er det mulig*oppdatert*

*Bianco*

Forumet er livet
jeg fylte 0,5 l(ca 7 kr ble det i  bensin )på vår dieselbil før jeg oppdaget hva jeg hadde gjort[:(][:(]sånn er det å ha nettopp byttet fra bensin til diesel

åååå er det mulig[:@][:@][:@]

oppdatert:snakket med et verksted og de mente det var såpass lite bensin i diesel og når jeg da hadde fylt opp tanken med diesel skulle dette gå bra.[:)]

så da krysser vi fingrene og håper jeg fikk meg en billig lærepenge[:)]

oi[&:][&:][&:] ops..

ja det kan du si .off[:@]

Den er kjedelig.

Æsj, den er lei.
Men så lenge ikke du kjørte noe så skal det vel gå greit?
Da må man vel bare pumpe det opp igjen...

Hjalp de deg noe på bensinstasjonen da?

oi oi oi.. bank i bordet, men det har i hendt meg enda, men har vært veldig nære. vi har 2 biler, 1 diesel, og 1 bensin.

Hadde du tom tank ca, så tror jeg ikke det gjør noe [;)]
Værre med naboen her, han fylte 40 liter (!) bensin på sin nye dieselbil før han skjønte hva han hadde gjort... LITT arbeid,kan du si....[:D][:D]

Offf, den er lei!![&:] Har jobbet på bensinstasjon; tro meg, du er IKKE den første som har gjort det der!

uff,min store skrekk også vi har byttet fra bensin bil til disel bil.

Så lenge du ikke starter bilen er det ikke noe problem sånn sett.. Det er plundrete og pumpe det opp igjen, men det tar jo Falck eller Viking seg av..

Om du kjører og motoren skjærer blir det fryktelig dyrt!

nei jeg fikk beskjed om å fylle opp tanken,jeg hadde nesten tom tank når det skjedde[:)]

de mente det var såpass lite så det blandet seg bra når jeg fyllte opp full tank,

men skal ringe å høre med et verksted nå

ORIGINAL: *Bianco*

nei jeg fikk beskjed om å fylle opp tanken,jeg hadde nesten tom tank når det skjedde[:)]

de mente det var såpass lite så det blandet seg bra når jeg fyllte opp full tank,

men skal ringe å høre med et verksted nå

ja, jeg ville hørt med autorisert verksted. får håpe at du bare kan gjøre det. men heldi at du nesten var tom da

Jeg gjorde det samme med sambo sin dieselbil. Fylt vel for rundt 50 kr. Skulle på barseltreff. Da jeg var på tur hjem igjen, begynte bilen å fuske. Jeg syntes det var rart, siden reservelampa ikke lyste. Men da jeg kom hjem, kom jeg på at jeg hadde fylt bensin istedet for diesel. Vi gjorde ikke noe med det. Fylte opp med diesel, og bilen fungerer fint :)

dette fikk jeg opp til svar på nettet når jeg søkte på bensin på diesel

På vinteren er det (ifølge en finsk bilmekaniker) ikke noe problem å kjøre med 50/50 blanding av diesel og bensin på dieselbiler. I finland brukes dette for å forhindre at dieselen fryser

men om det stemmer er noe annet[:-]

ORIGINAL: blessa

Jeg gjorde det samme med sambo sin dieselbil. Fylt vel for rundt 50 kr. Skulle på barseltreff. Da jeg var på tur hjem igjen, begynte bilen å fuske. Jeg syntes det var rart, siden reservelampa ikke lyste. Men da jeg kom hjem, kom jeg på at jeg hadde fylt bensin istedet for diesel. Vi gjorde ikke noe med det. Fylte opp med diesel, og bilen fungerer fint :)

jeg fylte for 7 kr,håper det går bra[:)]men som sagt et verksted skal ringe meg tilbake ganske snart[:)]

men så lenge det er såppas lite..så tror jeg det skal gå bra...
jeg klarte å fylle på svigefar sin...og jeg fylte for 200kr i bensin på en nesten TOM dieselbil...vi slapp "billig" unna og de tømte tanken for 3000kr...

Når det var så lite tror jeg det kommer til å gå helt fint, bare fyll full tank med diesel slik det får blandet seg skikkelig ut [:)]

ja håper det går bra men vet jo aldri[:(]

ORIGINAL: Sjakkruta

Når det var så lite tror jeg det kommer til å gå helt fint, bare fyll full tank med diesel slik det får blandet seg skikkelig ut [:)]

jeg fylte diesel får 700 kr så det ble full tank [:)]

Back
Topp