Er det lov?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Stine

Guest
Er det lov til å være sliten av at magen er allemannseie, og at folk bare må dele synet sitt om at jeg er en ung mor? Og hvorfor forteller alle bare skrekkhistoriene, og ingenting om hvor fantastisk det er å være gravid, føde og ha barn?

Les leserbrevet fra gravid 20 åring her http://www.babyverden.no/Gravid/Leserhistorier/Er-det-lov/

Hva mener du?

Syns det er en uting at folk bare tar seg til rette å tar på magen uten å spørre om lov. Synes også det er frekt at folk sier til meg at "Det var jammen på tide at du ble gravid!" Alder er vel noe man får høre om enten det er den ene veien eller den andre veien. Før vi ble gravide pleide folk å si at vi måtte se å henge i å få barn snart, ellers kom det bare til å være "tørregg" der inne.
De fleste jeg har prata med virker sjalu på meg, for jeg har en veldig fin graviditet. Føler meg veldig bra, og har hatt lite fysiske problemer. Nå er jeg bare sliten, men det er jo ikke rart.

Ingen tar på magen min uten å spørre om lov. Er kun min mage og ingen andres uansett hvor mye de gleder seg. Jeg hører mange og forteller også mange flotte historier om hvor flott det er å være mamma - men syns det er fint at det kommer frem at det ikke alltid er en dans på roser. Da jeg var førstegangs hadde jeg ikke peilig. Trodde jeg skulle ha såå mye energi fordi jeg fikk barn noen uker etter jeg hadde fylt 22 år. Fikk meg en ordentlig overraskelse :)

Back
Topp