er det mange som har hatt likt svangerskap som mor?

Frøken X

Flørter med forumet
og var fødselen lik som mammaen deres?
ser veldig likt ut her, er 41+5 dager nå, mamma gikk 14 dager over og vekten min er den samme som mamma.
spennende å høre hva dere andre har slags erfaring.

Sva.skap og fødsel nr 1 med meg var veeeeldig ulikt mammas... men det
var pga premature rier og fødsel 6 uker før tiden...

Siste sv. skap og fødsel var helt lik nesten. Sprek som bare det helt til slutten, og styrtfødsel på 65 min fra første rie... mamma fødte på 60min, så 45min, så 30 min...[:)]

Fødslene mine har vell hvert litt som mamma sine, men lengden på svangerskapene har variert litt. :) Jeg har fått strekkmerker på beina og puppene, men mamma har ingen.... Heldiggrisen. hehe[:D]

Mitt første svangerskap var noe lignende som min mors første, men jeg hadde en lettere og kortere fødsel enn hennes nr. 1. Men vi hadde begge en flott graviditet uten komplikasjoner og var sprek gjennom hele svangerskapet. Fikk ikke et eneste strekkmerke... i likeht med min mor.
Med nr. 2 var alt helt ulikt. La på meg 14 kg, mot mors 7 kg. Og hadde denne gangen masse komplikajsoner, som for mye fostervann, sterk bekkenløsning allerede fra uke 10 osv. Fødselen var egentlig grei nok, og fødte nesten 3 uker før termin. Min mor fødte 6 uker før termin.
Og denne gangen er jeg mer plaget enn med nr. 2.... så for min del tror jeg at alle svangerskap og fødsler er forskjellige.

Ja jeg har hatt veldig likt, mamma fikk ikke mage før 5-6. mnd....samme var det med meg. Og hun la på seg lite ellers og. Jeg gikk opp 12 kg, og har tatt av meg det igjen pluss litt til[:)]

Mamma la på seg rundt 15 kg med alle 3 barna sine, jeg la på meg 8 med første og foreløpig 4 med nr 2.. Ingen av oss har heldigvis fått strekkmerker, hun gikk 14 dager over med meg og fødte på 5 timer og syns fødselen var fantastisk, jeg gikk 11 dager over med min første (ble satt igang), brukte 32 timer og syns d var d værste jeg har vært med på noen gang.. ikke veldig mye felles der [;)]

Nei, absolutt ikke... jeg hadde et tungt svangerskap (det hadde forsåvidt hun også) men en FLOTT fødsel.. hennes var helt jævlig

Mamma og jeg har ikke hatt likt svangerskap, det eneste som er likt er at mens termin hun hadde var samme som min mens termin 24 januar. (litt morsomt)
Mamma la på seg nesten 45 kilo med meg ( å det er mye[:D])
Jeg la på meg 23 kilo (har gått av meg 18 av de)
Mamma gikk 3 dager over og jeg gikk 12 dager.
Mamma måtte ta hastesnitt med meg, og det holdt på å gå galt.
Jeg hadde en kjempe flott fødsel.

Huff dette ble mye gitt[:)]
Klem gry

alt er helt likt som mammas når det gjelder kvalme pg oppkast, helt prikk likt. Men mamma gikk 14 dager over tiden og hadde en helt illle fødsel, det hadde ikke jeg, jeg hadde en luksusfødsel!!! Lurer på hvordan det blir denne gangen[&:][&:][&:]

Veldig ulikt her....mamma var kjempedårlig hele tiden og la på seg veldig mye. Jeg er i superform, har ikke vært syk en eneste dag, og har ikke lagt på meg allverdens med kilo enda.....men det kan jo komme da!!

M

Back
Topp