Er det lett for andre å få deg til å endre mening?

MariaS

Forumet er livet
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
♡Julekulene 2021♡
Til å overtale/overbevise deg om et synspunkt/mening/tro osv?

Jeg merker det at jeg er veldig lett å forandre mening på. Om det meste i grunn. Hadde ikke gjort meg som politiker :p
I f.eks politikken da, så hadde jeg en mening om noe. Etter en 10-minutters samtale med en venn, hadde jeg plutselig en helt annen mening :rolleyes:
 
Spørs hva det handler om. Hvis jeg har lest forskningsartikler og bøker på temaet så skal det rimelig tung skyts til.

Om det er ting jeg ikke har snøring på så er jeg åpen for kilder og gode argumenter - og dermed endre mening :)
 
Var mer slik som deg før, men sier til meg selv at jeg kan ha rett jeg også iblant! Har alltid tenkt at jeg tar nok feil og alle andre har rett, men det er ikke nødvendigvis sant.
Betyr ikke at jeg er lukket, heldigvis. :) Kommer andre med gode argumenter tar jeg de til meg og grubler nok litt for meg selv. Prøver å holde meg åpen for det meste for jeg ser mange mennesker bastante i sin mening uten å egentlig ha nok kunnskap om hva de snakker om, men de kan ikke ta til seg ny informasjon. Tror mange ser på det som et nederlag å oppdage at man tar feil, meg selv inkludert iblant :p
 
Var mer slik som deg før, men sier til meg selv at jeg kan ha rett jeg også iblant! Har alltid tenkt at jeg tar nok feil og alle andre har rett, men det er ikke nødvendigvis sant.
Betyr ikke at jeg er lukket, heldigvis. :) Kommer andre med gode argumenter tar jeg de til meg og grubler nok litt for meg selv. Prøver å holde meg åpen for det meste for jeg ser mange mennesker bastante i sin mening uten å egentlig ha nok kunnskap om hva de snakker om, men de kan ikke ta til seg ny informasjon. Tror mange ser på det som et nederlag å oppdage at man tar feil, meg selv inkludert iblant :p
Akkurat slik var jeg tidligere og jeg har også skjønt at jeg faktisk kan ha rett :p sitter til tider litt langt inne å innrømme at jeg har feil overfor noen personer da :hilarious:
 
Akkurat slik var jeg tidligere og jeg har også skjønt at jeg faktisk kan ha rett :p sitter til tider litt langt inne å innrømme at jeg har feil overfor noen personer da :hilarious:

Ja, er jo alltids noen personer man ikke vil unne den seieren :hilarious:
 
Nope, dett skal mye til. Er dessverre alt for dårlig på å innrømme feil også. :p
 
Er litt både og hos meg, kommer an på hva det handler om. Men for noen år siden så tenkte jeg litt sånn at alle andre har sikkert rett. Men nå kan jeg være litt bastant på at jeg har faktisk rett jeg også av og til :p
 
Spørs hva det handler om. Hvis jeg har lest forskningsartikler og bøker på temaet så skal det rimelig tung skyts til.

Om det er ting jeg ikke har snøring på så er jeg åpen for kilder og gode argumenter - og dermed endre mening :)
Dette synes jeg var en god oppsummering :) Føler det på helt samme måte :D
 
Tja, noe. Troen min (eller mangelen på den) er jeg veldig bestemt på. Men kan fint endre mening om diverse temaer om jeg får konstruktive diskusjoner og gode innfall rundt temaet.

