Er det jeg som overdriver eller??

LaMore^

Glad i forumet
Helt seriøst, er det jeg som overdriver og lar hormonene springe løpsk?

Mor til samboeren min ville spandere tur på han og broren hans til danmark til kommende helg, slik at de kan besøke den tredje broren som bor i danmark. For det første har jeg arbeidshelg, for det andre er jeg 50 % sykmeldt på grunn av store rygg og bekkenplager og for det tredje så synes jeg at vi ikke har råd til det for det koster jeg å være der borte selv om mor hans skal betale reisen...

Dette sier hun og tilbyr han i selskap i går til hans bror, jeg satt litt til slik at jeg ikke hørte alt men litt sann stykkevis og delt. Så jeg spørr han om han har tenkt seg til danmark i helgen, da sier han at han visste ikke, at han måtte diskutere det med meg først..

Jeg mener at det er ikke noe å tenke på, jeg mener at han burde sagt det til svigermor når hun nevnte det at det går ikke fordi jeg har arbeidshelg...

Å i går skulle han absolutt ta med seg broren på kino og spandere alt på han, slik at jeg måtte dra hjem fra selskapet med jentene og legge de.

Og i tillegg presterer hun å spørre/ si at han også kan få bli med til lofoten i juli. Hun skal ta med seg jentene mine en uke til lofoten (det er der hun kommer fra). og feriere der siste uka i juli. Og ikke har hun tenkt på å komme hjem før på den dagen min prinsesser er bursdag (det vil si på kvelden). Å samboer sier fortsatt ingenting.. når det er 1 mnd til termin??.. Det eneste han sier er at juli.. det er det lenge til så smiler han!!! Da sa jeg bare hvor tid har du tenkt å ta han med deg? I juli? ...

Åja nei det går ikke, du skal jo ha i august...!! Hallo???

Jeg var så sint og irritert i går at jeg hadde lyst å grave min egen hule...

Ikke misforstå meg, jeg har verdens kjekkeste svigermor og vi deler veldig mye sammen.. Men nå gikk det over streken altså.. Men mye samboer ikke tør å si ifra til henne på.

Sorry ble litt langt ditte...

Selv om du har arbeidshelg så kan vel han dra og besøke broren sin? Når svigermor betaler så kan det da ikke være mye han må betale selv? Å ta med barna tett opptil bursdag kan da ikke spille noen rolle? Tenk for en opplevelse for dem da! Første tanken min var HELDIGE DEG som har en slik svigermor!! Men når det er sagt så skal man jo være forsiktig med å mene noe om andres reaksjoner, men siden du spør..... Ja, jeg syns du overdriver litt :-)

Jeg syntes ikke du overdriver jeg da..
Det med arbeidshelgen går jo ikke uten at han tar med seg barna?
Ellers så syns jeg at ho tenker ikke på deg i det hele tatt når ho spør om å ta med mannen din på en lang reise rett før termin.. det hadde jeg blitt mektig sur for..

Jeg ville heller ikke likt hvis min svigermor hadde tatt med seg guttungen og ikke kom hjem med hann før kvelden på bursdagen hans.. det hadde jeg satt ned foten på og bedt ho om å bytte dato isåfall ;)

Så nei.. jeg kan ikke si du overdriver på den.

Jeg hadde fått raseriannfall og deretter grine utbrudd!! Kjenner meg så igjen hva du forteller! Kjempesnill svigermor, men til tider litt langt over streken og en samboer som ikke liker å si nei/ skuffe sin mor. Aldri i værden om det hadde fått reist på Lofoten tur! Skal du sitte igjen hormonell og alene! Hva hvis noe sjer, du trenger familien din nå. Å det er heller ikke gunstig eller ønskelig for deg å reise bort så tett til termin. Det burde hun forstå. Tur til Danmark er så som så. Allt for kort varsel, da bør hun tilby seg å passe jentene dine i så fall.

