Er det mulig da? (Celleprøve)

~Mummimamma~

Forumet er livet
VIP
Har vært og tatt ny celleprøve da den forrige var av "usikker betydning", dro da til gynekolog og ikke fastlege som sist.
Han sa da at han først skulle sjekke om det var noen områder han kunne SE at det var celleforandringer, for da tok han prøve derfra. Say what??!!?? Kan de virkelig det, regner jo ikke akkurat med at han juger,men det hørtes så rart ut :-P (han fant område med forandringer)

Tydeligvis :-P
Syns det er helt utrolig hva disse legene ser jeg, både med det blotte øyet og f.eks ultralyd og røntgen av forskjellige ting :-P

Nå er jeg jo overhodet ikke interesert i å ta denne testen hos fastlegen igjen da, hun kan jo ikke det. Må jo bli en mye bedre prøve den gynekologen tar. For ikke å snakke om hvor mye mindre smertefullt det er å gjøre det hos han :-P

Ja, da jeg var hos gynekolog å sjekket sist forklarte og viste han meg det på skjermen. Hadde kamera "oppider":p på meg fant han ikke noe da, og celleprøvene var blitt bra igjen tror jeg:)

Ja, da jeg var hos gynekolog å sjekket sist forklarte og viste han meg det på skjermen. Hadde kamera "oppider":p på meg fant han ikke noe da, og celleprøvene var blitt bra igjen tror jeg:)

Men han hadde jo ikke noe kamera oppi der da :-p Mulig han hadde på seg sånne spesialbriller, jeg fikk ikke med meg så mye når jeg var der :-P

Men han hadde jo ikke noe kamera oppi der da :-p Mulig han hadde på seg sånne spesialbriller, jeg fikk ikke med meg så mye når jeg var der :-P
Haha:D spesialbriller faktisk!

Haha, hadde vel godt syn da iallfall:p men på meg var det kamera akkurat som ved innvendig ultralyd, også fikk jeg se alt på skjermen. Kanskje han bare hadde avansert utstyr:p

Det vil jeg jo tro de kan se. Nå på onsdag skal jeg ta vevsprøve, og da må jo gynekologen være i stand til å vite hvor det er gunstig å ta prøven, for den vil vel sikkert være upålitelig dersom den tas på feil sted. Kan spørre når jeg er inne. Men jeg vet jeg har en kul på livmorhalsen, vet ikke om det blir kuler bestandig når man har større celleforandringer?

Noen ganger dytter de opp noe med et væskemiddel på som de smører med og ser med et spesielt lys. Hvis det er noe gir det en spesiell farge.

Noen ganger dytter de opp noe med et væskemiddel på som de smører med og ser med et spesielt lys. Hvis det er noe gir det en spesiell farge.
Det kan det hende han gjorde, rørte rundt i ett glass stadig vekk, mens han tok prøve iallefall...

Jeg har en blodcyste på eggstokken som skal følges opp, håper ikke disse to tingene har noe med hverandre å gjøre...

(Også tenker jo jeg da, at det faktisk er ganske uforsvarlig å ta denne celleprøven hos fastlege, de har jo ikke så peiling vil jeg tro)

Spurte legen min om det da han sa "dette ser jo veldig fint ut" mens han kjika meg oppi der :p han sa "åja, det kan man se" at det var ingen misfarging/sårhet eller ujevn struktur. Men at det er jo ikke garantert at de kan se noe med det blotte øye.

Reknar med dei kan det :) Mangen luktar jo på prøvar osv ;)

E blir bestandi henvist til en spesialist (gynokolog) for å ta celleprøver eller undersøkelse.

Back
Topp