Er det mange

vesla87

Gift med forumet
som skal eller har vært på svangerskapskurs??? Jeg har lyst til å dra på det, men sambo er ikke så veldig innstilt på det :( Syns det bare virker teit. :( Jeg vil tro det er litt ålreit med tanke på at du får vite litt om pusteteknikker og får en omvisning på føden og slikt.. Jeg må i såfall ta det på kveldstid, for sambo får kan hvertfall ikke ta seg fri fra jobben til det.. Er det noen som har noe erfaring med deT? Er det det samma opplegget på kveldstid som det er på den på dagtid? Også, noen som har noen gode knep for å motivere sambo til å bli med ;) ? hehe... 

Min sambo hadde heller ikke lyst. Men det var nok fordi sjefen hans, som bor i nabokommunen hadde vært på kurs... Og der hadde de hatt mange meningsløse kvelder, samt en "mannfolk alene" kveld.
Men jeg fikk overtalt min sambo siden det bare var tre kvelder her.
Jeg vil anbefale å gå på det dersom dere har sjangs, og det at din sambo ikke vil er teit. Tenk på alle smertene du ikke vil ha, men som du må igjennom pga hans svans... [:D][8D]

Vi var i forrige svangerskap, så dropper det denne gangen.

Men her var det bare tre timer en kveld og det var en selvfølge at samboeren min var med. Her henvendte de seg mye til mannen og hva han kan/burde/ikke burde gjøre osv.

Hehe.. Da har jeg meldt meg på... :P Så nå har han ikke no valg ;) hehe.. Har hørt at det er bedre for mannfolka enn for oss, så han får bare se å bli med ;)

Jeg var på det første gangen. Det gikk over to kvelder. Dvs, jeg og sambo var på første kvelden, andre gangen ble jeg hjemme siden jeg lurte på om fødsel nærmet seg (var på termindatoen min..)

Jordmoren gikk gjennom alle fødselens faser, vi så noen fødsler på film, fikk omvisning på føden. Har ikke hørt at de går gjennom pusteteknikker... Ålreit å være der om man ikke kjenner sykehuset så godt, og siden jeg ikke fikk gått til jormor mer enn en gang sist på svangerskapskontroll fikk jeg svar på mye som legen aldri hadde tid til å gå gjennom.

(Og så var det koselig å treffe igjen noen fra kurset som fødte omtrent samtidig med meg.. Kjente da noen på barsel.. ;) )

Back
Topp