Men kjære dere da. Han reiser da vel ikke uten at de har sørget for at barna har tilsyn når de vet at hun skal jobbe? Det sier seg vel selv? Det med turen i juli blir jo selvfølgelig litt dumt hvis terminen er i begynnelsen av august, men barnas bursdag? Sorry, skjønner det bare ikke. Syns det er egoistisk. Til dere som hyler og skriker hvis gubben drar: Er selv 50 % sykmeldt pga bekkenplager, men nekter ikke kjæresten å dra noen steder for det. Det er jo ikke han som har vondt og ikke er jeg invalidisert heller. Jeg jobber tross alt 50% Har jo også venner og familie rundt meg som kan trå til hvis ting skjærer seg.

Å ja jeg har en flink og kjekk svigermor som hjelper gjerne til:) Men når det gjelder beslutninger rundt min familie vil jeg gjerne være med på å bestemme:) Liker ikke å bli overkjørt der slik som hun har en tendens til å gjøre:P
Å ja jeg er litt spesiell når det gjelder denne bursdagsfeiringen 
Men jo det gjør noe om jeg har arbeidshelg, for hvem skal passe jentene? Jeg hangler nok på jobb slik som det er, det er jo så vidt jeg klarer å ta meg av jentene på grunn av plagene jeg har.. Å jo de kommer til å bruke mye penger i løpet av helgen...

Så godt å hører at det ikke bare er total overreagering..

Hehe jeg slengte på at hvis du drar i juli trenger du ikke å komme tilbake!! Haha... Plutselig bestemmer lillegull seg for å komme 1 mnd før termin.. skal være forberedt på det tidspunktet :)

BTW så må jeg si at jeg felte noen tårer i reint sinne i etterkant av det selskapet..

Skjønner deg veldig godt jeg altså. Min mann har bare spurt hva jeg føler ang om han hadde dratt bort (da 2-3 timer fra hjemmet med bil) på et fjell, som tar en stund og komme seg opp og ned på. Og det var snakk om kanskje en liten guttetur i juli, men da sa jeg NEI ikke på tale.. Skal ikke være en av dem som plutselig opplever og må dra på sykehuset alene nei.. Har ikke familie her og hans familie kommer jeg ikke sånn godt overns med (dem er spesielle :p ) til og vil ha dem med til sykehuset.

Men han skjønte det og tenkte tanken selv, men er noe som ikke ble noe utav uansett.

Jeg skal bort 1uke nå, til min familie. 10 timer med tog dit, og jeg drar dit nå i Juni,og kommer hjem 1juli. For hele juli skal jeg være hjemme atmed mannen HVIS noe skulle ha skjedd, man vet aldri. Jeg liker og være på den sikkre siden. Han kan heller dra bort etter ungen er kommet til, når det passer så klart..

Han vil ikke selv at jeg reiser bort i juli, så derfor blir jeg borte 1 uke nå i juni heller.

Men skjønner deg svært godt og hadde reagert selv! :-)

August12mamma skrev:
Skjønner deg veldig godt jeg altså. Min mann har bare spurt hva jeg føler ang om han hadde dratt bort (da 2-3 timer fra hjemmet med bil) på et fjell, som tar en stund og komme seg opp og ned på. Og det var snakk om kanskje en liten guttetur i juli, men da sa jeg NEI ikke på tale.. Skal ikke være en av dem som plutselig opplever og må dra på sykehuset alene nei.. Har ikke familie her og hans familie kommer jeg ikke sånn godt overns med (dem er spesielle :p ) til og vil ha dem med til sykehuset.

Men han skjønte det og tenkte tanken selv, men er noe som ikke ble noe utav uansett.

Jeg skal bort 1uke nå, til min familie. 10 timer med tog dit, og jeg drar dit nå i Juni,og kommer hjem 1juli. For hele juli skal jeg være hjemme atmed mannen HVIS noe skulle ha skjedd, man vet aldri. Jeg liker og være på den sikkre siden. Han kan heller dra bort etter ungen er kommet til, når det passer så klart..

Han vil ikke selv at jeg reiser bort i juli, så derfor blir jeg borte 1 uke nå i juni heller.

