Er det mange som har fortalt familien om graviditeten nå?

Snøkrystall

Forelsket i forumet
Vet det har vært en slik tråd tidligere, men vil gjerne høre hvordan flere har gjort eller tenker å gjøre det:) Nå nærmer det seg snart at vi begynner å fortelle. Før jeg ble gravid var dette noe jeg gledet meg veldig til og tenkte mye på, men nå har jeg nesten ikke tenkt på det og er helt blank for ideer. Eneste er at til kommende oldemor tenkte jeg å vise oppskrift til et hentesett og spørre om hun vil strikke det for oss:)
 
Vi bestemte oss for å si det helgen før vi skal på julebord, fordi jeg av forskjellige grunner synes det er greit at de vet om det da. Men i går innså jeg at det bare et to uker til og det vet jeg ikke helt om jeg er klar for, har nesten ikke innsett at jeg er gravid selv enda denne gangen :hilarious: jeg blir 11 uker to dager etter vi tenkte å si det.

Men nå aner jeg ikke om jeg egentlig er klar :hilarious: men vi skal på tul noen dager før, og da er det kanskje lettere for oss å innse:woot:

Planen denne gangen er at mini på fire skal få fortelle det til resten av familien, da vi synes at det er riktig at han får vite det først.
 
Her vet min nærmeste familie det. Men det er fordi vi har gått gjennom ivf behandling og de har visst om den prosessen. Da er det også naturlig at det også kommer spørsmål om jeg ble gravid eller ikke:) går det ikke bra denne gangen er det greit å ha noen å støtte seg på.
 
Vi bestemte oss for å si det helgen før vi skal på julebord, fordi jeg av forskjellige grunner synes det er greit at de vet om det da. Men i går innså jeg at det bare et to uker til og det vet jeg ikke helt om jeg er klar for, har nesten ikke innsett at jeg er gravid selv enda denne gangen :hilarious: jeg blir 11 uker to dager etter vi tenkte å si det.

Men nå aner jeg ikke om jeg egentlig er klar :hilarious: men vi skal på tul noen dager før, og da er det kanskje lettere for oss å innse:woot:

Planen denne gangen er at mini på fire skal få fortelle det til resten av familien, da vi synes at det er riktig at han får vite det først.

Skjønner det med at man nesten ikke har innsett det selv enda, men som du sier så blir det nok mer virkelig når man har sett den lille på ultralyd:)
 
Fortsatt 7 uker til vi sier noe. Familien får vite det først og de skal få vite det på juleaften. Da er jeg 15+1 [emoji4]

Koselig å si det på julaften da :Heartred

Vi tenkte også å prøve å vente til jula, men med tanke på at jeg da er 14/15 uker på vei, og dette er nummer 2, så tror jeg at magen syns allerede da ;) Satser på å si det rundt månedsskiftet. :happy:
 
Koselig å si det på julaften da :Heartred

Vi tenkte også å prøve å vente til jula, men med tanke på at jeg da er 14/15 uker på vei, og dette er nummer 2, så tror jeg at magen syns allerede da ;) Satser på å si det rundt månedsskiftet. :happy:

Håper jeg har en bitteliten mage da jeg og. Er 16 uker og førstegangs så blir spennende å se [emoji4] Skal nok klare å skjule den i mellomtiden [emoji6]
 
Håper jeg har en bitteliten mage da jeg og. Er 16 uker og førstegangs så blir spennende å se [emoji4] Skal nok klare å skjule den i mellomtiden [emoji6]
Jeg klarte å skjule magen ganske godt til rundt uke 19/20 sist, den var godt synlig fra uke 17 ish egentlig, men sida jeg nå er uke 7+0 og vanlige bukser er ubehagelige å ha på alt., så har jeg ikke helt troa på det denne gangen xD
 
På grunn av formen min har vi fortalt det til de to kommende storesøskene, slik at de ikke skal tro at jeg er døende eller noe. Dermed er det ingen stor hemmelighet her.
 
Koselig å si det på julaften da :Heartred

Vi tenkte også å prøve å vente til jula, men med tanke på at jeg da er 14/15 uker på vei, og dette er nummer 2, så tror jeg at magen syns allerede da ;) Satser på å si det rundt månedsskiftet. :happy:

Samme her. Redd jeg ikke klarer å skjule det pga magen kommer..
 
Skjønner det med at man nesten ikke har innsett det selv enda, men som du sier så blir det nok mer virkelig når man har sett den lille på ultralyd:)


Ja :) jeg har allerede vært på en ultralyd, men da så jeg ikke så mye, og på neste blir også mannen med og da tenker jeg det går litt mer inn hos oss begge :happy:
 
3 uker til vi skal si det! Hvis alt er bra på UL :) gleder oss masse til det!
 
Fortalt mamma og pappa, pluss søsken, da vi er på besøk i helgen og jeg nylig har gått ned rundt 14 kg. Nå er jeg ganske oppblåst og ser feitere ut enn før, og siden de så meg for 4 uker siden så ville jeg ikke at de skulle tro jeg hadde klart å gå opp masse. Sendte ett bilde med testen 3+ og sa det var veldig tidlig enda.
Skulle det gå galt veit de også da hvorfor jeg er deppa rundt juletider. Håper jo at alt går bra!!
 
Fortalt. Og siden et par vet så vet egentlig alle :rolleyes: nytter ikke holde ting skjult i min familie. Enten vet ingen eller alle.
 
Imponert over de som kan vente heilt til jul! Bor dere langt unna familien??

Vi har familieselskap til søndag og spent på om jeg klarer skjule magen da... er da 9+0... hans familie får vite det når de er på besøk her om tre uker, de bor langt unna [emoji5]
 
Fortalte svigers i dag, jentungen hadde på seg en tskjorte som vi hadde tegna på begge 2 og skrivd "jeg skal bli storesøster"! Men ingen så det så måtte si at hun skulle vise den fine skjorta si :D haha!
Men vil ikke si noe til andre enda før julebord i desember, er da 14-15 uker på vei ca..
 
Her fikk vi fortalt det til storesøsken i helgen. Formen har vært litt laber, så litt forklaring på det :)

Sist betydde det at hele verden fikk vite etter 6 timer, men de er blitt eldre :) Forteller besteforeldre etterhvert som vi ser dem fremover :) 9+6 i dag :)
 
Back
Topp