Mymlens
Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Smånissene 2022
Septemberlykke 2024
Fastelavnsbollene 2026
Har termin 12.12, og på papirene mine står det at tidligste dato for igangsettelse er 23.12. Har hørt at det er forskjellig fra sykehus til sykehus om de vil gjøre det tidligere, men er ikke sikker. Jeg vil helst, for barnet sin skyld, at det blir født før 20.12 mtp bursdag og lignende. Familien min har til vane for å gå over tiden, og moren min gikk 7 dager over med meg, 14 med et annet søsken og siste barnet kom etter 17 dager overtid.
Har noen erfaring med å bli satt i gang tidligere enn ti dager etter termin, uten at det var behov for det mtp helse?
Har noen erfaring med å bli satt i gang tidligere enn ti dager etter termin, uten at det var behov for det mtp helse?
) så må behandlere ha ditt samtykke for å gjennomføre medisinsk behandling. Du kan altså motsette deg igangsettelse. Før du tar en avgjørelse skal de gi deg grundig informasjon om din situasjon og alternativene. Dersom det er snakk om en en akutt nødsituasjon og det må antas at hjelpen er påtrengende nødvendig for å hindre livstruende følger, har helsepersonell plikt til å yte øyeblikkelig hjelp.