkelig 3barnsmamma <3
Septembermødre <3
var hos legen i dag for å få resept på kvalmestillende tabletter. Jeg husker ikke hva de pillene jeg fikk forrige gang het, men han nevnte et navn og jeg synes det hørtes kjent ut. Så spurte han om jeg hadde fått det fra sykehuset. ja sa jeg. Så sa han videre at det var nye retningslinjer for medisiner for gravide, men han sa videre at jeg bare skulle ta ved behov og være forsiktig osv. men jeg fikk resept på 2 små pakker. Det viste seg å være 10stk i pakka..

men da jeg skulle hente dem fikk jeg meg en overraskelse. var reisesyketabletter, ikke det jeg hadde sist.. og de skal ikke gies til gravide egentlig så skjønner han var så obs på det. Og de er egentlig reseptfrie så kan bare kjøpe mange jeg vil!

Men uansett nå tør jeg ikke ta noen, for de er jo, like farlige selv om jeg bare tar 1 innimellom!

Noen andre som har fått noen andre tabletter eller postafen reisesyketabletter? de jeg ville ha som jeg hadde forrige gang er røde, runde, små tabletter.. og jeg fikk 100stk i en boks...

*frustrert*
 
Postafen du snakker om eller noe annen type..?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Apifran er vel det vanlige som gis som kvalmestillende. Vet at det er nye retningslinjer på dem ang gravide, men det er i 3. trimester.
 
Sniker fra August.. Eg går på postafen reisesjuketabletter no, fekk resept på pakken med 100 stk i.. Det står at som gravid skal ein ikkje ta dei med mindre ein virkelig må. Dei hjelp veldig på meg, mindre kvalm og klarer å ete :) tar 2 for dag, på faste tider, da dei hjelp bedre når eg tek dei til faste tider og ikkje berre når eg er kvalm :)
Når legen sei det er greit å ta dei so hører eg på han ;)
 
fikk postafen nå, som er reisesyketabletter, og som skal brukes minst mulig, sa legen. var så vidt han ville gi meg 20stk. og skal max ta 1om dagen.. Ville ha apifran som jeg fikk sist, men husket ikke navnet. apifran er trygt for gravide...
 
Jeg fikk også de sist gang jeg var gravid. Står på pakken at gravide ikke skal ta de med mindre legen sier du kan.
De kan kjøpes reseptfritt ja. Men så lenge du får de på resept så blir de billigere.

Jeg gikk heller kvalm enn å ta de
 
skjønner ikke hvorfor dem gir postafen ut i utganspunktet..
 
Back
Topp