Er det latskap å ha bowling eller badebursdag??

Da hadde jeg så absolutt gått for bowling...............
Kordan klarer du å bruke så mye penger på en bursdag??? :p
Kan hende jeg bare fortrenger hvor mye vi har brukt, men det hørtes vedig mye ut!?

Tja...
Det var to bursdager da, med til sammen 80 inviterte.
Kostet å leie lokalet
Kjøpte endel pynt
Skulle leie disco lys men ingen her i byen leide ut så vi endte opp med å kjøpe selv (som vi nå leier ut)
Så var det kaker og mat da til ca 80 stykker.
Selv om vi "bare" hadde pølser så måtte det suppleres litt da det kom noen med glutenallergi, noen som ikke spiste svin, en med melkeallergi osv osv.
Og vet du hvor mye godis det går med til så mange barn??
I tillegg kom jo servietter, asjetter og slikt. Og ballonger, hundrevis av ballonger :)

Syntes ikke det er latskap.
Jeg har ikke lenger plass til å ha bursdag hjemme, men har de siste årene hatt det på jobb. Men om ikke faren hennes hadde funnet ut at han skulle ordne bursdagen så hadde det blitt lekeland i år :P

Tja...
Det var to bursdager da, med til sammen 80 inviterte.
Kostet å leie lokalet
Kjøpte endel pynt
Skulle leie disco lys men ingen her i byen leide ut så vi endte opp med å kjøpe selv (som vi nå leier ut)
Så var det kaker og mat da til ca 80 stykker.
Selv om vi "bare" hadde pølser så måtte det suppleres litt da det kom noen med glutenallergi, noen som ikke spiste svin, en med melkeallergi osv osv.
Og vet du hvor mye godis det går med til så mange barn??
I tillegg kom jo servietter, asjetter og slikt. Og ballonger, hundrevis av ballonger :)

Ja okei da... det var fryktelig mange barn da!!!! Har de både gutter og jenter fra klassen kanskje? :)
Nå har jeg jo tvillinger da, så hele klassen hadde jo kommet på 23 stk :P
Så er vel derfor jeg ikke kan se for meg helt summen heller..

Men all ære til deg!!! For å ha stelt i stand for så mange og tatt alt på deg!! Jeg må ærlig si at jeg hadde vært for lat til å gjøre det for lengst.... :P
Men bowling tror jeg er noe som slår an nesten uansett alder også, så tror ikke du vil angre på det. ;)
Har du luftet idéen for barna eller venter du til du har bestemt deg? ;)

Av og til så må man velge lettvinte løsninger. Og når de vil det selv er det vel ikke noe problem :) her vil de ha det på lekeland, men vi har plass til flokken, og lekeland er langt unna :)

Er da absolutt ingen enkel løsning å arrangere et annet sted heller :p jeg har hatt på kino, lekeland og hestesenter... Noen steder er jo alt inkludert men alikevel... Kake må med og barna skal passes på noe som faktisk er mye enklere hjemme enn borte :p

Man kan jo ikke la alle barna fyke rundt heller, man har jo ansvar for de!

Klart har man ansvar for de.. Men det er ikke alle som er like glad i vannet. Sånn badeland er her, så er d mange forskjellige plasser man kan være. Feks i sklia, eller der det er bølger.. Så da er det lett at en gruppe samler seg ved sklia, en gruppe ved bølgene, mens en annen gruppe ikke tør og heller vil være der det er grunt. Derfor er det lett at det blir forskjellige grupper! Beklager at jeg sa mi meining!

Klart har man ansvar for de.. Men det er ikke alle som er like glad i vannet. Sånn badeland er her, så er d mange forskjellige plasser man kan være. Feks i sklia, eller der det er bølger.. Så da er det lett at en gruppe samler seg ved sklia, en gruppe ved bølgene, mens en annen gruppe ikke tør og heller vil være der det er grunt. Derfor er det lett at det blir forskjellige grupper! Beklager at jeg sa mi meining!
Lov å si meningen sin :) her må de følge gruppen hvertfall før de er ti år.eller de kan deleseg om de har med flere voksne da.
Her fikk de hinderløype i fjor å nå er alle der :)

Ja okei da... det var fryktelig mange barn da!!!! Har de både gutter og jenter fra klassen kanskje? :)
Nå har jeg jo tvillinger da, så hele klassen hadde jo kommet på 23 stk :p
Så er vel derfor jeg ikke kan se for meg helt summen heller..

Men all ære til deg!!! For å ha stelt i stand for så mange og tatt alt på deg!! Jeg må ærlig si at jeg hadde vært for lat til å gjøre det for lengst.... :p
Men bowling tror jeg er noe som slår an nesten uansett alder også, så tror ikke du vil angre på det. ;)
Har du luftet idéen for barna eller venter du til du har bestemt deg? ;)

Ja, de ba hele klassen sin + de utenom som de ville. Dette var første og siste gang med så stor bursdag og det var faktisk første gang de hadde bursdag inne, så syntes det var greit å være litt raus..

Latskap er å kjøpe en pose smågodt, leie en film, plassere ungene i sofaen, også gå å legge seg å sove mens ungene er opptatt av filmen:p Det var standard bursdagfeiring hjemme hos en av venninnene mine i oppveksten. Ikke at jeg klager, vi hadde det helt topp som fikk godteri og se film midt i uka, men som voksen ser jeg jo at det kanskje var en litt merkelig løsning.

Hvis de ønsker seg det er det vel ikke latskap? De blir vel kjempefornøyde hvis de får det! Jeg ønsket meg bursdag på McDonalds i sin tid, og var superfornøyd når jeg fikk det på 10års dagen, og bonusen var at mamma slapp å ordne til og rydde etterpå :p vinn-vinn tenker jeg :D

Ikke latskap i det hele tatt, heller en vinn-vinn situasjon! Hvorfor gjøre ting mer tungvint enn nødvendig, når dette er noe de også ønsker? :)

Hvis jeg skal se på det fra et barns perspektiv (mitt eget som liten) så høres det fantastisk gøy ut!
Det var SÅ stas da noen hadde bursdag på mcdonalds eller burger king eller bowling. :D

Jeg er mest fan av hjemmebursdager, fordi jeg synes det er rimeligere og i tillegg litt "nærere" for både voksne og barn. Bor på bygda vi da. Føler også at det blir et slags press, ungene vil jo ha det samme, Så føler vi her ute har det ganske greit med at de fleste velger hjemmebursdag/utebursdag. MEN, når det er sagt, så er det jo veldig greit å med bowling, mcdonalds, lekeland som et unntak, kommer sikkert til å bruke det en gang jeg å...

Altså ungene syns jo også det er stas med litt variasjon. Har ikke de fleste fortsatt bursdag hjemme? Mine ville syntes det var helt topp med både bowling og bading! <:o)

Kjør på!
Sverger selv til hjemmebursdag, men skjønner jo at noen velger annet. Men jeg må si at jeg syns serveringen av maten på slike steder er trist ( eller eldste på 5 år syns det da :p ).

Back
Topp