Er det jeg somer teit? *lang*

tipp

Forumet er livet
Skal prøve å forklare så godt som mulig.Og minst mulig rotete[&:]

Jeg er ca 30 kg overvektig.[&o]Det begynte for 7 år siden da jeg begynte å kjøre drosje. Vekten sier nå 102 kg.[:'(] Har meldt meg inn i vektklubb.no.Har og fått reductil av legen min. Sa nå til sambo at jeg ville begynne å steppe igjen. Det eneste dumme med det er at det er 20 min med bil her fra. Kunne jo selvfølgelig meldt meg inn på sats elelr noe,men det er spinn dyrt. Der jeg stepper, er i et idrettslag og koster ca 600kr halvåret. Jeg synnes det er kjempe gøy å steppe.Og hun treneren min,hun er bare kjempe knas.[:D] Og der er det jenter i alle str og fasonger[:)]

Vi skal og gifte oss i juni,så det er vel min motivasjon[:)] Dette skal jeg klare[:)] Jeg har og kjøpt en søskenvogn sånn at jeg kan komme meg ut på tur om dagene.har ikke brukt den så masse ennå,men det er pga jeg ikke har rein trekk til den. men planen er at jeg skal hente eldste jenten vår i bhg noen ganger i uken.

Eldstejenten vår går og på turn,så jeg kjører henne dit om onsdagene. Ser på det som en liten fri time med kun meg og meg[:)]

Så begynner sambo da.... at jeg skal være vekke 3 kvelder i uken. (step 2 ganger og turn 1 gang)At jeg får fri liksom. Hva med han da liksom. for da får ikke han kommet seg ut.(Men han går så og si aldri ut etter ha er kommet hjemfra jobb.Hvis han skal ut,så er det for å kjøpe noe til huset elelr bilen)Også kan det være han kanskje får spml om overtids arbeid på jobben,så da var det teit av meg å gå på trening.Også var det planleggingen av bryllupet.Når vi skulle få tid til det liksom.... Han har ikke akkurat vært så mye med på planleggingen hittil. Jeg har fikset musikken,lokalet,kirken,fotografen,innbydelsene,holder på å fikse maten,kransekake.

Han var og fast bestemt på at vi skulle ha kaffe gjester.men siden vi skulle ha koldtbord,så synnes jeg at alle kunne komme til middagen. Så jeg ga han en frist (som var for 2 uker siden) til å bestemme seg for kaffe gjester eller ikke. Han har ennå ikke svart meg.Så da er fristen ute.Så vi skal ikek ha kaffe gjester.

Men jeg sa til han at det er sååå sjeldent jeg er ute om kveldene,og treningen er noe jeg gjør for min del og kun min del. jeg vil komme i form. Jeg vil ta av kilo. Så sier han at det er jo bare til å gå på tur da vel. Men det er jo ikke det samme. Jeg liker veldig godt å gå på tur,men man begynner jo ikke å svette sånn at det renner. Får jo ikke hoppe og sprette. Stepping er gøy. Får ut masse energi og samtidi ha det kjempe gøy.

Også sier han at istedenfor å ligge på sofaen hele dagen,så kan jeg jo gå ut. Ser på han og spør om han seriøst tror jeg ligger på sofaen hele dagen.Nå i helgen så har han ikke vært i form. Han var under kniven på fredag. Så jeg har løpt frem og tilbake i hele helgen.Så han burde jo da skjønne at jeg ikke har tid til å ligge på sofaen hele dagen med 2 små i hus.Er kun eldste jenten som går i bhg.Så er hjemme med en jente på snart 2 år.Og en gutt på 2,5 mnd. Sitte så og si kun på ræven når minsten skal ha mat

Så til spml. Er jeg egoistisk hvis jeg "tar" de 3 kveldene i uken? Sa og til han at om han ønsker det,så kan han kjøre jenten på turn.Og bryllupet kan vi planlegge de andre dagene i uken....om han skal være med å planlegge da. Og sesongen for treningen er ferdi i mai. Og om han får spml om overtid,så får jeg vel bare holde meg hjemme fra trening.

Mulig det ble litt rotete dette[&:] Men er jeg vanskelig???

det syns jeg ikke!
men nå er jeg i en ganske så lik situasjon selv...

