Er det 'lov' å ønske seg et spesielt kjønn?

Lykke-Li

Forelsket i forumet
Jeg har inntrykk av at det ikke er helt stuerent å ønske seg et spesielt kjønn.
Det er liksom sånn at så lenge babyen er frisk og fin så skal det ikke bety noe hvilket kjønn det blir..

Noen som tør å innrømme at de håper på en liten prins eller prinsesse?

Jeg hadde ikke sånn følelse med de to andre og ble glad for at det ble jente og glad for at det ble gutt. Denne gangen tenker jeg ikke noe på det for vi har jo en av hver men mannen har sagt at han håper det blir en gutt til :-). Jeg tar det som det kommer og blir like glad uansett :-).

Sent from my GT-S5690 using BV Forum

Personlig er jeg glad ungen er frisk..
Får vi en gutt til så kan de være venner, blir ikke helt samme greia om det er en av hver.
Får vi en jente så hadde det også vært kos.
Tar det som det kommer :-)

Jeg kan helt ærlig innrømme at jeg håper på jente. Jeg har to tette gutter fra før som bli 4 og 5 snart og de har et utrolig tett forhold og elsker hverandere over alt. Og så har jeg lille Lilly som er straks 6 mnd. Så det blir to tette til og det hadde vært både praktisk mtp klær, dele rom osv også innbiler jeg meg at to av samme kjønn for et tettere forhold gjennom livet. Ønsker henne og babyen det samme tette forholdet som guttene har.

Siden jeg har en gutt fra før så synes jeg selvfølgelig det hadde vært veldig stas med en liten prinsesse :) men for sønnen min sin del så hadde det sikkert vært kjekkere for han med en lillebror :) blir glad for begge deler, men håper litt på jente denne gangen, ingen problemer med å innrømme det.

Jeg tenker akkurat det samme som deg madison. For gutten min sin skyld så hadde det vært stas med en lillebror. Men jeg har jo litt lyst til å være jentemamma også, bli mormor etc. Blir selvsagt like glad i barnet uavhengig av hvilket kjønn det er, men jeg tror det blir vanskelig å anse seg som ferdig produsert hvis det blir gutt denne gangen også. :)

Jeg har ei jente og en gutt. Hadde vært kos med jente igjen, men er jo seff overlykkelig uansett så lenge det er friskt:)

Hadde vert stas med ei jente! ! Men blir jo selvfølgelig glad for en gutt til ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Jeg synes det er helt ok at noen har mest lyst på det ene eller det andre så lenge de ikke blir skuffet over det motsatte, da synes jeg man bør tenke seg om en ekstra gang og være glad man er så heldig å få et barn.

Selv har jeg ingen preferanser og synes det er litt trist hvis noen tenker at vi får tredjemann i et forsøk på jente, jeg er kjempe glad for de guttene jeg har og blir kjempeglad for enda en gutt og like glad hvis det blir ei jente :)

Jeg kan godt innrømme at jeg synes det er rart å tenke på meg selv som guttemamma, alt jeg vet er hvordan jeg er som jentemamma. Men faktisk et det akkurat samme hvilket kjønn det blir, men håper at jeg får vite rett på ordinær ul og ikke får en overraskelse under fødselen :p

Jeg har en gutt fra før, og har lyst på jente nå :) men er det gutt, så blir jeg glad for det og! Veldig glad for at jeg kan bli mamma :)

Innrømmer at det hadde vært kjekkest og mest praktisk med en til av samme kjønn :) men blir selvsagt ikke skuffet om vi venter gutt.

Har to gutter så selvfølgelig hadde det vært moro med jente! Er ingen big deal, men jeg håper på det ( men tror gutt;) )

Det spiller ikke den store rollen igrunn. Men holder nok en knapp på jente, selv om magefølelsen min sier gutt ;-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Vi har to jenter og mannen ei fra før, så vi satser på jente denne gangen også. Blir veldig glad for gutt også.

Jeg kan si jeg ønsker gutt men til slutt spiller det ingen rolle :) trives som jente mamma ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Provoserer nok mange nå, men jeg kan innrømme at jeg ble veldig lei meg sist, og skuffet, når jeg fikk vite at jeg skulle ha gutt nr 2. Det blir jeg nok denne gang også, selv om jeg innstiller meg så godt jeg kan på at det blir gutt nr 3.

Akkurat dette er grunnen til at jeg vil vite kjønn på UL-for da kan jeg bli skuffet DA, ikke hååååååpe på ei jente hele veien og bli skuffet når ungen kommer. Vi snakker jo ikke sånn "da vil jeg ikke ha barnet allikevel"-skuffet, bare sånn "hadde så lyst å oppleve å få en jente også"-skuffet. Da kan jeg innstille meg helt på at det ER en gutt til, og glede meg over det. Jeg ville jo ikke byttet gutta mine mot noen - og det kommer jeg ikke til å ville om/når neste gutt kommer heller!!!

Men ja, jeg drømmer om, og håper på en jente......

Det må være lov å ønske seg et kjønn, men man blir jo uansett like glad i barnet når alt kommer til alt.

Back
Topp