Var derimot fæl tidligere til å bli påvirket av andre i frykt av å ikke bli likt/godtatt. Kjenner det er godt jeg er blitt eldre og tryggere på meg selv :)
 
Nei egentlig ikke.. og er det noe jeg kan en del om og har en mening om skal det veldig mye til!
Men er det noe jeg bare har hørt om og ikke har noe forhold til så er det naturligvis lettere :)
 
Nei, har jeg en mening så står jeg for det :)
 
Det er umulig å få meg til å endre mening. Jeg er ikke en som gjør meg opp noe før jeg leser grundig om stoffet, og jeg er ikke en som blir overbevist fordi en kan vifte med en forskningsartikkel i fleisen på meg heller.
Jeg tror på vitenskap, Gud, og levende menneskers erfaringer.
Eksempelvis så er jeg temmelig fanatisk mtp mat. Jeg spiser ikke pålegg fra butikk, melkeprodukter (utenom yoghurt og øk. fløte), kjøtt, listen goes on and on.
Jeg tror på ren mat fra gård og grunn, vi bestiller fra lokale aktører, vi kjøper melk, ost og smør fra gård eller en side som heter tidsporten og jeg har fråtset alt av mat som helsedirektorater fraråder.

Jeg klarer fint å tro på Gud og også tro på evolusjon og utvikling uten at det er noe problem for meg; snarere tvert imot jeg forstår ikke hvorfor det er så vanskelig XD

Vitenskap er bare "sant" fram til ny forskning viser et annet svar ;)

Man kommer også langt med sunn fornuft og undersøkelser.

Jeg er vanskelig å diskutere med da jeg ikke er åpen for input på det jeg er sikker på (slik som veganere og vegeterianere som prøver å overbevise meg om grusomhetene med kjøtt når jeg vet mye bedre), men jeg trives med å bli informert og opplyst på emner jeg er usikker på.

Og om noen ikke gir seg så får de som oftest en ladning av forskning og artikler dumpet i eposten sin som er både peer reviewed og debunker demmes syn :p

Så jepp, sta som et esel. <3 Samboeren er akkurat likedan :D
 
Nei, jeg er et stabeist . Kan endre om det viser seg at det er noe riktig i det den andre sier. For jeg kan ta feil jeg også.

Men tro , der kan ikke en jævel endre min mening.

Heller ikke hva jeg mener om diverse politiske ting.

Lettere å få meg til å endre mening om reise , middag og klær feks. Haha
 
Var mer slik som deg før, men sier til meg selv at jeg kan ha rett jeg også iblant! Har alltid tenkt at jeg tar nok feil og alle andre har rett, men det er ikke nødvendigvis sant.
Betyr ikke at jeg er lukket, heldigvis. :) Kommer andre med gode argumenter tar jeg de til meg og grubler nok litt for meg selv. Prøver å holde meg åpen for det meste for jeg ser mange mennesker bastante i sin mening uten å egentlig ha nok kunnskap om hva de snakker om, men de kan ikke ta til seg ny informasjon. Tror mange ser på det som et nederlag å oppdage at man tar feil, meg selv inkludert iblant :p

Har mer respekt for folk som kan innrømme at de tok feil, enn de som på krangler på at de har rett og aldri innrømmer feil..
alle tar feil i blant
 
Nei. Fordi jeg tenker gjennom ting grundig før jeg mener noe, så jeg har allerede hørt alle argumentene før...
 
Eeeh, det spørs vell hva det gjelder.
Som andre sier, har jeg satt meg nn i det og har mye kunskap rundt det så skal det vanskelig gjøres å endre meningen min.

Er det noe jeg bare har vag kunnskap om og noen kommer med gode og saklige argumenter er jeg til øyelig til å skifte mening.
 
Spørs helt hva det er snakk om. Noen få ting er steinfaste. Resten er ikke så viktig for meg. Jeg er heller ikke så opptatt av å ha rett, men kan såklart være irriterende om noen tilsynelatende alltid har rett og jeg alltid tar feil. For ikke lenge siden konfronterte jeg noen med dette, for det ble for dumt (altså i virkeligheten).

Er mye mer opptatt av å lære noe nytt, og syns det er spennende. Samler kunnskap som en Askeladd gjennom livet og håper en dag å bli klok som en ugle (eller er ugler så kloke, egentlig?). :p

Jeg tror også folk er forskjellige, noen tenker best kun ved å gå gjennom tankene i sitt eget hode, andre tenker best når de lufter tankene sine med andre, ved å skrive ting ned osv. Jeg er definitivt i den siste kategorien.
 
Back
Topp