*klem til deg*[:)]

Nei vet du hva,syns det er han som er vanskelig jeg,beklager.
Uansett om du er borte 3 kvelder i uka så kommer du jo hjem igjen?!Er jo ikke akkurat snakk om at du blir borte heller...noen få timer burde han unne deg,spesielt så lenge han bare er hjemme allikevel.
Nei,gå på stepping du og kos deg!Planlagt resten av bryllupet får dere gjort uansett!
[:)]

Uansett om du er borte 3 kvelder i uka så kommer du jo hjem igjen?!Er jo ikke akkurat snakk om at du blir borte heller...noen få timer burde han unne deg,spesielt så lenge han bare er hjemme allikevel.
Nei,gå på stepping du og kos deg!Planlagt resten av bryllupet får dere gjort uansett!

signerer! [:)]

Jeg synes ikke du er vanskelig i det hele tatt, og du er allikevel hjemme 4 kvelder i uka, og når du er på turning med datteren din er du vel hjemme rimelig tidlig igjen vil jeg tro.
Stå på krava, sier jeg bare. [;)]

Er så enig med dere[:)] Skjønner liksom ikke hvorfor han er så trangsynt.[8|] Og når jeg snakker om trening og slanking,så sier han " ja ja, vi får no se" istedenfor å si "DETTE KLARER DU"

Han gikk på sånn røyke kurs i desember. Jeg støttet han hele tiden og sa at dette klarer du.Og når folk spurte  meg om ahn kom til å klare det,så sa jeg ja. Men...han klarte det ikke....

Hva med å støtte meg og sparke meg ut dørene for å trene,enn å være negativ....[&o]

Har heller ikke noe grunn tilå være negativ.Sist jeg slanket meg så gikk jeg på grete roede.Gikk ned 4 kg og inn 30 cm. Så det er ikke det at jeg sier at jeg skal slanke meg,men ikke klarer det. Jeg står på og prøver når jeg først har begynt

ORIGINAL: MercedesBærta

Jeg synes ikke du er vanskelig i det hele tatt, og du er allikevel hjemme 4 kvelder i uka, og når du er på turning med datteren din er du vel hjemme rimelig tidlig igjen vil jeg tro.
Stå på krava, sier jeg bare. [;)]

Jeg skal på trening[:)].Gir meg ikke der nei[;)].Han kan si hva han vil. Være sur i trynet om han vil det.

ORIGINAL: aubergine

det syns jeg ikke!
men nå er jeg i en ganske så lik situasjon selv...

*klem til deg*[:)]

Har han noe god grunn til å være sånn mot deg? Synnes det er mer egoistisk enn at vi vil trene.

ORIGINAL: Sunniva85

ORIGINAL: Daizy

Enig! Ta de timene og kos deg med dem![:)]

Det skal jeg[:)] Gleder meg. Begynner på tirsdag[:)]

Syn du skal begynne å trene jeg. Han klarer vel å være uten deg 3 kvelder? Dessuten bør du argumentere med at han får ei sprek kone etterhvert.[;)]

Og apropos den overtiden hans; MÅ han jobbe overtid hver gang han blir spurt da? Han kan vel si "nei, idag passer det ikke, kjærringa skal trene"?

Han må tilpasse seg dine planer, men det gjelder også andre veien.[;)]

ORIGINAL: Tante Sofie

Syn du skal begynne å trene jeg. Han klarer vel å være uten deg 3 kvelder? Dessuten bør du argumentere med at han får ei sprek kone etterhvert.[;)]

Og apropos den overtiden hans; MÅ han jobbe overtid hver gang han blir spurt da? Han kan vel si "nei, idag passer det ikke, kjærringa skal trene"?

