Er det lov til å ønske seg et bestemt kjønn?

titteii

Betatt av forumet
Hei :happy:

Jeg har fra før en gutt på 2 1/2 år som jeg elsker over alt på jord!
Ønsker meg jo først og fremst et søsken til sønnen min og et friskt barn (såklart), men kjenner jeg ønsker meg så inderlig en liten jente denne gangen. Har hele tiden hatt et ønske om en av hver!

Kjenner også jeg er redd for å bli skuffet på ul visst jeg får vite at det er gutt denne gangen også, og skammer meg over denne tanken!!

Kommer så klart til å bli like glad i gullet som kommer ut - uavhengig av kjønn!!:love7

Flere med disse tankene?

Tenker det er både naturlig og lov å ønske seg et bestemt kjønn, men det er nok litt tabu å si det høyt. Alle elsker nok barnet like høyt uansett kjønn, men at man har et ønske om et bestemt kjønn er nok ikke uvanlig.

Vi har totalt 3 gutter og ei jente. Jeg har to gutter og han en av hver. Jeg skammer meg overhode ikke for å si at jeg ønsker meg jente. Det å ønske seg er ikke ens betydene at man ikke vil elske en liten pjokk om man skulle få det :) det er en blessing uansett men man har lov å ønske! :)

Enig i at det er lov å ønske men ikke lov å si høyt til folk ;) Jeg håper på en til jente da det er så deilig enkelt når jeg har alt. Men blir virkelig heller ikke skuffet over en gutt. 10 fingre og 10 tær ;)

Vi ønsket og veldig en gutt forrige gang, men da vi hørte det var jente så føltes det bare helt riktig :D og det tror jeg det gjør for alle uansett hva man ønsket seg på forhånd. Så ja, jeg syns det er veldig lov å ønske seg et spesifikk kjønn ;)

Denne gangen så kjenner jeg at det er helt det samme hva det blir. Synes ho det er veldig gøy med ei jente så om det kommer ei til så er det bare gøy det :) og praktisk med tanke på arving av tøy.

Men har jo også lyst på en gutt sånn vi har en av hver :)

Jeg skammer meg i hvert fall ikke over å si at jeg ønsker meg en gutt! Vi har to jente fra før av, så selvfølgelig hadde det vært mer moro med en gutt. Men det betyr jo selvfølgelig ikke at vi ikke vil elske en jente like høyt. :D

Jeg ønsker meg også jente, da jeg også har en gutt fra før - mannen tror det er en jente denne gangen, men det tørr ikke jeg tro fordi jeg er redd for å bli skuffet :P

Men jeg er jo guttemamma og "kan det", så hadde ikke gjort noe med en gutt til :D
Har en vennine som har jente og er klar for å donere ALLE klær til meg, så det hadde vært praktisk da mini er så stor at jeg ikke har spart på noe fra han var liten...

Etter å ha skrevet dette så føler jeg egentlig at jeg blir fornøyd med en frisk baby, uansett kjønn :)

Siden vi har to jenter fra før, så er det vel naturlig å håpe litt ekstra på at det blir en gutt ;) fordelen hvis det blir enda ei jente, er at vi har MASSE jenteklær ;)

Nei, det er ikke feil å ønske seg et kjønn, vi ønsker oss mye i livet og det er naturlig.
Men jeg ville nok sagt til meg selv at "det er 50/50 % for at det blir gutt eller jente, så ikke bli skuffet"...
Uansett blir man så glad og lykkelig på UL når man får vite at alt er ok med lille, man glemmer litt dette om det er gutt eller jente, selv om det er spennende.

