Er det kynnere eller rier?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Irene

Guest
Når er det kynnere og når er det rier? Dette kan være vanskelig å vite forskjell på – særlig når man ikke har opplevd det før.
HER forklarer jordmor Ragna forskjellen. :)

Har du hatt kynnere i svangerskapet?

Jeg har ikke merket én eneste kynner så forhåpentligvis gjør det det litt enklere når riene starter :)

I løpet av mine tre svangerskap, så har jeg hatt en kynner og det var med mellomste :D

Jeg har hatt veldig mye kynnere dette svangerskapet, de blir kraftigere for hver uke. Samme hadde jeg med første, men likevel var det ikke tvil når det faktisk ble rier. Det biter liksom anderledes.

Jeg har hatt kynnere siden uke 15, begynte å kjenne dem ordentlig rundt uke 19. Nå har jeg flere kraftige kynnere hver dag, hvor jeg nesten skulle tro at noen av dem er rier. Men så lenge de ikke er regelmessige, og jeg klarer å snakke meg igjennom dem, så regner jeg med at det er kynnere.

Har hatt kynnere siden tidlig i svangerskapet, men da har magen strammet seg og jeg skjønte det var det. I senere tid har jeg trodd at jeg ikke har hatt noen, frem til CTG i dag. Da fikk jeg murring i korsryggen som jeg har hatt i det siste, og det var tydeligvis kynner. Jeg blir ofte fryktelig uvel og kvalm da den slår inn. Varer i 5-7 minutter :arghh: Lærte noe nytt idag og :hilarious:

(Sniker)

Alle har kynnere, men om man kjenner dem eller ikke er individuelt. :)

Jeg hadde så sterke kynner fra rundt uke 25 at legene og føden til stadighet trodde det var rier.
Mot slutten hadde jeg tvungen sengeleie pga kynnerne. :)

(Sniker)

Alle har kynnere, men om man kjenner dem eller ikke er individuelt. :)

Jeg hadde så sterke kynner fra rundt uke 25 at legene og føden til stadighet trodde det var rier.
Mot slutten hadde jeg tvungen sengeleie pga kynnerne. :)

Det er jeg klar over :) Men jeg kjenner ikke kynnerne, jeg regner med at jeg merker riene ;)

Ja har hatt masse kynnere. De tok seg opp til de jordmor på føden mente var rier,da de ble regelmessige og varte i nesten 7 timer. Men etter der er det tilbake til de vanlige. Så roligere nå de siste dagene føler jeg. Men sirkus i magen,økt utflod og mensmurringer så noe skjer vel ifht modning håper jeg. Jeg har hatt etterrier før, så satser på det ligner litt da. Slik at jeg greier kjenne forskjellen. Da måtte jeg puste meg gjennom dem og klarte ikke snakke, så forskjell på kynnere og etterrier - det vet jeg :happy:

Back
Topp