Er det liv?

Synne1233

Blir kjent med forumet
Hei!

Jeg er i uke 17 (førstegangsfødende) og skal på min første UL på fredag på sykehuset. Har generelt vært veldig heldig med svangerskapet, men nå har virkelig alle symptomer forsvunnet (bortsett fra at magen begynner å vise + tissetrengthet). Jeg vet det er vanlig i andre trimester, men jeg klarer ikke la vær å tenke worst case og at det ikke er noe liv i magen. Jeg får jo svar på alt dette om bare et par dager, men klarer ikke la vær å forberede meg på det verste og dermed ta sorgen på forskudd.

Er det noen som har noen erfaringer med dette? Hvor vanlig er MA eller andre ting som kan føre til at det ikke er liv der nå? Er det at magen vokser og vekten øker et tegn på at det er noe der eller hadde dette skjedd selv ved en MA i feks uke 12?

Jeg kan jo ingenting om dette (og har ikke oppsøkt så mye oppfølging hos feks jordmor fordi svangerskapet har vært forholdsvis enkelt), men jeg bekymrer meg lett for sånne ting som dette. Gruer meg grønn til tiden hvor man skal kjenne liv hver dag og følge med på aktiviteten...

Om magen din vokser så vil jeg tro alt er greit . Det er alltid en betryggende følelse å se en levende baby på ultralyd

Går nok helt sikkert fint på ultralyden :) Vi bekymrer oss ofte veldig mye unødvendig.
Om du føler at du ikke klarer å vente til fredagen, så syns jeg at du skal ringe jordmor og forklare bekymringene dine og så får du kanskje komme inn til henne i morgen for å høre hjertelyd med doppler kanskje :)

Jeg spotta litt ved mine MA og følte at noe var galt. Tror ikke du skal bekymre deg:happy: høres helt normalt ut ikke vanlig og kjebne liv så tidlig:)

Jeg tror ikke du skal bekymre deg, du ville trolig blød litt hvis noe var galt. I den delen av svangerskapet du er nå synes jeg alt var litt uvirkelig for magen kom, men jeg kjente ikke livet enda derfor var det ekstra fint å se liver på ultralyd :)

Er i uke 16, symptomene er milde eller borte men kjenner liv i magen hver dag og magen vokser. Dette er min 3, derfor kjenner jeg liv såpass tildig :) Normalt att symptomene avtar litt

Andre trimester forsvant alle symptomer og jeg følte meg bedre og mer opplagt enn jeg gjorde før jeg ble gravid. Så ikke noe særlig til mage heller, den er fortsatt litt liten. Fra uke 12 når de ukentlige ultralydene på fertilitetsklinikken ikke var mer dro jeg til legen i hui og hast hver eneste uke for å høre med doppler gråtende fordi jeg trodde den var død. Rett og slett fordi jeg ikke kjente noe liv og ingen symptomer som kunne bekrefte en graviditet. Senest i dag var jeg på føden 31+3, fordi hun har blitt så rolig at jeg trodde det holdt på å gå galt

Back
Topp