Er det modning??

InLoveAndIHateIt

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Den siste uka har jeg opplevd mye stikkende smerter i hufsetufse området. Ikke i selve tufsa, men kjennes ut som det er oppe og inni :P er veldig ubehagelig, måtte faktisk stå å henge over kjøkkenbenken i går når det sto på som verst.
Kjennes ut som noen strikker og prikker med nåler oppi det. Urk... Var hos jordmor i går, urinen var fin så ingen infeksjon. Men glemte å spør om dette..

Noen ide??

Sikkert modning ja :) jeg kan også kjenne litt stikkinger oppi der innimellom, og mesteparten av tiden er hele området fryktelig ømt, kan faktisk være vondt å tørke seg :p

Kan være det ja, har hatt noe lignende i det siste, ikke mange ganger liksom, men sjekka modning i dag og det var ikke lenger hardt og fast, så noe har skjedd ihvertfall=)

Hehe, det er sååå spennende å merke de tingene som skjer med kroppen nå. Er som man vet at det er et overraskelses party planlagt, men man vet ikke når :P bare at det ikke er lenge til.

Har stikninger av forskjellige slag jeg også, jordmor sa det kunne være ligamentene som strekker seg. Og at baby kommer lengre ned i bekkenet og presser på nerver og forskjellig. Helt vanlig iallefall :-)

Sikkert modning ja :) jeg kan også kjenne litt stikkinger oppi der innimellom, og mesteparten av tiden er hele området fryktelig ømt, kan faktisk være vondt å tørke seg :p

Trodde jeg var litt loner med å få vondt med å tørke meg av og til! "Bra" det er andre og :) :P

Jeg har også hatt disse stikkingene ei stund nå, og det blir hyppigere. Det er til tider skikkelig vondt, og det føles kronisk ømt oppi der. Hadde litt kort livmorhals i uke 31+3 og er spent på om det er endringer på modning når jeg skal til kontroll den 19. november. Kan ikke forstå at disse stikkingene er tegn på modning, og med mye nedpress i tillegg føles det ømt og vondt i livmorhalsområdet hele døgnet.
Noen som har fått sjekka modning i det siste?

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg har også hatt disse stikkingene ei stund nå, og det blir hyppigere. Det er til tider skikkelig vondt, og det føles kronisk ømt oppi der. Hadde litt kort livmorhals i uke 31+3 og er spent på om det er endringer på modning når jeg skal til kontroll den 19. november. Kan ikke forstå at disse stikkingene er tegn på modning, og med mye nedpress i tillegg føles det ømt og vondt i livmorhalsområdet hele døgnet.

Var hos JM i går og hun sa at disse stikningene er baby som "stanger " i bekkenbunnsmuskulaturen :-) derfor gjør det vondt for baby går lengre ned, og kanskje også med skuldrene

Lykkelig gravid ❤️

Den siste uka har jeg opplevd mye stikkende smerter i hufsetufse området. Ikke i selve tufsa, men kjennes ut som det er oppe og inni :P er veldig ubehagelig, måtte faktisk stå å henge over kjøkkenbenken i går når det sto på som verst.
Kjennes ut som noen strikker og prikker med nåler oppi det. Urk... Var hos jordmor i går, urinen var fin så ingen infeksjon. Men glemte å spør om dette..

Noen ide??

Var hos JM i går og hun sa at disse stikningene er baby som "stanger " i bekkenbunnsmuskulaturen :-) derfor gjør det vondt for baby går lengre ned, og kanskje også med skuldrene

Lykkelig gravid ❤️

Noen ide??
Samme greia her. Når det er som værst må jeg lene meg på noe. Modning på g;)

Jeg har en cm. åpning og myk livmorhals så sa den var veldig moden på det området, men var fortsatt noe umodent ved at den låg langt oppe og bøyd bakover. Fikk i allefall tøyd livmorhalsen, men ikke noe effekt. Lika gravid i dag og.

Sjekka modning tirsdag, 3 cm åpning, fikk ikke med meg om hun sa det var mykt eller hardt, men hun trodde han kom för termin ihvertfall (det tror ikke jeg). For en mnd siden var det helt lukket, forrige uke var det 1 cm. Babyen gjorde også masse pusteövelser. Hehe, ikke så rart om de fleste av oss begynner å modnes nå, närmer seg jo:D Jeg har jo födt en gang för, og da er det jo vanlig med åpning.

Uff ja denne modningen tar knekken på meg. I natt bråvåknet jeg av det føltes som om jeg rett og slett ble knivstukket opp i hemmeligheten der. Det var dritvondt. Har også hatt noen sinnsyke smerter i bekkenet idag, så gjerne han har festa seg nå da. Med alle disse plagene jeg har og har hatt så tror jeg jo at jeg nå faktisk er på grensen til overmoden, rett og slett begynt å råtne :p

Uff ja denne modningen tar knekken på meg. I natt bråvåknet jeg av det føltes som om jeg rett og slett ble knivstukket opp i hemmeligheten der. Det var dritvondt. Har også hatt noen sinnsyke smerter i bekkenet idag, så gjerne han har festa seg nå da. Med alle disse plagene jeg har og har hatt så tror jeg jo at jeg nå faktisk er på grensen til overmoden, rett og slett begynt å råtne :p

Haha.. Snart sklir bare babyen ut ved et do besøk :-P

Haha.. Snart sklir bare babyen ut ved et do besøk :-P
Hahah! Ja du sier noe der. Er faktisk ubehagelig å gå på do synes jeg, pga alt presset oppi der :p nei uff, hadde det bare blitt så enkelt , min mor sier at når hun fikk sin nr3, så var det hele over på 1 1/2time, og det var visst helt "fantastisk"(hennes ord). Jeg har mine mistanker om at hun ikke husker så godt, det er trossalt 21år siden!

Hahah! Ja du sier noe der. Er faktisk ubehagelig å gå på do synes jeg, pga alt presset oppi der :p nei uff, hadde det bare blitt så enkelt , min mor sier at når hun fikk sin nr3, så var det hele over på 1 1/2time, og det var visst helt "fantastisk"(hennes ord). Jeg har mine mistanker om at hun ikke husker så godt, det er trossalt 21år siden!

Jeg synes også det er ubehagelig å gå på do, og det er ofte vanskelig å få tømt seg. Jeg gikk over termin med første, og husker ikke at jeg hadde dette nedpresset før etter at termindagen passerte. Nå er jeg 34+6 og har hatt det slik i min ei uke. Synes det virker vell tidlig med tanke på alle ukene som gjenstår.

Hehe, sier vel endel om hvor fort man glemmer hele fødselen egentlig. Men all logikk sier vel at vis ting skjer gradvis så er det bedre både for kroppen, babyen og selve opplevelsen. Gleder meg bare til å være i gang i se mål streken :P

Back
Topp