Heisann[:D]Lenge siden jeg har sett deg[:D] 

Han har begynt i ny jobb,så jeg skjønner at han måsi ja,sånn at de spør han igjen. [:)] 

Men jeg skal legge frem det med sprek kone[:D] he he kone...rart å skrive det[:D]

Og du...gratulerer med dagen for 33minutter siden[:D]

ORIGINAL: tipp

Og du...gratulerer med dagen for 33minutter siden[:D]

Takk takk[:D][:D]

Kos deg på trening på tirsdag[:)]

Ta de tre dagene du!! Om han får overtid kan man jo strekke seg litt.., så lenge det ikke bare blir på dine dager og hver uke...

been there done that.. og jeg ga etter med det som resultat av vekta raste opp og opp og opp og det endte i slankeoperasjon.... for tar man ikke tak i det og snur livet så er det vanskelig. At du har funnet noe du liker er bare topp.. så mitt råd er... kom deg  ut... skjønner  hans følelse.. for jeg hadde en periode en mann som var borte flere kvelder i uken og det ER ikke koselig... men nå snakker du tross alt helseforbyggende... det ER da ikke det samme som å fly ute

Prøv å fortell han hva dette gjør med helsen din, vis han sider på nett av ekstremt overvektige og fortell han hvordan det er å leve med 30 kg for mye og hvordan livet KAN bli hvis du ikke får ta tak i ting... kanskje dere kan skaffe barnevakt en kveld så han kan bli med? Mener ikke skremme deg og si du ender som fedme pasient, heller gi deg noe skyts å legge bak "kravene" dine. Ut å gå er flott men det gjør ikke det samme.... han kan jo bli med deg å gå en kveld/ettermiddag i uken ved siden av, se om han gidder det[;)]

Lykke til

du må tenke på helsa di! og det er jo såå mye lettere om du gjør noe du faktisk syns er gøy!! og om han absolutt må jobbe overtid en dag du skal trene, så kan du vel kanskje trene litt hjemme akkurat den dagen? om du er borte 3kvelder i uka, så er det 4 kvelder igjen som du er hjemme. samboern min trener mye oftere enn 3 kvelder i uka! og det er helt greit for meg! han kommer jo hjem igjen, og jeg får en mye mer fornøyd og glad samboer. kunne aldri tenke meg å nekta han å trene! og ihvertfall ikke om han hadde vært overvektig!

Jeg synes han er vanskelig jeg! Du vil komme i form, noe jeg anser som viktig, også setter han seg på bakbaina for å selv ha muligheten til å komme seg ut av huset?

Du er jo ikke akkurat borte hele dagen 3 dager i uken.. [8|] Jeg trener 4-5dager i uken, er jo snakk om et par timer pr dag. Da kan han komme seg ut før eller etter. Og han kan komme seg ut de resterende 4dagene som finnes i uken. [8|]

ORIGINAL: Daizy

signerer denne jeg..
lykke til!

Han er nok litt selskaps syk ja. Om jeg sitter på pc`en noen kvelder på rad,så klager han på det. Om jeg ikke sitter her,så sitter vi jo bare og glor på TV.[&:]

Han liker veldig godt å fiske.Og han har tatt en fiske tur i ny og ne etter jobb. Eller at han og broren tar en fiske tur i helgen. Men jeg kalger ikke av den grunn. Jeg synnes det er flott at han kan komm seg ut han og. jeg har vært veldig fastbundet her hjemme lenge. Har 3 tette,så jeg har vært veldig mye gravid de siste 4-5 årene[&:] Og han har vært ute på byn og kost seg mens jeg har vært hjemme.Han har vært på hytte tur,contry festival på Breim 2 ganger. Jeg har ikek vært borte en eneste natt mens han har vært hjemme med ungene alene. Kanksje det er på tide... Men jeg må og tilføye at jeg har ikke nektet han i år dra på byn eller hytte turer. Gjør meg ingenting. er sundt for oss begge egentlig. Ikke bra å gå oppi hverandre hele tiden.Også liker jeg å være alene hjemme om kveldene. Da kan jeg se på akkurat dte jeg vil på Tv.Også kan jeg vaske og rydde uten å tenke på å vise hensyn.Eller så kan jeg rett og slett ikke gjøre en drit[:D]

Så han skal egentlig ikke snakke så høyt synnes jeg. Så at jeg trener 2 ganger i uken,det fortjener jeg absolutt. tror faktisk  grunnen er at vi har nå 3 barn som han da må legge helt alene[&:] At det er slitsomt for han...vet ikke jeg...regner ikke med at han vil inrømme det omdet er det som er grunnen heller.

Jeg er bare glad for at dere er enige med meg[:)] Takk for alle svarene fra dere[:)][:)]

Back
Topp