Var hos lege på torsdag og tok hcg-prøve, da jeg hadde en ganske stor blødning tidligere på dagen. Da jeg kom hjem syntes jeg det var litt rart at legen ikke hadde satt meg opp på en kontrollmåling, så ringte legekontoret på fredag og spurte om jeg kunne komme og måle hcg på nytt til uken, for å kontrollere at verdiene steg pga blødning(og har fått sykehustime først om en mnd). Legesekretæren var enig i at det var lurt å ta en ny blodprøve, men at legen ikke hadde noen ledig time. Jeg sier da at for meg er det ikke noe behov for å komme inn til legen, jeg har bare behov for å få tatt den blodprøven så jeg slipper å bekymre meg i flere uker. Hun sier at det skal de ordne og at jeg kan få komme å ta prøven på mandag.
Da jeg kom dit på mandag og sitter i stolen, sier den sekretæren som er på jobb at egentlig må denne blodprøven være rekvirert av legen min for at jeg skal få ta den. Jeg referer til samtalen jeg hadde med hun som var på jobb forrige uke og at jeg da trodde alt var i orden. De tar blodprøven, men de sier at neste gang må jeg avtale det med legen.
Går hjem med en dårlig følelse. Følte jeg fikk litt voksenkjeft nesten, selv om de var høflige. Men jeg trodde jeg gjorde det riktig ved å ringe legekontoret, forklare situasjonen og spørre. Og at når jeg fikk time så var alt gjort riktig. Hvordan skulle jeg gått frem annerledes? Jeg har ikke mulighet til å ringe direkte til min lege, alt går igjennom sekretærene.
Da jeg kom dit på mandag og sitter i stolen, sier den sekretæren som er på jobb at egentlig må denne blodprøven være rekvirert av legen min for at jeg skal få ta den. Jeg referer til samtalen jeg hadde med hun som var på jobb forrige uke og at jeg da trodde alt var i orden. De tar blodprøven, men de sier at neste gang må jeg avtale det med legen.
Går hjem med en dårlig følelse. Følte jeg fikk litt voksenkjeft nesten, selv om de var høflige. Men jeg trodde jeg gjorde det riktig ved å ringe legekontoret, forklare situasjonen og spørre. Og at når jeg fikk time så var alt gjort riktig. Hvordan skulle jeg gått frem annerledes? Jeg har ikke mulighet til å ringe direkte til min lege, alt går igjennom sekretærene.
Å føle man får voksenkjeft er en av de verste følelsene!