Men skjønner deg svært godt og hadde reagert selv! :-)

Ja det er hvis noe skulle komme til å skje da.. Å det vet en jo aldri... Ja etter gullet har kommet kan han få reise:)
Men han skjønner ikke problemet.. det er liksom hva jeg ville at han skulle si til henne, han sier da... aarrg....!!!
Tusen takk til alletfor forståelse, det letter litt på hormonene mine:)

Må si meg litt enig med Spirebaby jeg altså... :/ Sorry, hehe.
Men du spør om meningen til folk, så regner med at du synes det er greit at noen er uenig og :)

Jeg har aldri helt skjønt de som nekter mannen å reise en måned før termin. To uker før, er noe annet, men 1 mnd da? Det er vel ikke helt vanlig å føde så mye for tidlig. Og det er jo ikke akkurat sånn at han skal til australia på andre siden av jorda?

Det med bursdagen forstår jeg heller ikke helt.. ;) Men det er min mening da. Den kan feires uansett hvilken dag?

Du får snakke med kjæresten din før turen med brødrene, om at han bør passe litt på hvor mye han bruker - men i bunn og grunn er han vel voksen til å ta ansvar for det selv uten at noen skal nekte han eller passe på han?
Og det sier jeg til tross for at jeg er veldig kontrollerende mot samboern min her, ang penger, fordi jeg ikke stoler helt på ansvarsfølelsen hans til tider - men vi går i terapi og det vi hører mest fra terapeuten er at vi må slutte å prøve å bestemme over den andre.
Du får legge det frem som at du er grei og lar han dra, han bør være grei tilbake ved å passe på pengebruken.

Svigermoren din har vel ikke gjort noe galt? Det er mannen din som tar valget.. ;) Det er ikke alle som deler din mening om at en mnd før termin er for drøyt feks, og at dere ikke kan bruke så mye penger er det ikke sikkert hun er klar over heller.

Det med at du har arbeidshelg og er sykemeldt, skjønte jeg ikke helt. Var det det at du ikke kunne ha barna alene fordi du har vondt? (forstår at det ikke er noe ålreit å ha vondt, og at du er sliten altså, er selv 100% sykemeldt pga bekken og ryggplager). Eller handlet det om at du egentlig ville være med? Skjønte ikke helt den..

Det virker som dere bør snakke sammen om hva slags forventninger dere har  til hverandre, for ofte så tenker man ganske forskjellig - spesielt som mann og dame. Han tenker ikke på disse tingene på samme måte som deg virker det som, og det er jo viktig at dere begge blir hørt. At dere begge må gi og ta litt. Gravid eller ikke, man kan jo bli skuffa for at sambo drar på så mange turer uten deg feks, eller at han bruker penger som du føler dere ikke har ol.

Her i huset skal samboern på 4 dagers fisketur til helgen, ca 6 uker før jeg får barn, og det er greit - men jeg har sagt at han kan velge en av fisketurene, fordi de vanligvis reiser på to hvert år i juni og juli, og det var helt greit for han. Delevis pga penger og at det er mye som må ordnes til babyen kommer.

Tenker at du kanskej tar litt mange sorger på forskudd, noe som kan gi omvent effekt i forhold til samboern din - om du nekter han, så får han bare mer lyst (som unger trosser foreldrenes råd:). At du kanskje bør godta noe av dette, også heller tenke at du får ta den biten OM det skulle skje noe uforutsigbart. Forstår redselen for å ikke ha mannen der under fødsel, for all del, men hva er sjansen for å føde en mnd før termin om du ikke har noe risikosvangerskap eller lignende?

Tror du skal slappe av, unne han turer ol. - snart er dere trebarnsforeldre og da kan han "hvert fall ikke" bare reise så spontant.

