Er det mulig at magen allerede har vokst?

Bamsemums- 19’+21’+23’

Forumet er livet
Junibarna 2019
Vårspirene 2021
✨️Julestjernene2023✨️
Føler jeg kjenner forskjell på oppblåsthet og faktisk økt magestørrelse. Buksene er blitt strammere over magen også om morgenen. Kan det skje så fort? 1 år og 1 mnd siden jeg fødte, men er bare 5+2 i dag.

Dere som har vært gravide før. Når kom magen med nr.2?
 
Føler jeg kjenner forskjell på oppblåsthet og faktisk økt magestørrelse. Buksene er blitt strammere over magen også om morgenen. Kan det skje så fort? 1 år og 1 mnd siden jeg fødte, men er bare 5+2 i dag.

Dere som har vært gravide før. Når kom magen med nr.2?

Ja, men det er nok helst luft fordi progesteronøkningen gjør at tarmene går tregere :p
 
Morkaken kommer vel ikke opp over skambenet før rundt uke 12, så i grunn skal vel ikke magen vokse før den tid.. :)
Det gjelder nok kun førstegangs. Den kommer definitivt før for de som har født før. Har flere venninner som har fått nr 2. Samtlige hadde tydelig babykul rundt uke 10 :) Lurer på når de kjente det første gang. Kan jo ikke spørre de for vil holde det skjult. Jeg fikk mage uke 14/15 sist.
 
Det gjelder nok kun førstegangs. Den kommer definitivt før for de som har født før. Har flere venninner som har fått nr 2. Samtlige hadde tydelig babykul rundt uke 10 :) Lurer på når de kjente det første gang. Kan jo ikke spørre de for vil holde det skjult. Jeg fikk mage uke 14/15 sist.

Jeg kjenner livmoren over skambeinet nå, så det er mulig. Starten av uke 9 og tredjegangs.
Buksene mine ble ubehagelige før jeg visste at jeg var gravid, så at magen eser litt ut tidlig er ganske vanlig.
Dette med å være oppblåst blir som regel bedre mellom uke 10 og 12. Så sist hadde jeg større mage i uke 10 enn uke 12 fordi jeg var mindre oppblåst da, men snart ble den større lenger ned sånn at det faktisk var babykul og ikke bre luft :hilarious:
Har måttet stoppe med de vanlige buksene mine rundt uke 5 hver gang.
Så mage, enten det er luft eller etterhvert livmor som lager magen, kan komme tidlig - særlig når det ikke er første svangerskap.
 
Jeg er 7+1 idag, ser allerede en babykul, nå er dette mitt tredje svangerskap så er spent på hvordan det går denne gangen.
Med nr 2 kom magen i en voldsom fart, jeg så høygravid ut når jeg var 5 måneder på vei. Dritlei alle kommentarene «å herregud så stor du er» «Oii, har du termin nå» osv.. Men etter 5 måneder så stagnerte jeg, det roa seg liksom til jeg var høygravid, da vokste magen litt til.
Magen kommer som regel tidligere om man har vært gjennom et svangerskap før, livmoren vokser raskere også da. Det har nok lite å gjøre med om morkaken å hvor den ligger, den kan ligge hvor som helst i livmorhulen.
Alle er forskjellige, noen får mage veldig fort, andre ikke, jeg for min del håper den ikke kommer så fort denne gangen, det blir fort tungt nok:)
 
Jeg er 7+1 idag, ser allerede en babykul, nå er dette mitt tredje svangerskap så er spent på hvordan det går denne gangen.
Med nr 2 kom magen i en voldsom fart, jeg så høygravid ut når jeg var 5 måneder på vei. Dritlei alle kommentarene «å herregud så stor du er» «Oii, har du termin nå» osv.. Men etter 5 måneder så stagnerte jeg, det roa seg liksom til jeg var høygravid, da vokste magen litt til.
Magen kommer som regel tidligere om man har vært gjennom et svangerskap før, livmoren vokser raskere også da. Det har nok lite å gjøre med om morkaken å hvor den ligger, den kan ligge hvor som helst i livmorhulen.
Alle er forskjellige, noen får mage veldig fort, andre ikke, jeg for min del håper den ikke kommer så fort denne gangen, det blir fort tungt nok:)
Oj! Der var tidlig! Merker jeg blir veldig spent!!! Tenker det roer ned nervene å ha en voksende mage. Måtte jeg bare komme meg gjennom de neste 4 ukene så tipper jeg ting blir bedre :)
 
Jeg er også helt sikker på at jeg har fått mage allerede. Det kan umulig bare være luft fordi magen er også større fra morgenen. :rolleyes: Jeg er bare 4+6, men fødte for ca 20 mnd. siden, dette er 3. barn.

