Er det mulig at det kan være tvillinger?

Trisha

Trisha
Jeg synes magen er så unormalt stor (vet jo at det er veldig individuelt fra svangerskap til svangerskap), og selv til at jeg venter mitt 3. barn. Jeg er snart i uke 16 og det er mange uker siden de første følte seg helt trygge på at jeg var gravid og ikke bare litt "ferietjukk" ;) Er det noen andre som har fått tvillinger før? Når fant dere ut av det? Jeg skal ikke på ordinær ultralyd før uti uke 20, og synes det er lenge å vente. Formen er super og jeg har ikke kjent særlig til graviditeten foruten at magen føles høygravid til tider.
;)

Eneste måten å få vite det er nok å dra på ul :-) ikke mulighet for en tidlig ul da? Spennende!

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Jeg synes magen er så unormalt stor (vet jo at det er veldig individuelt fra svangerskap til svangerskap), og selv til at jeg venter mitt 3. barn. Jeg er snart i uke 16 og det er mange uker siden de første følte seg helt trygge på at jeg var gravid og ikke bare litt "ferietjukk" ;) Er det noen andre som har fått tvillinger før? Når fant dere ut av det? Jeg skal ikke på ordinær ultralyd før uti uke 20, og synes det er lenge å vente. Formen er super og jeg har ikke kjent særlig til graviditeten foruten at magen føles høygravid til tider.
;)
Hvis du mistenker tvillinger, bestill tidlig ul! Mange ekstra hensyn som skal tas om du venter to, så det hadde jeg ikke nølt med. Jeg fikk mage ca uke 15 med tvillingene, men har større mage denne gang, og det er bare en.

Har du bilde?

Her er meg i uke 14 som førstegangs... Kun 1 ;)
ImageUploadedByBV Forum1374073427.798261.jpg ImageUploadedByBV Forum1374073437.034861.jpg

Du er ikke den eneste med stoooor mage, er førstegangs gravid og har allerede en kjempe stor gravid mage. Er i utgangspunktet slank ca 53kg og 167 høy så dette er ikke fett men skikkelig mage. Spurte jordmor og hun sa det var vanlig at en blei tidlig stor når livmoren kom opp tidlig. Hos meg kom livmoren opp allerede i uke 8 og kunne da høre hjertelyden med doppler. Hadde jeg ikke vist at det kun var en liten jente inni der så hadde jeg trodd jeg bar på trillingerhehe

Flott mage :) Jeg er også liten og nett og da merkes kanskje magen litt ekstra. Har ikke så mage muligheter til tidlig UL her jeg bor, men skal til jordmor om ikke så lenge så får ta en prat med henne. Har inntrykk av at de som har ventet mer enn en har hatt merkbart kraftigere symptomer også, så jeg tenker at jeg nok bare er litt over snittet stor. Har født barn som har vært under 3 kg til termin de to andre gangene. Kanskje d blir en 5 kilos denne gangen ;) Takk til dere som har svart.

Jeg venter tvillinger. Jeg hadde det på følelsen pga jeg er så stor i forhold til andre, jeg hadde veldig mange hormoner i graviditetstestene (Super synlig blå strek sekundet etter jeg tisset på den), og jeg har tvillinggen i familien.

Jeg bestilte tidlig UL hos privat jordmor. Denne kan du bestille når du vil og du trenger ingen grunn. Gå på google og søk "privat jordmor derdubor". Dette koster penger, men fy fasan, så verdt det!

Back
Topp