Uansett, når det er sagt, så forstår jeg at du blir frustrert og har mye og tenke på, at hormonene kanskje ikke er på din side om dagen - men prøv å tenk positivt :))

Lykke til!! :))

Blir litt overasket over hva mange av dere svarer her...
Når man er gravid, sykemeldt og har barn så stiller situasjoner seg veldig anderledes enn til "vanlig". Skjønner godt du reagerer. Her synes jeg din samboer burde be noen om å hjelpe deg den helgen han evt. skal til danmark, barna er like mye hannes ansvar som ditt, og når en av partene er syke eller svekket ligger hovedansvaret på den av dere som er i best form(mener nå jeg). Derfor hans ansvar å finne noen å hjelpe deg om han skal reise bort.
Ang. å reise bort en måned før termin.. -min kjære har fått forbud mot å være for langt unna meg før termin, fordi om noe skjer har jeg et behov for å ha han med meg. Jeg skal føde vårt barn, og da forventer jeg faktisk at han stiller opp og er der for meg. (Heldighvis er han enig.) Men her synes jeg godt man kan sette ned foten, det er faktisk en såpass Big deal som man er 2 om. Selv om mannen ikke kan føde, så synes jeg de skal stille opp for oss da.

Syns du overdriver,la gubben dra og skaff b.vakt til jentene den helga. Jeg selv er nok veldig rolig i forhold til å la mannen dra bort på turer da min jobber i nordsjøen og han skal på 4 dagers guttetur 10 dager før termin.

Min mening altså hva jeg hadde krevd og gjort i denne situasjon og ikke hva du skal gjøre. for det første hadde jeg krevd att han fikk se og skaffe barnevakt hele helga siden jeg skulle på jobb og den turen i juli hadde jeg latt han bli med på fordi tenk og deilig det hadde vært og få en uke fri fra mann og barn.. også hadde jeg stelt i stand en liten mini bursdag til jentene når de kom hjem sånn att jeg fikk feira dagen dems selv om de kom seint hjem..

hilsen ei som oppfordrer gubben til og komme seg ut av huset så jeg får litt husfred haha..
men det er jaggu vanskligere en jeg trodde han nekter og dra en meter lengre en på jobb og ellers holder seg på gården her.. blir litt sliten av det og i blant ja..

Skjønner frustrasjonen din. Om jeg hadde vært i din situasjon, ville jeg latt mannen ta den avgjørelsen. Som noen andre sier, skaff barnevakt til jentene, la han dra, så har du alenetid :D Det er også godt. Nå jobber min mann til havs, så er mer eller mindre vant til at han drar da. Men husk at mennene har også godt av å dra bort litt. Det er ikke bare dans på røde roser for dem heller. og danmark er ikke langt unna heller om noe skulle skje. Her så prøvde min svigerbror å få med sambo mnd skifte juli/aug på fylletur sammens med han. Da sa jeg bare at han får bare dra, termindato er 8 aug. så valget er ditt. Men også etter fødselen så føler nok din sambo at han har lyst/blir nødt til å være hjemme en god stund, og dermed ikke får muligheten til å dra på besøk til han på en stund. Håper dere finner ut av det :)

Ja jeg kan nok si at jeg er litt kontrollerende til tider!!! (eller ofte:P) hehe..
Men jeg synes at han har vært nok ut av huset jeg da jeg føler at han er ofte på fylla.. (Da jeg vet dette blir en fylletur)..

Å joda jentene kommer til å få en good opplevelse, jeg vet jeg at jeg tenker litt negativt osv . Men det er litt fordi att jeg aldri har vært borte fra de mer enn 3 dager, synes det er lenge nok   Men kommer sikkert til å synes det er deilig når den tid kommer:)

Men angående det med reise en mnd før termin så spiller det faktisk stor rolle. Jeg fikk tvillingene 1 mnd før termin og det kan faktisk være med på å påvirke denne fødselen også.. Derfor tenker jeg sånn..