Sliter med å kle meg allerede :shifty: Vil jo ikke si noe på jobben enda, men det er vanskelig å finne topper (i denne varmen) som skjuler magen.
Synes jeg har hørt at magen kan komme fortere hvis det ikke er lenge siden sist pga livmor utvider seg raskere (nettopp vært tøyd)

Litt urolig for om det kan være mer enn en inni der også faktisk... :wideyed::nailbiting::hilarious:
 
Last edited:
Jeg er veldig spent på når magen kommer med nr 2 :) Med nr 1 kom magen også fort, måtte starte med mammabukse i uke 13 og da hadde jeg en synlig liten kul. I uke 15 var jeg like stor som mange er rundt 5 mnd :p Denne gangen har jeg en del mer dinglefett og løshud på magen, så spent på om det vil kamuflere det eller ikke, hehe.
 
Jeg er også helt sikker på at jeg har fått mage allerede. Det kan umulig bare være luft fordi magen er også større fra morgenen. :rolleyes: Jeg er bare 4+6, men fødte for ca 17 mnd. siden, dette er 3. barn.

Sliter med å kle meg allerede :shifty: Vil jo ikke si noe på jobben enda, men det er vanskelig å finne topper (i denne varmen) som skjuler magen.
Synes jeg har hørt at magen kan komme fortere hvis det ikke er lenge siden sist pga livmor utvider seg raskere (nettopp vært tøyd)

Litt urolig for om det kan være mer enn en inni der også faktisk... :wideyed::nailbiting::hilarious:
Oj! Så spennende! Kanskje du blir 5 barnsmor :woot::woot: Hadde ingen i forrige termingruppe, faktisk! Håper det blir noen her. Kunne godt tenkt meg tvillinger selv, men ikke som barn nr. 4 og 5!! :eek::eek:

Jeg føler det som deg. Dersom ting ikke stopper å utvikle seg inni der så kommer nok kulen tidlig :D:D Elsket å ha kul sist. Følte meg så utrolig fin hele graviditeten. Gleder meg til dette stadiet der man bare ser tjukk ut er forbi :)
 
Jeg er veldig spent på når magen kommer med nr 2 :) Med nr 1 kom magen også fort, måtte starte med mammabukse i uke 13 og da hadde jeg en synlig liten kul. I uke 15 var jeg like stor som mange er rundt 5 mnd :p Denne gangen har jeg en del mer dinglefett og løshud på magen, så spent på om det vil kamuflere det eller ikke, hehe.
Jeg husker jeg startet med mammebulser litt tidlig fordi de formet magen så fint til en liten kul. Lurer på om det var rundt uke 13 her også. Blir så spennende å se når den kommer denne gangen hvis alt går bra. Det må bare gå bra! :nailbiting:
 
Oj! Så spennende! Kanskje du blir 5 barnsmor :woot::woot: Hadde ingen i forrige termingruppe, faktisk! Håper det blir noen her. Kunne godt tenkt meg tvillinger selv, men ikke som barn nr. 4 og 5!! :eek::eek:

Jeg føler det som deg. Dersom ting ikke stopper å utvikle seg inni der så kommer nok kulen tidlig :D:D Elsket å ha kul sist. Følte meg så utrolig fin hele graviditeten. Gleder meg til dette stadiet der man bare ser tjukk ut er forbi :)
Hehe, da overlater jeg fint til noen andre her inne å få tvillinger :hilarious: Klart det hadde vært koselig også, men det kan bli travle år med tre små og en tenåring isåfall :smiley-ashamed004

Ja, tenker som deg. Gleder meg veldig til jeg faktisk ser gravid ut og ikke bare småtjukk. Elsker også å vise gravidmagen! Brukte bare stramme gravidklær fra uke 12 sist svangerskap :Heartred
 
Jeg er gravid med nr 4. Har ikke fått noen babykul, men oppblåst mage som ser ut som babykul :p Så sliter litt med de vanlige klærene. Når jeg ligger på rygg har jeg ingenting der nede som har vokst opp enda. Med nr 3 husker jeg at babykulen begynte å komme ca uke 9-10:) Så det gleder jeg meg til.:Heartpink
 
Dette er nr 2 for meg og jeg er kun 6 uker men allerede hoven i livmoren og bukser er trange. Magen min kom sent med første, og kunne nesten ikke se at jeg var gravid før jeg var over 20 uker. Så merker at det er veldig annerledes denne gangen og lurer på hvor lenge jeg klarer å skjule det på jobb f eks.
 
Hele jeg er hoven og oppblåst og jeg lurer litt på om mamma og pappa kanskje ha fått en liten mistanke. De gransker meg veldig føler jeg. Eller så tenker de kanskje bare herregud så tjukk hun plutselig er blitt :arghh::hilarious:
 
5+6 med nr 2 og i dag syns jeg at magen ser litt strammere ut, ikke så dvask som den har vært etter første svangerskap.
 
Hele jeg er hoven og oppblåst og jeg lurer litt på om mamma og pappa kanskje ha fått en liten mistanke. De gransker meg veldig føler jeg. Eller så tenker de kanskje bare herregud så tjukk hun plutselig er blitt :arghh::hilarious:

Haha, kjenner meg igjen der. De siste gangene jeg har besøkt pappa så har jeg følt at han virkelig stirrer på magen min
 
Back
Topp