Jeg har en av hver, kunne tenke meg en jente til jeg (føler jeg er bedre på jenter enn gutter, og gutten min var som baby og en en veldig enkel kar)
Men blir veldig glad og like lykkelig om det er en frisk liten gutt <3

Jeg har ønska meg en gutt først, fordi jeg syns det er så fint med storebror. Da jeg var gravid i sommer hadde jeg litt 'jentefølelse', og syntes faktisk det var litt vemodig. Denne gangen har jeg hatt veldig 'guttefølelse'. Det føles veldig som at det er det der er inni der, iallfall i starten. Nå har jeg ikke noe særlig fokus på det, og har funnet et heeelt fantastisk jentenavn, haha, så nå er det ikke så viktig for meg lenger. Bare den blir inni der til mai/juni og det kommer ut en sprell levende og aller helst frisk baby, skal jeg være lykkelig :)

Jeg har gutt fra før av... Vet virkelig ikke hva jeg ønsker "mest". Heller kanskje litt mot gutt igjen for så å få en jente neste gang, men alle kjønn er hjertelig velkommen til meg! :) Hehe. Jeg aner ikke.. Har gutt på følelsen, men samtidig så trodde jeg jente sist ;)

Jeg skjønner deg... ble så skuffa når jeg var på ul med barn nr to som viste seg å være en gutt det å :p men elsker gutta over alt altså :p mem nååååå håper jeg sååå inderlig det blir jente...

Jeg har det akkurat likans! Men tror det er greit og har full tro på at samme hva de sier på oul så blir man glad (og det blir en positiv overaskelse) :smug:

Siden jeg har ei jente fra før er det selvfølgelig et lite ønske om en liten gutt slik at jeg er så heldig med en av hver! Men det absolutt viktigste er 10 fingre og 10 tær og at bebis er frisk og rask. Skal nok klare enda ei lita tuppe og dulle opp hvis det er ei jente til!:)

Jeg syntes det ikke er rart i det heletatt.. har det akkurat som deg ...!
Og jeg husker OUL med lillegutt...da de sa det var gutt fikk jeg faktisk litt panikk...Jeg har vokst opp med bare jenter... og tenkte litt sånn : "hvordan skal jeg oppdra en gutt.. jeg har 0 peiling på det.." Heldigvis fikk jeg verdens herligste gutt... hehe... og jeg husker hvor letta jeg var da jeg "møtte" han første gangen og bare følte at dette var mer enn greit....det var faktisk helt fantastisk.... og guuuud... jeg ville ikke byttet han for noe i verden <3... Men jeg tror det er ganske vanlig at vi jenter ønsker oss jenter... og at man etter å ha fått den første ønsker seg en av motsatt kjønn....

Men jeg syntes også at det er litt "slitsomt" hvordan folk rundt meg er veldig opptatt av jenter...føler nesten de sier litt sånn skuffende : "åja.. dere venter gutt ja.." og for de jeg kjenner som har 2 eller flere... " gutt igjen ja... ja da må dere bare prøve en gang til da..." og det kan tilogmed hende jeg tenkte litt sånn selv før jeg fikk min lille gutt... men etter å ha fått han kan jeg jo virkelig skrive under på at gutter er fantastiske <3 og når man først har de i armene ville man ikke byttet for noe i verden...

Har gutt fra før av og føler meg veldig som en pure guttemamma..... mannen har ikke barn fra før av og ønsker seg en gutt først, og jeg må ærlig si at jeg også ønsker meg det - men begge kjønn er velkomne ♡

Vi har ingen barn fra før og jeg har alltid tenkt at mitt første barn skal bli en gutt og har håpet litt på det. Men denne gangen (har mistet 2 ganger før) så føler jeg plutselig at jeg får en jente og har funnet verdens fineste jentenavn og er så klar for jente nå :-) så for meg tror jeg at det kommer ann på magefølelsen, før snakket vi bare om guttenavn og har hatt det klart lenge. Men nå må jeg innrømme at jeg håper litt ekstra på ei lita jente i magen ♡ mens mannen håper litt ekstra på at han skal få en sønn :-)

Men det jeg ønsker er friske barn, men vi har egentlig blitt enige om 2 barn så hadde jo vært fint å få en av hver :-)

Jeg har verdens nydeligste lille gutt. Det hadde vært moro med jente denne gangen, men jeg blir like glad uansett! 10 fingre og 10 tær som andre her skriver <3

Back
Topp