Og til dere som har mannfolk som arbeider på båt o.l. og er vekke i lengre perioder kan nå vell ikke sammenligne dette? De er jo vertfall på arbeid og tjener penger.. Er ikke på ferie og fylleturer... ?:)

skjønner din frustrasjon hvis du ikke har noen som skal passe barna den helgen de skal dra til Danmark. (selv om det er jo fin hvis han får anledning å besøke broren sin)

men å reise til Lofoten 1 måned før termin synes jeg er helt ok. at barnet komme SÅ tidlig er vel usannsynlig, hadde aldri nekten han å dra.....og hvis han ta med storesøskene er det vel enda bedre...hadde heller gledet meg over litt "fritid til meg selv" emoticon

Jeg synes du har rett til å reagere.
Jeg har selv født for tidlig, og mann borte, ikke akkurat kjekt å dra med mamma på sykehus uansett hvor tette relasjoner en har med ens mor.
Ser det er forskjell på de som har barn fra før og de uten barn, når det gjelder svar her.
Mye ekstra styr  forhold til barnevakt, pluss hvis bekkenet ditt skal forverres, og du trenger hjelp. Hvem skal da trå til? Trenger selv påkledningshjelp f.eks. har heldigvis en mann som forstår hvor viktig hans støtte er.
Merkelig hvor dårlige menn er til å si nei til sine mødre :)

Misforstå meg rett altså, jeg forstår at du reagerer. Og det med drikking og fylleturer, hadde jeg også reagert på - jeg synes det er litt urettferdig når vi som gravide ikke har noe valg.
Og jeg kjenner meg igjen i det å være litt kontrollerende, jeg også er sånn :)

Men tror ikke det kan bli så ille for deg med en fri helg eller noen dager helt for deg selv. Innviter noen venninner på ost og kjeks, og kos deg litt. Snart har dere tre barn, og han får enda flere grunner til å ikke få dra fra deg vet du, så på ett vis så er dette kanskje en "siste mulighet" for å kose seg på den måten for han?
Og regner med at han ikke bare reiser fra barna uten og ordne opp med barnevakt og sånt når du har jobbehelg :)
Disse mannfolka lever livet sitt, men tror jaggu meg de dropper mye de kunne tenkt seg pga oss også!? Noe som er en selvfølge mener jeg, men de forstår det bare ikke selv - så det blir slik at vi bestemmer det for de fordi de aldri kan tenke ut noe sånt på egenhånd. Hehe.

En mnd før termin med tvillinger er vel mer normalt, men vet ikke åssen det er med den neste fødselen etter,om man har større sjans for å få før termin. Mest sannsynlig ikke, vel?

jaja, regner med at dere finner ut av det, og snakker sammen, det er jo det viktigste. Også at dere begge får noe ut av det, og blir fornøyd.
Kan virke som det bare ble litt mye på en gang for deg nå, at det kanskje hadde vært enklere å godta en tur om det ikke var for alt det andre du nevner. Hender jo det hoper seg litt opp, og hormonene spiller en ett lite puss ;)

da kan du få låne min mann.. han måtte jeg fysisk bli med over til østlandet med her i mai når anlegsmessa var sånn att han fikk være med på fylle tur.. og til og med da klagde han festen blei ikke sånn som han trodde osv selv endte jeg opp med en stupp trøtt unge på 10 mnd og ett bekken som tulla en familie som maste osv.. så når jeg henta han søndag sa han veldig lite til meg for jeg var sur! det blei 10 lange timer hjem i bil det gitt.. haha..
her har jeg da motsatt problem prøver og opfordre gubben til og reise ut på kose kvelder/fylle kvelder vært med og prøvd og skjenke han men funker bare ikke..

så jeg vill gjerne ha en mann som faktisk går på fylle fest aleine en gang så kan vi bytte?

men skjønner frustrasjonen din veldig godt..

Hvis du kan få barnevakt til jentene når du skal jobbe hadde jeg synes det var helt greit at mannen reiste. Hvis ikke så går det jo ikke sånn er det jo bare. Og juli hadde jeg nok latt de riese jeg hadde synes det var helt herlig med fri tid og slappe og og samle masse krefter til fødsel . Selvom det er bursdag. Som regel føder de aller fleste av oss ikke før iallefall 14 dager før termin , men man vet jo aldri. Vi er alle så ulike så da blir det ulike svar til ditt spørsmål. Du må nesten gå utifra hva du føler selv

Back
Topp