Er det kynnere ????

Star1978

Gift med forumet
Assistert-jentene
Hvordan kjennes disse ut?
Har i hele dag hatt en spreng Følese i magen og ser ut som jeg er 4-5 mnd på vei... er ubehagelig og være for mye i aktivitet ....
er jo i uke 13 i dag, bør jeg kontakte lege/jordmor??
Så usikker :oops:

Hvordan kjennes disse ut?
Har i hele dag hatt en spreng Følese i magen og ser ut som jeg er 4-5 mnd på vei... er ubehagelig og være for mye i aktivitet ....
er jo i uke 13 i dag, bør jeg kontakte lege/jordmor??
Så usikker :oops:

Jag trooor inte man känner kynnere så tidlig som förstegangs. Vanligtvis iaf! Sällan som flergångsgravid heller. Jag spurte jm sist jag var där och hon sa att det brukar komma runt uke 20, men livmor strekker och jobber ju så att man känner ting är nok ikke umulig. Hvis du ligger på rygg efter en orgasme så känner du tydligt att livmor trekker sig sammen och blir som en boll! Ganska kult!

Jag trooor inte man känner kynnere så tidlig som förstegangs. Vanligtvis iaf! Sällan som flergångsgravid heller. Jag spurte jm sist jag var där och hon sa att det brukar komma runt uke 20, men livmor strekker och jobber ju så att man känner ting är nok ikke umulig. Hvis du ligger på rygg efter en orgasme så känner du tydligt att livmor trekker sig sammen och blir som en boll! Ganska kult!
Magem er hard ovenfor navelen og på siden , vært sånn i hele dag, men kanske ringe jordmor i morgen

Det er absolutt greit å ringe jordmor å få en sjekk når du er usikker, det er gravidregel nummer 1!

Men er vel muligens ikke så uvanlig å ha det sånn, er det absolutt hele dagen, eller muligens bare når du har spist eller gjort noe spesielt?

Det er absolutt greit å ringe jordmor å få en sjekk når du er usikker, det er gravidregel nummer 1!

Men er vel muligens ikke så uvanlig å ha det sånn, er det absolutt hele dagen, eller muligens bare når du har spist eller gjort noe spesielt?
Har så og si vært i hele dag, men ja skal ringe jordmor og høre i morgen , men de var stengt Når jeg tenkte på og ringe :(
Så derfor ville jeg og høre her inne...
Ja altså har vært pauser og da , og har og gjort mye og vært mye i aktivitet og, kanske det og har noe og si?

Har så og si vært i hele dag, men ja skal ringe jordmor og høre i morgen , men de var stengt Når jeg tenkte på og ringe :(
Så derfor ville jeg og høre her inne...
Ja altså har vært pauser og da , og har og gjort mye og vært mye i aktivitet og, kanske det og har noe og si?
Det kan absolutt ha noe å si, kynnere kommer gjerne når man har vært i mye aktivitet. Så det er ikke så reint uvanlig iallefall.

Jeg ville tatt det med ro til i morgen og ringt til JM, så får du høre med henne hva du skal gjøre videre :) Blir vel inn på en kontroll :)

Det kan absolutt ha noe å si, kynnere kommer gjerne når man har vært i mye aktivitet. Så det er ikke så reint uvanlig iallefall.

Jeg ville tatt det med ro til i morgen og ringt til JM, så får du høre med henne hva du skal gjøre videre :) Blir vel inn på en kontroll :)
Takk for svar ❤️

Ja hvis du er bekymret så syns jag du ska ringa! Er ju därför dem er der for oss! Vansklig när allt är nytt med även om kynnere i sig selv ikke är farlige!

Men ovanför navlen har du ikke livmor än, och ikke helt ut på siden heller så jag vill nok tro att det er enten noen andre muskler som strammer och drar, eller tarmer/luft som spöker. För det er det myyyye av når allt av innvoller skal finne sig nye steder å bo på! :Heartred

Det er nok, som nallepia sier, ikke kynnere så tidlig. Særlig ikke siden du er førstegangs. Kynnere vil også slippe etter ganske kort tid.

Høres mest ut som luft i magen.. Fulle tarmer kanskje. Og det vokser jo der inne og trykker litt på ting og tang. En kombinasjon av mange faktorer. :)

Snakket med jordmor i dag, og jeg er helt normal :p
Er nok bare en blanding av hormoner og alt som skal lages plass til den lille inni her ;)
Følte jeg ringe bare på gøy da :oops:
Men hun var veldig grei og snakke med .
Huff så mye rart man bekymrer seg for da :rolleyes:

Er nok bare en blanding av hormoner og alt som skal lages plass til den lille inni her ;)

Skal aldrig känna att man ringer ”i onödan” Det är deras jobb att svara på frågor, och ingen frågor är för dumma i detta temat! För här är det myyyyye man som kvinna bara ”skal veta” Men hur i hela världen ska man veta hur noe man aldrig opplevd känns? Godt å få höra att man är normal av fagfolk också! ;)

Jordmora jeg går til, oppfordrer til å sende melding når det er noe jeg lurer på eller bekymrer meg for. Hun sier det er bedre for mor og barn at mor får svar i stedet for å bekymre seg :) Lurer av og til på om hun angrer på at hun har sagt det når jeg sender melding 23-24 tiden på kvelden :oops:

Jordmora jeg går til, oppfordrer til å sende melding når det er noe jeg lurer på eller bekymrer meg for. Hun sier det er bedre for mor og barn at mor får svar i stedet for å bekymre seg :) Lurer av og til på om hun angrer på at hun har sagt det når jeg sender melding 23-24 tiden på kvelden :oops:

Det går jo an å tenke litt på å sende melding sånn innenfor rimelighetens grenser. :) Ha litt respekt for hennes tid også, selv om hun er ekstremt grei og stiller seg til disposisjon på den måten.

Igår hadde jeg en orgasme :rolleyes:
Og da kunne jeg kjenne livmorsammentrekninger da. Steinhard livmor, fra ca 3 cm under navlen og nedover. Var nesten rart hvor rund og hard den var.. Spesiell opplevelse, selv om jeg husker det fra sist.
Føltes plutselig så ekte..

Back
Topp